Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir bara kär i vettiga män.
Fast bara för att det är en vettig man är det ju inte säkert att man blir kär i just honom och han tillbaka i mig. Jag träffar massa vettiga män varje dag tex på jobbet, fritiden etc. Men jag blir inte kär hela dagarna.
Och bara för att en man är vettig och jag anser mig vara vettig är det ju inte säkert att vi passar ihop eller blir attraherade av varandra.
Nä, jag blir inte heller kär flera ggr/dag
Det hade varit jobbigt:eek: :confused:
Det har väl hänt att jag har blivit kär nån gång i en person som inte är vettig, men då går det över fort. :)

Nä, jag blir inte heller kär flera ggr/dag
Det hade varit jobbigt:eek: :confused:
Det har väl hänt att jag har blivit kär nån gång i en person som inte är vettig, men då går det över fort. :)
Det jag menar är att det blir lite märkligt när man säger att det finns vettiga män överallt så man förstår inte varför det är så svårt att träffa någon.

Det har inte jag heller. Problem hitta dem. Mitt problem är att jag blir inte kär i dem. Jag blir kär i de där som nödtorftigt klarar av att kamouflera sina grava defekter en stund. Story of my life tyvärr. Jag har lagt enorm tid, självrannsakan och insatser för att försöka ändra det. Utan resultat.

Så vore det så jävla enkelt som att välja en partner skulle jag vara gift för länge sen. Så många fantastiska män, bra på alla vis, som visat intresse. Men där der - TYVÄRR - inte blir minsta djupare känsla från min sida.

Jag kan erkänna att jag tom försökt ändå. Det gick inte det heller, och är jävligt taskigt mot den andra personen. (Men det är preskriberat nu)
Då skulle jag säga att du har problem att träffa en vettig som du blir kär i. Det är ju lika jobbigt det :idea:

Det jag menar är att det blir lite märkligt när man säger att det finns vettiga män överallt så man förstår inte varför det är så svårt att träffa någon.
Ja,det är ju ett annat problem
Att en inte kan bli kär i dom en träffar som är vettiga. Det problemet kanske ska lösas, annars är ju dejtandet ganska lönlöst
Så, byta taktik även där.

Att en inte kan bli kär i dom en träffar som är vettiga. Det problemet kanske ska lösas, annars är ju dejtandet ganska lönlöst
Nej nu missförstår du
Jag blir bara kär i vettiga män. Jag har aldrig blivit kär i någon "farlig".
Men ändå händer det ju bara någon enstaka gång ibland att jag blir attraherad och kär i någon och han tillbaka. Sen ska det också vara så att vi vill ha samma saker och fungerar ihop.

Mitt problem är oftast att de som blir attraherade av mig och vill vara med mig ofta inte är samma personer som jag vill vara med
Dvs jag gillar människor som är positiva och utåtriktade. Människor som har någon passion i livet och som är trygga och nöjda med sig själva
De män som vill vara med mig har ofta varit otrygga med sig själva och har inställningen att de saker de vill ha i sitt liv kommer de ändå inte få.. De har varit passiva och inte tagit egna initiativ.
Däremot har de varit vettiga enligt många.
Men vi matchar inte. Det är inte vettigt att vi är ihop.

Hur byter man taktik ang vem man blir kär i och ffa när man blir kär och inte? Please tell me! Jag är beredd att BETALA den som löser det!

/Hon som blir det typ var femte år. Max.

Hur byter man taktik ang vem man blir kär i och ffa när man blir kär och inte? Please tell me! Jag är beredd att BETALA den som löser det!

Exakt det undrar jag också.
Jag berättade ovan att de som blir kära i mig är personer som jag tycker är för passiva och jag tycker det är jobbigt att de vill att jag är den som ska ta initiativ medan de kan glida med.

Ska jag förändra det då? Så jag inte tycker det är jobbigt längre?
Eller ska jag förändra mig själv och försöka utstråla något annat så att de personer jag blir attraherad av också blir det av mig?

De personer som blivit kära i mig har sagt att det beror på min utstrålning dvs att jag utstrålar att jag är trygg, snäll och glad. Ska jag inte utstråla det längre då?

Hm...blir klurigt detta...

Exakt det undrar jag också.
Jag berättade ovan att de som blir kära i mig är personer som jag tycker är för passiva och jag tycker det är jobbigt att de vill att jag är den som ska ta initiativ medan de kan glida med.

Ska jag förändra det då? Så jag inte tycker det är jobbigt längre?
Eller ska jag förändra mig själv och försöka utstråla något annat så att de personer jag blir attraherad av också blir det av mig?

De personer som blivit kära i mig har sagt att det beror på min utstrålning dvs att jag utstrålar att jag är trygg, snäll och glad. Ska jag inte utstråla det längre då?

Hm...blir klurigt detta...

Och jag har personer som "på pappret" är perfekta. Alltså det finns inget jag kan klaga på, inget med dem som är eller känns fel - tvärtom. "Enda problemet" är att jag inte blir attraherad. Kanonbra kompis - absolut (några sådana har blivit mkt goda vänner som finns kvar). Något annat - inte tänkbart.

HUR byter jag taktik för det liksom? Börjar koka kärleksbrygd och uttala trollformler över mig själv?

(Sen finns såklart det du beskriver med. De som anser jag är perfekt och jag känner att nej var då, vi är ju helt olika och vill helt olika saker.)

Alltså, går igenom matchningar på tinder och tar bort sånna som inte känns intressanta längre. Stötte då på denna presentationen:

"Sökes: Hängiven kvinna med ett extra gott öga för att ta hand om sin man!

Du erbjuds härmed att vara en del av det fantastiska som denne svensk/makedonska typiska man har att erbjuda.

Du kommer att få diska, städa, laga mat och allt som kan tänkas röra ett hushåll.

Kan du tänka dig att stanna hemma fredag och lördagkvällar för att ta hand om din man dagen efter?

Då kan du vara rätt kvinna!

Swipa höger och hoppas på en matchning!"

Hur kan jag ha matchat med denna person???? :wtf::yuck::down:

Någon som vill att jag förmedlar kontakt innan jag raderat honom?

Alltså, går igenom matchningar på tinder och tar bort sånna som inte känns intressanta längre. Stötte då på denna presentationen:

Du erbjuds härmed att vara en del av det fantastiska som denne svensk/makedonska typiska man har att erbjuda.

Du kommer att få diska, städa, laga mat och allt som kan tänkas röra ett hushåll.

Kan du tänka dig att stanna hemma fredag och lördagkvällar för att ta hand om din man dagen efter?

Men, men, men? Det där måste väl ändå vara något slags misslyckat skämt?!

Snälla kan du inte skriva och fråga om han menar allvar? Jag tänker också att det är något slags skämt, men alltså... :cautious: :confused:

Nej nu missförstår du
Jag blir bara kär i vettiga män. Jag har aldrig blivit kär i någon "farlig".
Men ändå händer det ju bara någon enstaka gång ibland att jag blir attraherad och kär i någon och han tillbaka. Sen ska det också vara så att vi vill ha samma saker och fungerar ihop.
Det är sånt jag även lägger under kategori "vettig" att ni båda är kära och att ni vill samma sak i livet.

Du får omvärdera dina krav.
Mao du får antingen acceptera att din kille inte är någon svärmorsdröm, men du är huvudlöst förälskad.
Eller så får du välja den tama svärmorsdrömmen, och älska honom för den han är, (möjligtvis utan passion)

Men, men, men? Det där måste väl ändå vara något slags misslyckat skämt?!

Jag läste presentationen flera gånger och kan inte hitta någon antydan om det, Tyvärr! Skrev hela presentationen här. Suck! :cool:

Man hoppas ju det men jag är inte säker faktiskt...

Nej precis!

Snälla kan du inte skriva och fråga om han menar allvar? Jag tänker också att det är något slags skämt, men alltså... :cautious: :confused:

Tog bort honom som matchning faktiskt;)

Mao du får antingen acceptera att din kille inte är någon svärmorsdröm, men du är huvudlöst förälskad.
Eller så får du välja den tama svärmorsdrömmen, och älska honom för den han är, (möjligtvis utan passion)

Men är du dum eller spelar du bara? Jag har inte pratat om att jag blir kär i några badboys och ratar "tama" svärmorsdrömmar. Läs mitt senare inlägg, och förklara för mig VAD jag ska ändra?

Mina "krav" är att mannen inte ska ha små barn.
Han får inte vara allergisk.
Han ska bo inom ett geografiskt hanterbart område.
Han ska inte röka.

Ovanstående krav har ingenting med personliga egenskaper. Det är bara sånt som gör det rent fysiskt praktiskt att kunna lära känna varandra.

Och trots mängder av män som "kvalar in" på ovanstående krav, har jag hittills inte träffat någon jag blir KÄR i.

Hur ändrar jag på det??

Mina "krav" är att mannen inte ska ha små barn.
Han får inte vara allergisk.
Han ska bo inom ett geografiskt hanterbart område.
Han ska inte röka.

Ovanstående krav har ingenting med personliga egenskaper. Det är bara sånt som gör det rent fysiskt praktiskt att kunna lära känna varandra.

Och trots mängder av män som "kvalar in" på ovanstående krav, har jag hittills inte träffat någon jag blir KÄR i.

Hur ändrar jag på det??
Inbilla dig att du är kär! Herregud, vad begär du?! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hopphästars munnar