Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men sötaste, har du inte förstått det än att det du och jag och alla andra ska göra är att nöja oss med någon som är rekorderlig. Sånt där bjäfs som attraktion, kemi, att han ska vara bäst för just oss är ju bara onödigt :sneaky:

Kan hända jag är en aaaaning ironisk igen :angel:

Jag har ju till och med försökt det men inte ens det fungerade... Innebär det att det ääär kööööööört? Det är bara kollektivet kvar? Eller köpa the crazy cat lady starter-kit?

Jag har ju till och med försökt det men inte ens det fungerade... Innebär det att det ääär kööööööört? Det är bara kollektivet kvar? Eller köpa the crazy cat lady starter-kit?
01d1e4ddfc8436b1c633a69971c7c9ee.jpg

Japp och jag har ju redan en katt, så bara 71 kvar till crazy cat lady :up:

Jag har två, så 69 to go då.. Eller kanske 68, jag tror jag fått en inneboende i stallet men än har jag bara sett svansen på den och två skeptiskt plirande ögon. Vi är så att säga i den tidiga dejtingfasen jag och den okända katten... Jag vet inte om jag duger åt den än liksom...

Vad spelar det för roll?

Det spelar ingen roll ur någon annan aspekt mer än att det för mig är lika obegripligt varje gång någon som faktiskt tillhör en personkrets som är på SD:s shitlist väljer att rösta på dem, eller i det här fallet inte bara rösta för dem utan arbeta för dem.

Jag förstår att han delar en hel del av deras värderingar kring kärnfamiljen osv. Men undrar alltid hur man kan missa "den andra delen" av SD.

Så hans etniska härkomst är helt irrelevant i stort - men obegriplig när det kommer till partitillhörighet och arbetsgivare.

Nu har du tappat bort dig igen. Jag skulle ändra taktik för att lösa det problemet, ändra mina krav - så vad för taktik ska jag använda? Vilka krav ska jag stryka? Jag är idel öra!
Som jag ser det, så är punkt 1 ditt stora problem
Dom andra punkterna brukar ofta lösa sig, där behöver du inte ändra något öht

Då har du två alternativ
Alternativ 1) Du accpterar att du inte bli attraherad av andra.
Då har du två möjligheter
A) Du lever som singel
B) Du försöker sen ta reda på hur och varför du inte attraheras av andra.
Alternativ 2)Du väljer att leva i en relation även om du inte känner fysisk attraktion.

Det är alltså upp till dig själv att lösa ditt problem, du kan inte förutsätta att npgon annan kan lösa det åt dig.
Om jag hade varit du hade jag valt alternativ 1 B

:D

Men sötaste, har du inte förstått det än att det du och jag och alla andra ska göra är att nöja oss med någon som är rekorderlig. Sånt där bjäfs som attraktion, kemi, att han ska vara bäst för just oss är ju bara onödigt :sneaky:

Kan hända jag är en aaaaning ironisk igen :angel:
Nej, det har ingen påstått

Som jag ser det, så är punkt 1 ditt stora problem
Dom andra punkterna brukar ofta lösa sig, där behöver du inte ändra något öht

Då har du två alternativ
Alternativ 1) Du accpterar att du inte bli attraherad av andra.
Då har du två möjligheter
A) Du lever som singel
B) Du försöker sen ta reda på hur och varför du inte attraheras av andra.
Alternativ 2)Du väljer att leva i en relation även om du inte känner fysisk attraktion.

Det är alltså upp till dig själv att lösa ditt problem, du kan inte förutsätta att npgon annan kan lösa det åt dig.
Om jag hade varit du hade jag valt alternativ 1 B

:D

Fast jag attraheras av andra. Men det händer sällan.

Och jag har inte förväntat mig att någon ska lösa saker åt mig - det var DU som helt oombedd och tvärsäkert kastade ur dig att byta taktik och ändra kraven var the shit för att leva lycklig i alla sina dagar.

Jag väntar fortfarande på att du ska besvara ursprungsfrågan.

Fast jag attraheras av andra. Men det händer sällan.

Och jag har inte förväntat mig att någon ska lösa saker åt mig - det var DU som helt oombedd och tvärsäkert kastade ur dig att byta taktik och ändra kraven var the shit för att leva lycklig i alla sina dagar.

Jag väntar fortfarande på att du ska besvara ursprungsfrågan.
Jag har svarat på hur du ska byta taktik

1 B !!!!!

@Alexandra_W Jag håller inte alls med om att det är obegripligt. Jag känner många invandrare som röstar SD.

Invandrare är inte en homogenisk grupp utan rymmer alla möjliga politiska åsikter.

Och hur tar man reda på varför man attraheras eller inye attraheras av andra?
Det är ju just det @Alexandra_W har frågat sig hela tiden.
Jag har svarat på det
Jag är ingen psykolog och kan inte svara på frågan
Om hen attraheras/attraherar fel personer är ju det också något som måste lösas

(Om jag tex bara hade attraherat kriminella kvinnomisshandlare då hade jag funderat på vad det är med mig som attrahera dessa människor och jag hade försökt göra en förändring. )

Jag har svarat på det
Jag är ingen psykolog och kan inte svara på frågan
Om hen attraheras/attraherar fel personer är ju det också något som måste lösas

(Om jag tex bara hade attraherat kriminella kvinnomisshandlare då hade jag funderat på vad det är med mig som attrahera dessa människor och jag hade försökt göra en förändring. )
Nej men det var ju du som gav dig in i den diskussionen från början.

Så DET är vad du menar med sänka kraven och byta taktik? Tänk så olika innebörd man kan lägga i samma fras...
Ja, byta taktik är det ju definitivt.

Sänka kraven kanske du eventuellt inser att du måste göra efter att du har löst problemet, om du vill leva i en relation. Det beror ju på vad dina krav är. Alla kanske inte kan få en snygg,sexig, rik, rolig,charmig,vältränad,smart partner :idea:

Eller så kan du kanske höja kraven :up:

Ja, byta taktik är det ju definitivt.

Sänka kraven kanske du eventuellt inser att du måste göra efter att du har löst problemet, om du vill leva i en relation. Det beror ju på vad dina krav är. Alla kanske inte kan få en snygg,sexig, rik, rolig,charmig,vältränad,smart partner :idea:

Eller så kan du kanske höja kraven :up:

Där bevisade du det jag misstänkt. Du har inte ens läst i tråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka