Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo - det är så att en och annan knepig skåning har jag råkat på, så är det. Då dessa utmärkt sig så är det så att det är de jag kommer ihåg av alla knepiga människor. Men jag är helt och hållet medveten om att det underblåses av en förutfattad mening som är alltför generaliserande, särskilt tydligt som några av de minst sagt oknepiga kamraterna kommer från eller bor i Skåne.
Blev därför lite roligt när detta då kom efter varandra. Så klockrent.

"Ooh! Beautiful! Hur hamnade en sådan skönhet i pannkakan?"

Jag sitter på händerna för att inte svara något jävligt sarkastiskt kring att det borde en normalbegåvad person som själv blivit medlem kunna räkna ut, att jag liksom gick in på sidan, skapade ett konto och...

Jo - det är så att en och annan knepig skåning har jag råkat på, så är det. Då dessa utmärkt sig så är det så att det är de jag kommer ihåg av alla knepiga människor. Men jag är helt och hållet medveten om att det underblåses av en förutfattad mening som är alltför generaliserande, särskilt tydligt som några av de minst sagt oknepiga kamraterna kommer från eller bor i Skåne.
Blev därför lite roligt när detta då kom efter varandra. Så klockrent.

Klart de kom efter varandra eftersom jag kommenterade just generaliseringen.

Cilla, skåning

Nyss:

"Hej! Vilken trevlig profil du har ;-)
Några planer på solsemester i vinter?"

Okej, det var inte en hur var läget, men liksom... alltså.. är det jag som är knasig som får klart dåliga vibbar av frågan och framför sig ser en utveckling som one way or the other går ut på att han ska inkluderas i den där solsemestern?

"Ooh! Beautiful! Hur hamnade en sådan skönhet i pannkakan?"

Jag sitter på händerna för att inte svara något jävligt sarkastiskt kring att det borde en normalbegåvad person som själv blivit medlem kunna räkna ut, att jag liksom gick in på sidan, skapade ett konto och...
Det vet väl alla att det är bara fula människor som nätdejtar. De beautifula folket lever lyckliga i alla sina dar med sin första förälskelse. De blir aldrig singlar, om det inte är något mentalt fel på dom :angel:

Nyss:

Okej, det var inte en hur var läget, men liksom... alltså.. är det jag som är knasig som får klart dåliga vibbar av frågan och framför sig ser en utveckling som one way or the other går ut på att han ska inkluderas i den där solsemestern?
Han kanske vill ha en partner som vill åka på solsemester på vintrarna. Det kanske är vad han letar efter tänker jag.

Nyss:

Visst, jag får lite såna vibbar också. Men för att inte vara för cynisk skulle jag hoppas på att han bara vill få igång en konversation och svara ärligt på frågan utan att anta att han är en annan idiot. ;)

Nyss:

Jag bad mitt slampiga ex att ge råd till en killkompis. Mitt ex rådde att i första mailet att ta upp resor eftersom tjejer tydligen gillar det. Kanske det han försökte med?

"Tjingeling snyggis! ;)
Men hjääälp va pirrigt detta är då även jag är helt ny på sånt här!!
Men åhh vilket mysigt intryck man får av dej när man läste din profil, så inte bara för att du är otroligt attraktiv att få vila ögonen på.;)
Men jag förstår såklart att du måste dränkas av komplimanger här inne men jag måste våga ta fram modet att förmedla en komplimang till dej, annars är det ju ingen vits att jag gick med här!

Kram å trevlig helg
xxx"

Verkar grymt störig dock ger jag honom kred för smidigt massmejl.

Jag bad mitt slampiga ex att ge råd till en killkompis. Mitt ex rådde att i första mailet att ta upp resor eftersom tjejer tydligen gillar det. Kanske det han försökte med?

Om det varit "gillar du att resa" eller "tycker du om solsemester" hade jag nog tagit det helt annorlunda. Tror det är just frågan om jag tänker åka på en i vinter som ger mig vibbarna, i kombination med avsaknaden av annat.

Får ibland favoritbok, vad läser du, gillar du att resa, drömresemål, favoritresemål osv. De ser jag som konversationsstartare.

Sen hur han menade det är ju omöjligt veta, jag svarade inte, han hade en tom profil

Nyss:

Jag tolkar det som ett ofarligt komtaktförsök bara. Försökte väl inleda m något annat än "hur är läget?" :)

Jag tolkar det som ett ofarligt komtaktförsök bara. Försökte väl inleda m något annat än "hur är läget?" :)
Så tänker jag med. Jag försöker att inte tolka in så mkt i det folk skriver. För på samma sätt kan folk säkert tolka det jag skriver som något annat än det som jag menade.

Vad bra att det är/var jag som var överdrivet skeptisk :)
Nu får vi ju inget svar på hur han menade eftersom jag inte svarade, vilket främst berodde på en helt tom presentation. (Jag kan svara sådana med - men då får de själv berätta något om sig själv i sitt första mail. Jag vill inte dra ur folk allt)

Jag tänker att man har olika strategier och olika erfarenheter. Lite beroende på humör svarar jag oftast inte på "Hej, hur är läget"-meddelanden. Inte för att jag läser in en massa men för att min erfarenhet säger mig att det aldrig leder till något mer än allmänt småprat som sen är ungefär omöjligt att avsluta. Det kan såklart hända att det innebär att jag missar "drömprinsen" men det är lite så det är med internetdejting.

Har förövrigt massor av såna där saker jag stör mig på, som brist på stor bokstav och punkt, folk som öppnar med smeknamn i still med sötis, män som bara gillar profilbilden. Jag märker en viss tendens att många som frågar om man har planer i helgen gärna bjuder in sig själva om man säger att man inte har några. Kanske låter jag lite bitter men jag brukar tvärtom vara ganska öppen och ge människor en chans, det är bara så sällan jag blir motbevisad.

Jag tänker att man har olika strategier och olika erfarenheter. Lite beroende på humör svarar jag oftast inte på "Hej, hur är läget"-meddelanden. Inte för att jag läser in en massa men för att min erfarenhet säger mig att det aldrig leder till något mer än allmänt småprat som sen är ungefär omöjligt att avsluta. Det kan såklart hända att det innebär att jag missar "drömprinsen" men det är lite så det är med internetdejting.

Har förövrigt massor av såna där saker jag stör mig på, som brist på stor bokstav och punkt, folk som öppnar med smeknamn i still med sötis, män som bara gillar profilbilden. Jag märker en viss tendens att många som frågar om man har planer i helgen gärna bjuder in sig själva om man säger att man inte har några. Kanske låter jag lite bitter men jag brukar tvärtom vara ganska öppen och ge människor en chans, det är bara så sällan jag blir motbevisad.

Det är ju just tidigare erfarenheter som gjort mig skeptisk mot många sorts meddelanden. Inkl de du nämner. Men ibland går nog den skepsisen för långt, i meningen befogad dito inom ett område kletar av sig på ett annat näraliggande där jag faktiskt inte har någon erfarenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka