Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det handlar nog egentligen mer om läst och förstått eller inte.. Insåg nyss att lampan faktiskt citerat och svarat på inlägget med min kravlista... Men den har uppenbart inte riktigt gått in.
Så, jag tror det är dags att släcka lyset för trollen som vanligt.
Yes. Vi lämnar det.
Men jag är intresserad huruvida man kan "programmera om sig gällande attraktion" dvs sitter attraktionen i hjärnan?

Yes. Vi lämnar det.
Men jag är intresserad huruvida man kan "programmera om sig gällande attraktion" dvs sitter attraktionen i hjärnan?

Jag tror ju inte det. Alltså helt ovetenskapligt. Jag tror helt klart att till viss del KAN man det. Tänkt bara på fenomenet "folk som snackar sig snygga". Dvs där man initialt inte tycker en person är "nåt särskilt" rent utseendemässigt, men när man lärt känna dem mer och pratat med dem ett tag så ändrar man utseendeåsikt, färgad av personlighet. För övrigt funkar iaf motsatsen för mig med, folk kan snacka sig ful med.

MEN.. jag tror ju största delen sitter i nåt vi inte kan kontrollera. Det jag kallar för kemi i brist på annat.

Tänker man på det så finns det ju folk som "haft allt" och riskerat det/förlorat det för de blivit handlöst kär i "fel person". Som med förnuftet verkligen försökt radera ut varenda känsla för "felpersonen". Som haft alla skäl i världen att behålla den de har. Men helt kapitalt misslyckats.

Eller de som försökt nöja sig. Som till och med gift sig i tron att "kärlekskänslorna kommer, hen är ju en fantastisk person, en god vän, ser bra ut, är omtänksam, bla bla". Men nej det kommer inga sådana känslor.

Däremot tror jag att olika personer är mer eller mindre bra på att ändå hålla fast vid sina val eller göra specifika val. Oavsett känslor. Medan andra (inkl jag) inte klarar det. Jag pratade med farmor innan hon dog, och en sak fastnade. Frågade bla varför de flyttat från Norrland ner till Stockholm.
Farmor: K (maken) ville det. Då blev det så.
K var en jävla skitstövel av rang för övrigt. Behandlade farmor som skit (verifierat, inte subjektiv åsikt). Alltså vi talar på nivån sadistisk skitstövel, som den dagen han bara för han hade lust körde bulldoxer och mejade fruktträdgården - farmors stolthet - med marken. Otrogen var han med.
Farmor, av den äldre generationen, ansåg det var otänkbart initera skilsmässa. Som hon sa "Har man tagit fan i båten får man ro honom i land". Däremot, och det här är jäkligt starkt av någon från den generationen, så hade hon konstaterat att "Den dag barnen är stora och har flyttat, då ska du och jag bo på olika ställen, bara så du vet det". Nu drog karlsloken tack och lov tillslut för en annan kvinna. Kom sen krypande tillbaka varvid farmor hade tyckt "över min döda kropp, eller nej inte ens då".
Hon tog dock aldrig av sig vigselringarna. Visst nu var farmor en annan generation, men inte ens alla ur hennes generation valde att göra så eller se det såsom farmor. JAG hade aldrig pallat, oavsett pressen från ev omgivning, jag hade bett karlfan dra åt helvete och mest troligt kört över hans bil med bulldozern.

Men jag ser det där även hos bekanta idag. De som håller ihop för barnens skull, för att annars skulle hen behöva flytta och inte ha råd att bo i hus, behöva sälja hästarna osv osv osv. De har valt att stanna fast attraktionen är försvunnen. Minst en person jag känner valde att med öppna ögon gå in i en relation utan känslor men för att partnern var en bra person som erbjöd utmärkt materiell status. De är gifta och har barn idag. Personen jag känner är fortfarande inte attraherad men anser att "det går ingen nöd på mig, det här är värt mer än vara kär, det här är trygghet"

Så, till viss mån kan initial uppfattning förändras utefter när personen visar mer av sin personlighet. Men jag tror inte man kan styra attraktion. Däremot i olika mån bestämma sig för hur viktig man tycker attraktion är sett till övriga delar?

