Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad då t ex? Och vad gör man med informationen sen? Om saker man googlat fram kommer upp som samtalsämne, låtsas man som det regnar?
Jag är öppen redan innan vi ens ses med att jag googlar. Det tenderar mest att bli en kul grej, ty jag är urusel på att stalka så det är alltid en liten vinst när jag väl får fram nånting, och då måste jag ju meddela min success liksom :D

Det var faktiskt första gången jag googlade någon det jag skrev om tidigare i tråden (eller räknas det om jag googlade efter fler bilder på en kille jag pratade med som var fotomodell :angel:). Sen har jag tittat på en person Facebook efter att ha fått hans namn och hittade väl i princip det jag gjorde med killen jag googlade, SD. Händer också att jag när jag fått ett telefonnummer kollat namn och adress.

Samtidigt förstår jag varför man gör det, allra helst när det ligger ett visst säkerhetstänk bakom. Men jag är nog bättre på att ge såna råd än att följa dem själv. Rent krasst är jag rätt naiv och känner mig inte bekväm i större folksamlingar. Och just ja, jag kollade upp huset på street-wiew när jag skulle åka och hälsa på mitt ex för första gången och han bad mig gissa vilken lägenhet han bodde i - vill minnas att jag gissade på den utan gardiner. :o

Alltså visst kan jag söka på folk på facebook, men då antar jag att de räknat med att okända människor kan se deras innehåll där? Allt man lägger ut på sociala medier är ju på ett eller annat sätt tillgänglig information för andra. Vill man inte det så bör man inte lägga ut något eller fixa inställningarna så att det inte är öppet för alla att se.

Att googla folk eller försöka lista ut deras användarnamn på andra hemsidor har jag dock aldrig gjort, där går min gräns. Oftast söker jag inte på folk förrän efter vi träffats heller.
Men ja, jag hoppas verkligen inte att min person i fråga får för sig att stalka mig här. Är lite paranoid över det, men har försökt att vara lite diskret i alla fall. :angel:

Öh, blev kallad arab då jag svarade på frågan om foto med ja? Han som frågade hade ingen presentation och det står i min profil att jag har kort men inte visar dem för vem som helst. :cautious:

Däremot måste jag skriva att det är väldigt trevligt att få besök när jag är jätteledsen, få en bamsekram och bli tillsagd att andas medan jag hör hur hårt hans hjärta slår. Det gör så jävla ont att få hjärtat slitet ur bröstet samtidigt som det lindrar att han säger att det pirrar i hela kroppen att träffa mig.

Jag vet inte hur jag ställer mig, upplever det samtidigt som han inte har tid att ses?

Jag tycker det är spännande att många tycker det är rätt creepy om ngn har internetstalkat/snokat, men gärna gör det själva.
Själv snokar jag absolut. När jag tindrade kollade jag upp en del direkt. Delvis för att veta att det liksom är en riktig människa på andra sidan, men mest för att jag är nyfiken.

Kollade oftast via facebook först, då fick man fram efternamnet och kunde lätt googla vidare..

Öh, blev kallad arab då jag svarade på frågan om foto med ja? Han som frågade hade ingen presentation och det står i min profil att jag har kort men inte visar dem för vem som helst. :cautious:
Oj, jag fattar inte :o Kan du omformulera?

:D Det oxå såklart! Men jag syftade till "svarade på frågan om foto med ja?"
Aha, han skickade "foto?" och orkar han inte skriva mer så svarade jag lika kort "ja?". Det står i min profil att jag har bilder och det syns ju att det finns dolda bilder, men orkar man inte skriva mer än "foto?" och inte har någon egen presentation så känns det inte speciellt intressant. :banghead: Märkligast tycker jag dock svaret var, arab! Jag skulle kanske gnäggat? :laugh:

Jag tycker det är spännande att många tycker det är rätt creepy om ngn har internetstalkat/snokat, men gärna gör det själva.
Jag gör det inte och OM jag nånsin skulle göra det så skulle jag nog inte tala om det för den jag kollat upp ;) Däri ligger det jag tycker är mest creepy, att en del verkar ha ett behov av att meddela att "jag hittade minsann åt dig" fast de alltså inte fått några uppgifter från mig som är googlingsbara i syfte att hitta åt mig. Tyder på att de lagt ner väldigt mycket möda för att leta reda på mig och det är det som jag tycker är creepy.

Talar jag om vem jag är för någon nätmänniska, så är det mitt val, för att jag känner mig bekväm med människan och vill ge den access till mitt mer privata liv, men att bli uppsnokad i ett relativt tidigt skede uppskattar jag inte.

Jag gör det inte och OM jag nånsin skulle göra det så skulle jag nog inte tala om det för den jag kollat upp ;) Däri ligger det jag tycker är mest creepy, att en del verkar ha ett behov av att meddela att "jag hittade minsann åt dig" fast de alltså inte fått några uppgifter från mig som är googlingsbara i syfte att hitta åt mig. Tyder på att de lagt ner väldigt mycket möda för att leta reda på mig och det är det som jag tycker är creepy.

Talar jag om vem jag är för någon nätmänniska, så är det mitt val, för att jag känner mig bekväm med människan och vill ge den access till mitt mer privata liv, men att bli uppsnokad i ett relativt tidigt skede uppskattar jag inte.
Jag skulle inte heller berätta det :angel:
Eller, jag berättade för min partner att jag snokat på hans instagram. Men han hade skrivit vad han heter på instagram i sin tinderprofil så då känns det inte lika smussligt :D

Jag brukar inte googla personen.
Och ja.. Jag tyckte det var märkligt att personerna hittar mig. Jag har ett vanligt namn och hade bara sagt förnamn. Inye gett ut ut några telefonnummer eller info om gata, jobb etc.
Kom på att en person hade hittat mig på facebook trots olika profilbilder.
Han sa glatt att han hade hittat mig.
Men det jag menar är att han måste ha googlat järnet och det tycker jag är lite för extremt. Det i kombination att han tyckte att vi skulle ses hemma hos mig, dessutom dagen efter att jag varit magsjuk gjorde att jag sa nej.
Då fick jag sen meddelande på facebook där han frågade varför.

Aha, han skickade "foto?" och orkar han inte skriva mer så svarade jag lika kort "ja?". Det står i min profil att jag har bilder och det syns ju att det finns dolda bilder, men orkar man inte skriva mer än "foto?" och inte har någon egen presentation så känns det inte speciellt intressant. :banghead: Märkligast tycker jag dock svaret var, arab! Jag skulle kanske gnäggat? :laugh:
Det där är jätteintressant! Jag hade en liknande upplevelse under min tid på HP - fick ett jättekort mail liknande det du fick, svarade lika kort och fick tillbaka en fråga om jag inte kunde formulera mig och var dum i huvudet typ....:banghead:

Jag brukar inte googla personen.
Och ja.. Jag tyckte det var märkligt att personerna hittar mig. Jag har ett vanligt namn och hade bara sagt förnamn. Inye gett ut ut några telefonnummer eller info om gata, jobb etc.
Kom på att en person hade hittat mig på facebook trots olika profilbilder.
Han sa glatt att han hade hittat mig.
Men det jag menar är att han måste ha googlat järnet och det tycker jag är lite för extremt. Det i kombination att han tyckte att vi skulle ses hemma hos mig, dessutom dagen efter att jag varit magsjuk gjorde att jag sa nej.
Då fick jag sen meddelande på facebook där han frågade varför.
Det är inte så svårt att hitta folk på facebook så det behöver inte betyda att han ansträngt sig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka