Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får omvärdera dina krav.
Mao du får antingen acceptera att din kille inte är någon svärmorsdröm, men du är huvudlöst förälskad.
Eller så får du välja den tama svärmorsdrömmen, och älska honom för den han är, (möjligtvis utan passion)
Men du läste ju inte @Alexandra_W inlägg. Det handlar inte om krav.
Hen frågade om att bli kär/ attraherad etc

Exakt det undrar jag också.
Jag berättade ovan att de som blir kära i mig är personer som jag tycker är för passiva och jag tycker det är jobbigt att de vill att jag är den som ska ta initiativ medan de kan glida med.

Ska jag förändra det då? Så jag inte tycker det är jobbigt längre?
Eller ska jag förändra mig själv och försöka utstråla något annat så att de personer jag blir attraherad av också blir det av mig?

De personer som blivit kära i mig har sagt att det beror på min utstrålning dvs att jag utstrålar att jag är trygg, snäll och glad. Ska jag inte utstråla det längre då?

Hm...blir klurigt detta...
Oj vad jag känner igen mig. Jag är utåtriktad, oblyg och trevlig. Passiva välutbildade män dras till mig där de lite snyggt sådär kan glida med, jag har haft flera sådana förhållanden tidigare. Det är bara inte kul. De aktiva männen har aldrig blivit intresserade av mig.

Oj vad jag känner igen mig. Jag är utåtriktad, oblyg och trevlig. Passiva välutbildade män dras till mig där de lite snyggt sådär kan glida med, jag har haft flera sådana förhållanden tidigare. Det är bara inte kul. De aktiva männen har aldrig blivit intresserade av mig.
Haha... Ja det är intressant.
Från början tror jag att relationerna ska bli bra. Men sen märker jag mer och mer att personen förväntar sig att jag ska ta hand om honom och att han vill slippa ha en åsikt. Sen blir det alltid problem efter ett tag då de vill träffas jämt och jag vill ha tid själv för intressen.

Det är svårt det där att ändra ett mönster. Jag mår inte bra i de relationer jag lätt skaffar mig. Men de män som är framåt och positiva faller ofta inte för mig. Däremot blir vi ofta vänner och har kul ihop.
Men hur gör man när de jag vill ha inye vill ha mig och de som vill ha mig inte är bra för mig?

Ska man prata om krav så är mina.
1. Jag ska attraheras fysiskt och mentalt av människan
2. Hen ska inte vara pälsdjursallergiker
3. Hen ska inte vara en inbiten stadsbo som hatar landet
4. Hen ska gå att föra intressanta samtal med, dvs vara kapabel och villig till mer än småprat om väder, vind och middagsval
5. Hen ska acceptera mig i stort för vem jag är (smärre kompromisser kommer man aldrig ifrån men det är fint om ingendera part behöver göra våld på sig själv och sin personlighet)
6. Hen ska finnas i funktionell geografisk närhet (ie man ska kunna ses mer än en gång i månaden)
7. Hen ska inte behandla mig dåligt

Punkt 1 är det absolut största problemet, följt av punkt 4. De andra är inte särskilt svåra.

Men punkt 1... DÄR är mitt problem. Det med stort P. Och hur ändrar jag kravlistan eller hur jag söker eller ja hur fan ändrar jag nåt så att punkt 1 händer oftare? Som jag försökt genom åren, som jag försökt...

4. Hen ska gå att föra intressanta samtal med, dvs vara kapabel och villig till mer än småprat om väder, vind och middagsval
5. Hen ska acceptera mig i stort för vem jag är (smärre kompromisser kommer man aldrig ifrån men det är fint om ingendera part behöver göra våld på sig själv och sin personlighet)
6. Hen ska finnas i funktionell geografisk närhet (ie man ska kunna ses mer än en gång i månaden)

Punkt 1 är det absolut största problemet, följt av punkt 4. De andra är inte särskilt svåra.

Men punkt 1... DÄR är mitt problem. Det med stort P. Och hur ändrar jag kravlistan eller hur jag söker eller ja hur fan ändrar jag nåt så att punkt 1 händer oftare? Som jag försökt genom åren, som jag försökt...

Det var en bra och vettig lista!

Med den där första punkten har ett aber till med - varför för man för sig att attraheras av någon som sunda förnuftet säger att det här är inte rimligt att gå vidare med, även om det skulle gå och kunna klämma in i de andra punkterna?
Där är väl mest med tanke på den femte punkten som jag tänker på. Tillexempel släpar man inte iväg mig utomlands, men en och annan jag intresserat sig för har det som intresse och förr eller senare så kommer där då propåer om att åka tillsammans. Jag är inte intresserad som jag har det nu, helt enkelt.

Den sjätte punkten är en annan grej som jag inte trodde var sådant aber, men med djur på olika håll blir det två resor på ett eller annat vis om de är på varsitt håll, bara fem mil blir tjugo på en helg och dessutom bara helger.

Det var en bra och vettig lista!

Med den där första punkten har ett aber till med - varför för man för sig att attraheras av någon som sunda förnuftet säger att det här är inte rimligt att gå vidare med, även om det skulle gå och kunna klämma in i de andra punkterna?
Där är väl mest med tanke på den femte punkten som jag tänker på. Tillexempel släpar man inte iväg mig utomlands, men en och annan jag intresserat sig för har det som intresse och förr eller senare så kommer där då propåer om att åka tillsammans. Jag är inte intresserad som jag har det nu, helt enkelt.

Den sjätte punkten är en annan grej som jag inte trodde var sådant aber, men med djur på olika håll blir det två resor på ett eller annat vis om de är på varsitt håll, bara fem mil blir tjugo på en helg och dessutom bara helger.

Min gissning: För att punkt ett enbart har med "kemi" att göra. Ingenting med logik, sans, vett, förnuft eller nåt annat man kan styra. Det är nåt annat som styr.

Jag vill ha en karl som inte är alltför mycket äldre/yngre (jag är 30, och har konstaterat att kring 25-40 är rätt lagom). Han är inte pälsallergiker. Han är intelligent, ty jag saknar tålamod med dumma människor och vill ha en karl jag faktiskt kan diskutera med. Han får absolut inte vara en ja-sägare heller har jag märkt, blir fan tokig på såna och vill ha en karl med egna åsikter om saker och ting. Han måste ha en hobby också, jag har bannemig aldrig kunnat attraheras av typen som helt saknar hobby. Och så måste han ha bra värderingar. Han behöver inte ha samma åsikter som jag men en snubbe som anser att Jimmie Åkesson ska vara vår statsminister, att bögar är onaturliga och att jag hör hemma vid spisen är liksom inte rätt karl för mig på en fläck.

Jag har väldigt svårt att se hur jag ska kunna byta taktik jag också faktiskt, för jag har inga som helst krav som går att tumma på. Jag är hellre singel än lever med en högerextrem ja-sägare på 50+ liksom.

Brandmannen jag träffar ibland, väldigt sporadiskt och kravlöst, är på papperet helt perfekt. Snygg, trevlig, vettiga åsikter och sunda värderingar, prioriterar familjen och familjeliv, lutar gott, vältränad. Och snygg... Sa jag det? ;)

Men jag är inte ett dugg intresserad av honom, mer än på ett plan. Och det är, som tur är, ömsesidigt. Men så himla störigt!

Min gissning: För att punkt ett enbart har med "kemi" att göra. Ingenting med logik, sans, vett, förnuft eller nåt annat man kan styra. Det är nåt annat som styr.

Tror inte det är så enkelt (eller enkelt och enkelt). Men visst, lukta rätt, kännas rätt, låta rätt, bete sig rätt osv - nog påverkar det mycket.
Och dessutom så svänger sådana saker över tid, och hur man uppfattar det dessutom. Sen när det är rätt så ska det vara rätt åt andra hållet med! Helst samtidigt med, och där vart det tvärnit om inte förr så med det.
Bara resten kvar sen då!

Jag vill ha en karl som inte är alltför mycket äldre/yngre (jag är 30, och har konstaterat att kring 25-40 är rätt lagom). Han är inte pälsallergiker. Han är intelligent, ty jag saknar tålamod med dumma människor och vill ha en karl jag faktiskt kan diskutera med. Han får absolut inte vara en ja-sägare heller har jag märkt, blir fan tokig på såna och vill ha en karl med egna åsikter om saker och ting. Han måste ha en hobby också, jag har bannemig aldrig kunnat attraheras av typen som helt saknar hobby. Och så måste han ha bra värderingar. Han behöver inte ha samma åsikter som jag men en snubbe som anser att Jimmie Åkesson ska vara vår statsminister, att bögar är onaturliga och att jag hör hemma vid spisen är liksom inte rätt karl för mig på en fläck.

Jag har väldigt svårt att se hur jag ska kunna byta taktik jag också faktiskt, för jag har inga som helst krav som går att tumma på. Jag är hellre singel än lever med en högerextrem ja-sägare på 50+ liksom.
Litet tillägg här: Jag har faktiskt lyckats kära ner mig i rasister och torde rent krasst kunna tumma på den biten således (ja, ni får slå mig för dessa dumheter). Åsikterna har dock framkommit efter att skadan varit skedd i bägge fallen. Och ja, med en gnutta blindhet och överenskommelser om att inte prata om det så gick väl det an, men det är fan inte vettigt nånstans.
Största problemet i mina ögon är dock barn. Om jag en vacker dag blir morsa så ska ungarna uppfostras med sunda värderingar, de ska lära sig att alla är lika mycket värda - och det däremot, det går inte att göra när de har en farsa som anser sig mer värd än en människa med mörkare hy. Det går inte när ungarnas farsa anser att deras kompisar är smuts som borde "åka hem".

Bra lista, tillägger acceptera mina djur även om det går in lite under nr. 5. Han behöver inte älska dem, inte ta ansvar för dem men någon snubbe som klagar på att de tar tid orkar jag inte med igen. Under nr 7. ingår väl att inte vara en svartsjuk kontrollfreak. Sen snor jag @gul_zebra s att inte vara en ja-sägare. Vill ha en kille med schysta värderingar. Ingen rökare om vi ska bo tillsammans, att bo tillsammans är dock inget krav. Inte vilja ha barn. helst inte ha några egna. Gärna vara monogam.

Samt nr 10. (eller vad de nu blir) dela mina sexuella preferenser. Det är absolut ett område de har fallerat på tidigare.

Vet inte om det låter som många krav men att bortse från någon av dem skulle inte leda till en bra relation varken för mig eller en partner.

Men vaf...

Tinder. Personen har fyra gemensamma kontakter på FB med mig, påstås det. Jag känner mig skeptisk då de fyra är vettiga antirasister, uttalat antirasister - två är uttalade feminister med.

Hursom, här har vi presentationen.. Yrke: Politisk sekreterare.

Prioriterar Familj, Hem & Arbete [Här slog min KD/SD-radar till, jag erkänner!]
Levt tidigare liv som satt dessa idag!
Seriös relation:
Kommunikation, uppskattning & prioriteringar mer än tröttsamma gissningslekar & "spel"!

-Visar hellre uppskattning & saknad en gång "för mycket", än för lite!

-Tror att vardagsdetaljer stärker & skiljer kärlek från vänskap!

- Bryr mig inte om ålder! Men gärna "klar" med tidigare relation.
1. Jobbar för SD.
2. Uppvaktar min Kvinna - ej "könsneutralt"!
Du väljer!

"Only a king bows down for his queen"

----

På fotona är en man som mycket tydligt inte har det som brukar kallas för nordisk härkomst. Alltså väldigt tydligt inte nordisk härkomst...

Så - any takers innan jag sveper vänster?

Bra lista, tillägger acceptera mina djur även om det går in lite under nr. 5. Han behöver inte älska dem, inte ta ansvar för dem men någon snubbe som klagar på att de tar tid orkar jag inte med igen. Under nr 7. ingår väl att inte vara en svartsjuk kontrollfreak. Sen snor jag @gul_zebra s att inte vara en ja-sägare. Vill ha en kille med schysta värderingar. Ingen rökare om vi ska bo tillsammans, att bo tillsammans är dock inget krav. Inte vilja ha barn. helst inte ha några egna. Gärna vara monogam.

Samt nr 10. (eller vad de nu blir) dela mina sexuella preferenser. Det är absolut ett område de har fallerat på tidigare.

Vet inte om det låter som många krav men att bortse från någon av dem skulle inte leda till en bra relation varken för mig eller en partner.

Acceptera djur lägger jag under acceptera mig som jag är ;P Det kommer som i ett paket ;P

Måste hålla med angående inte vara en ja-sägare och ditt vara monogam. Men inga gärna, krav... det här med poly är långt bortom min kapacitet. Får mig att börja tänka på kaninstek..

Men är du dum eller spelar du bara? Jag har inte pratat om att jag blir kär i några badboys och ratar "tama" svärmorsdrömmar. Läs mitt senare inlägg, och förklara för mig VAD jag ska ändra?
Tyvärr
För dig har jag ingen lösning
Möjligtvis att du fortsätter vara singel
Det är inte heller fel
Varför fortsätter du leta om det inte funkar?
Sluta leta, det ska du ändra på

Mina "krav" är att mannen inte ska ha små barn.
Han får inte vara allergisk.
Han ska bo inom ett geografiskt hanterbart område.
Han ska inte röka.

Ovanstående krav har ingenting med personliga egenskaper. Det är bara sånt som gör det rent fysiskt praktiskt att kunna lära känna varandra.

Och trots mängder av män som "kvalar in" på ovanstående krav, har jag hittills inte träffat någon jag blir KÄR i.

Hur ändrar jag på det??
Lev som singel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V