AldrigBrukar ni googla era dejter innan ni träffar dem?
Jag tyckte det var obehagligt när en person hade tagit min bild och googlat den och hittat mig på facebook
Jag hade inte tänkt på att ha olika bilder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AldrigBrukar ni googla era dejter innan ni träffar dem?
Aldrig
Jag tyckte det var obehagligt när en person hade tagit min bild och googlat den och hittat mig på facebook
Nej, ibland behöver man inte ens ett namn.Ni som googlat personen- då måste ni ha för och efternamn?
En bubbeldejt!Dubbeldejt med våra hundkillar som vi hittat på nätet
Det är ett jäkla snokande överallt.Ni som googlat personen- då måste ni ha för och efternamn?
jag googlar inte men träffar alltid personen ute. Skulle aldrig gå hel till någon första gången
och även @mandalaki, lite.Snarare tvärt om. Jag hymlar inte med att jag googlar någon. "Wow, jag såg din profil på ElfWood, vad fina bilder du har gjort!" funkar ypperligt som konversationsstartare
Allt för att göra det svårare för folk att "råka" hitta en. Men är mycket väl medveten att det ändå är ganska lätt.
som att jag inte själv får välja hur jag ska presentera mig utan måste förekommas.
Nä, det ändrades för rätt länge sen, du kan lägga upp vilka bilder du vill.Tinder är man ju tyvärr tvungen att ha fb-bilder.
Okej, det är mycket möjligt. Inte använt tinder på typ ett år. Men det tycker jag är bra att man i så fall kan göra så man blir lite mer "osynlig".Nä, det ändrades för rätt länge sen, du kan lägga upp vilka bilder du vill.
Jag håller med om att det är intressant och ett helt ämne i sig. Men menar du att det är ett argument för att vara okej med googling före första träffen?Klipper ut något som jag tycker är jätteintressant. Google eller inte, hur du själv presenterar dig säger nog oftast väldigt lite om hur den som läser uppfattar dig. Vilket intryck den får beror nog minst lika mycket på faktorer hos den själv som hos dig. På erfarenheter, associationer, förväntningar - och, i dejtingsammanhang, inte minst förhoppningar. Ju blankare man gör sig, desto mer kan den andre fylla i av vad han hoppas och önskar.
Så man kan nog få många kontakter om man har en presentation som egentligen inte innehåller något alls. Däremot blir det nog sällan "rätt" kontakter av det.
Det har inte bara med googling att göra, utan överhuvudtaget. Men det är nog sant att det är ett ämne i sig.Jag håller med om att det är intressant och ett helt ämne i sig. Men menar du att det är ett argument för att vara okej med googling före första träffen?
Jag är en sån där som alltid googlar innan jag träffar personer. MEN då är det bara för att kolla så att saker de sagt faktiskt stämmer. (Tex att namn stämmer överens med telefonnummer och ålder och bostadsort) Någon som inte kan vara ärlig med sådant har jag inget intresse av att träffa.