Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur då?
Om man har ett vanligt namn i Sveriges största stad?
Då måste man ha bläddrat bland hundratals
Fast har man inte fått namn, inte vet exakt var personen bor osv och inte heller kan bildgoogla profilbild, så är det inte helt enkelt heller att snoka reda på någons facebookprofil..

Det beror väl lite på hur man fått kontakt. Men tex via tinder så ser man ju vissa saker eftersom det är kopplat till Facebook och genast blir det jättelätt. Typ om man har gemensamma eller 2a-hands-gemensamma vänner, vilka sidor man gillat, utbildning/yrke osv.
Räcker med att ha ytterligare någonting utöver förnamn eller hela namnet så hittar man lätt.
Tycker Facebook är bland de lättare sidorna att hitta folk på.. Betydligt enklare än att bara googla.

Använder inte tinder, har där jag är medlem inte ett nick som är ens i närheten av mitt namn/nick på andra forum, har noll synlig info om var jag bor, syns inte vilka vänner jag har etc på facebook, så jo.. För att hitta åt mig så är man tvungen att lägga ner en hel del jobb och när för mig tämligen vilt främmande människor lägger ner det jobbet för att hitta mig, så tycker jag faktiskt att det är rätt så creepy.

Jag är en sån där som alltid googlar innan jag träffar personer. MEN då är det bara för att kolla så att saker de sagt faktiskt stämmer. (Tex att namn stämmer överens med telefonnummer och ålder och bostadsort) Någon som inte kan vara ärlig med sådant har jag inget intresse av att träffa.

Precis!
Jag vill veta att människan faktiskt är den han utger sig för att vara.
Jag har inga problem om folk kollar upp mig, kollar min instagram , läser min blogg osv. Go ahead liksom, gillar dem inte vad de ser/läser gillar de inte mig.

Använder inte tinder, har där jag är medlem inte ett nick som är ens i närheten av mitt namn/nick på andra forum, har noll synlig info om var jag bor, syns inte vilka vänner jag har etc på facebook, så jo.. För att hitta åt mig så är man tvungen att lägga ner en hel del jobb och när för mig tämligen vilt främmande människor lägger ner det jobbet för att hitta mig, så tycker jag faktiskt att det är rätt så creepy.
Håller helt med. Jag har inte Tinder och har helt andra användarnamn än vad jag har någon annanstans. Och numera annan profilbild
Dessutom ett vanligt förnamn i Sveriges största stad.
Jag sökte på mitt namn på facebook och det var ett par hundra som kom upp. Jag kom långt nere på listan.
Så då måste personen ha kollat noga på bilderna vem det kan vara. Och ja... jag tycker det är lite stalker-vsrning. Jag gillade spontant inte han som berättade att han hade letat fram mig på facebook.

Jag har varit på "dejt" jag minsann. Ätit lunch.

Citationstecknen för att det sas är en kontakt från sida mer inriktad på explicit sexuella kontakter. Så att säga. Vi började prata, om sex i början men sen om allt möjligt och omöjligt. Och beslöt oss för att ses och äta lunch. Och ja lunch, ingen omskrivning för nåt annat.

Börjar bli smått less på "men avståndet är inget problem" :wtf:
Nähä, men ändå är ingen villig att åka 24 mil ToR mer än kanske nån gång per månad och i den takten tar det ju x antal år innan man känner varandra känns det som och jag vet att jag har vare sig tid/ork för att kuska på det viset speciellt ofta och det är jag väldigt tydlig med

Nähä, men ändå är ingen villig att åka 24 mil ToR mer än kanske nån gång per månad och i den takten tar det ju x antal år innan man känner varandra känns det som och jag vet att jag har vare sig tid/ork för att kuska på det viset speciellt ofta och det är jag väldigt tydlig med
Avståndet är ju inget problem om en inte söker långvarigt seriöst förhållande.

Öh, blev kallad arab då jag svarade på frågan om foto med ja? Han som frågade hade ingen presentation och det står i min profil att jag har kort men inte visar dem för vem som helst. :cautious:
Fick nyss. Hej! Vill du att vi försöker lära känna varandra?
Och svarade att Hej, visst varför inte. Något du vill veta?

Fick tillbaka: Jag vill gärna se en bild innan jag ödslar mer tid på det här.

Känner mig jätte pepp på att skicka en bild. :banghead:

I hear you sister!!

Exakt samma sak blir jag galen på. Då tycker de att de kan åka. Ja för fan för ett SÅNT förhållande vill jag ju ha. Nä.

Öh jo. Vem vill ligga bara en gång i månaden? Och ja jag föredrar som att ligga med en och samma (eller några och samma) hellre än en ny varje vecka.

Så avståndet ät problem där med.

Samma här, håller mig helst till en kk. Att hoppa runt med nya lite nu och då inte alls är min grej, så avståndet är helt klart ett problem även för en kk-relation.

Samma här, håller mig helst till en kk. Att hoppa runt med nya lite nu och då inte alls är min grej, så avståndet är helt klart ett problem även för en kk-relation.

Nej och att byta och ha nya stup o kvarten - då får man ju aldrig det där riktigt bra sexet som kommer när man lärt sig varandra. Så då faller för mig hela poängen. Då är jag hellre utan sex än en massa ONS/första gången.

Nej och att byta och ha nya stup o kvarten - då får man ju aldrig det där riktigt bra sexet som kommer när man lärt sig varandra. Så då faller för mig hela poängen. Då är jag hellre utan sex än en massa ONS/första gången.
Exakt så funkar och tänker jag med, så Du måste vara min long lost tvilling :love:

Jag har ju iofs snarlika urvalsprocessen för KK som presumtiv partner. Kan ge mer slack för saker som allergier, rotad nånstans som är opraktisk och sådär. Men jag ligger inte med folk jag inte tycker är vettiga, inte kan, vill och uppskattar att samtala med, inte anser behandlar mig väl eller inte tycker ser bra ut/attraheras av. Eller som röstar på SD.

Så det här med "om det inte är något seriöst" har ingen jättepåverkan på urvalet faktiskt.

Som han idag. Om det inte vore för några punkter som blir irrelevanta som kk (tex allergi) så skulle han lika gärna kunna passera som potentiell partner.

Dvs urvalet är lika seriöst oavsett. Och jag lackade ur och avpolletterade en tilltänkt KK redan online eftersom han tjatade om att ses trots jag sagt till om sluta tjata, samt var helt oförmögen "prata" (skriva) om nåt annat än sex. Då är det inte intressant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka