Dum är en om en försöker år efter år med något som inte funkar.Du är dum på riktigt, alltså...
Det finns män som aldrig hittar rätt och det finns kvinnor som aldrig hittar rätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dum är en om en försöker år efter år med något som inte funkar.Du är dum på riktigt, alltså...
Varför tror ni att "det finns en för alla"?
Vem har fått er att tro det?
Dum är en om en försöker år efter år med något som inte funkar.
Det finns män som aldrig hittar rätt och det finns kvinnor som aldrig hittar rätt.
Okey, tala om för oss när du har hittat rättÅh, jag tror inte det "finns en för alla". Jag tror det finns flera dussin för alla.
Du däremot, du kom med ett påstående som du inte hade täckning för och inte kunde försvara, och försökte rädda dig ur det med en så korkad rekommendation att du tveklöst bevisade att begreppsnivån lämnar vissa luckor...
Det är ju du som säger att du inte hittar rättHar du läst? Alltså överhuvudtaget?
Ja tama svärmorsdrömmar är skittråkigtTam svärmorsdröm låter ju skittråkigt..
Han skulle säkert falla för mig.... Och vara riktigt passiv.
Det är ju du som säger att du inte hittar rätt
Vad ska jag svara![]()
Du kan få bli sambo med migDu är dum på riktigt, alltså...
Det finns typ 7,4 miljarder människor på den här jorden. Nästan 10 miljoner i Sverige.Varför tror ni att "det finns en för alla"?
Vem har fått er att tro det?
Du kan få bli sambo med mig
Vi som inte nöjer oss med annat än vad som är bäst måste ju hålla ihop![]()
Ja tama svärmorsdrömmar är skittråkigt
Vad ska du ändra på för att inte attrahera en sådan?
Alla kvinnor är definitivt inte oskyldiga. Har nån påstått det?Tydligen finns svårigheter att hitta en partner från båda sidor.
Är alla kvinnor ljuvliga oskyldiga små änglar som vill alla människor väl?
Nope, kvinnor kan vara riktiga satmaror.
(For the record)
Av någon konstig anledning har jag aldrig i mitt liv haft svårigheter att hitta en trevlig, rolig, ärlig, sexig,smart man.
Har ingen aning vad det beror på.![]()
Absolut, här finns gott om plats för att bygga små tälthyttor runt om på ägornaVad gullig du ärVi kan starta ett kollektiv!
Misstänkte det. Skrev också att det går in lite under nr. 5.Acceptera djur lägger jag under acceptera mig som jag är ;P Det kommer som i ett paket ;P
Måste hålla med angående inte vara en ja-sägare och ditt vara monogam. Men inga gärna, krav... det här med poly är långt bortom min kapacitet. Får mig att börja tänka på kaninstek..
För att friska upp ditt minne så sa du att man skulle "byta taktik" och att jag skulle "omvärdera mina krav". Jag ifrågasatte vad det var för taktik jag skulle använda och vilka krav jag skulle omvärdera för att lättare bli attraherad/kär.
Där insåg du att du trampat ut i dyn, och försöker då med nån slags "jaha men då är det bara leva ensam, då finns ingen rätt för dig". Dvs du insåg att dina argument både var slut och hade skitit sig men hade inte ryggrad nog att stå för det utan tog till en gammal klassisk blaming-teknik och försöka vända om frågan. Dessutom med användandet av den lika klassiska tekniken att försöka plantera påståenden hos motparten (mig) som jag ska besvara.
Och nu försöker du spela oförstående att det är ju jag som säger... Kan du visa i vilket inlägg jag skrivit "jag hittar inte rätt/varför hittar inte jag någon/varför finns det ingen för mig"? Sen kan du svara på hur jag ska ändra taktik och krav, dvs backa ditt första påstående...
Ska man prata om krav så är mina.
1. Jag ska attraheras fysiskt och mentalt av människan
2. Hen ska inte vara pälsdjursallergiker
3. Hen ska inte vara en inbiten stadsbo som hatar landet
4. Hen ska gå att föra intressanta samtal med, dvs vara kapabel och villig till mer än småprat om väder, vind och middagsval
5. Hen ska acceptera mig i stort för vem jag är (smärre kompromisser kommer man aldrig ifrån men det är fint om ingendera part behöver göra våld på sig själv och sin personlighet)
6. Hen ska finnas i funktionell geografisk närhet (ie man ska kunna ses mer än en gång i månaden)
7. Hen ska inte behandla mig dåligt
Punkt 1 är det absolut största problemet, följt av punkt 4. De andra är inte särskilt svåra.
Men punkt 1... DÄR är mitt problem. Det med stort P. Och hur ändrar jag kravlistan eller hur jag söker eller ja hur fan ändrar jag nåt så att punkt 1 händer oftare? Som jag försökt genom åren, som jag försökt...
Gnäller?Det finns typ 7,4 miljarder människor på den här jorden. Nästan 10 miljoner i Sverige.
Rent logiskt bör det finnas både en och två och tre och fler som man både skulle falla för och som faller för en själv.
Det finns dock bara en @Lampan som envisas med att hänga i en tråd mest för att gnälla på övriga deltagare i samma tråd.
Punkt 1 verkar du ju ha problem med.
Om det är så basic att du inte ens attraheras av en annan, så har jag inga råd att ge.
Kanske någon form av terapi kunde hjälpa, jag har ingen aning, jag är ingen psykolog.
Gnäller?
Jag gnäller aldrig
Men sötaste, har du inte förstått det än att det du och jag och alla andra ska göra är att nöja oss med någon som är rekorderlig. Sånt där bjäfs som attraktion, kemi, att han ska vara bäst för just oss är ju bara onödigtNu har du tappat bort dig igen. Jag skulle ändra taktik för att lösa det problemet, ändra mina krav - så vad för taktik ska jag använda? Vilka krav ska jag stryka? Jag är idel öra!
Ja den matchningen tänker jag inte ta ansvar för!Hur kan jag ha matchat med denna person????![]()