Nu drar jag med nätdejt till Älvsjömässan!
Jag har sytt nio plagg till modevisningen.
Seriöst så håller denna måttet! Snygg som fan !!! Han är det!! Ofta vill jag övertolka detta pga min egen muffinsmidja och att jag har små komplex. Men denna är en praktpjäs. 199 lång. Och kroppen är sjukt hård! Ändå fyller han snart 50! Blond med tjockt hår underarmarmarna får mig att bara vilja ligga. Fina fina vuxna barn. Vackert coolt lyxigt betalt hus. Och han tokälskar mig! Har haft endast ett förhållande. Låter så märkligt liksom. Ha kan inte sluta skratta åt det, jag har haft många hundra. Men han vill gå all in på sitt andra förhållande nu.
Nu ska vi som sagt på mässan, sen äta hos en vän på Tyresö och sen bo i familjens lägenhet på Döbelnsgatan och ikväll ska vi äta på grekturken på Östermalm.
Är lycklig! Och tack till denna tråd utan den så nätdejtade inte alls så här frekvent men eftersom den ökar suget så händer det plötsligt!!!
Puss alla!!!

Nu drar jag med nätdejt till Älvsjömässan!
Jag har sytt nio plagg till modevisningen.
Seriöst så håller denna måttet! Snygg som fan !!! Han är det!! Ofta vill jag övertolka detta pga min egen muffinsmidja och att jag har små komplex. Men denna är en praktpjäs. 199 lång. Och kroppen är sjukt hård! Ändå fyller han snart 50! Blond med tjockt hår underarmarmarna får mig att bara vilja ligga. Fina fina vuxna barn. Vackert coolt lyxigt betalt hus. Och han tokälskar mig! Har haft endast ett förhållande. Låter så märkligt liksom. Ha kan inte sluta skratta åt det, jag har haft många hundra. Men han vill gå all in på sitt andra förhållande nu.
Nu ska vi som sagt på mässan, sen äta hos en vän på Tyresö och sen bo i familjens lägenhet på Döbelnsgatan och ikväll ska vi äta på grekturken på Östermalm.
Är lycklig! Och tack till denna tråd utan den så nätdejtade inte alls så här frekvent men eftersom den ökar suget så händer det plötsligt!!!
Puss alla!!!

Var rädd om dig, du verkar ha haft ett par turbulenta år bakom dig.

Jag älskar att vara singel!

Har varit i relationer i 12 år knappt utan att vara singel emellan. Jag va 20år senast. Jag har alltid vetat att jag är en killtjusare, men jag är nog värre än jag trott.

Träffade iallafall oväntat en kille ute på salsan igår. Så fin och vi hånglade på dansgolvet i 3h (stackars min kompis :angel:). Han brädar alla dessa nätdejter jag hittills varit på totalt! Jag är inte ute efter nåt seriöst och inte han heller så hoppas han vill komma hem till mig och ligga någon dag :p.

God eftermiddag ... har inte varit inloggad på några månader- men tråden är sig lik haha .Män är konstiga och kvinnor likaså ju-alla har vi åsikter och krav men nångång och jag menar NÅNGÅNG- då stämmer alla krav och Önskemål <3
Mvh Stig

Hundkillen är jätte trevli lättpratad men jag "känner " liksom ingenting har träffats två ggr promenerat och fikat, hur lång tid ska man ge det? Växer attraktion fram el är det kört? Har ju inte nätdejtat innan så tidigare har ju attraktionen funnits på en gång :o el är det strulet som spökar som jag träffade senast i onsdagsnatt men som jag vet att det inte kan bli något seriöst med?

Hej fina älskade vänner! Det blev jättebra. Det är säkert konstigt att jag skriver det men man vet liksom aldrig hur nåt slutar med mig inblandad. Jag kan tycka nån detalj inte stämmer på en dejt,ett restaurangbesök eller nåt annat och då funkar det inte. Är en gammal tant som unnar mig att totalsåga det jag inte gillar.
Den här mannen är en keeper. Han kan inget om tyg mode symaskiner och det andra som väl typ jag lever för.
Vad gör han då? Sätter sig med en IT tidning? Surar och vill stressa mig? Gnäller som en kolikbebis och sätter relationen i pant för han vantrivs? Nä han fixar ståluncher för mina kompisar han aldrig sett innan. Han bara läser av att de inte kan lämna och är hungriga. Han organiserar en riktig kö med skylt och allt. Och sen går han därifrån utan att stressa mig. Säger bara att ring när du klar.
Jag älskar dig stora lugna trygga glada smarta Johan. Inte för att du ens vet att buke finns och är mitt fritids.

Hundkillen är jätte trevli lättpratad men jag "känner " liksom ingenting har träffats två ggr promenerat och fikat, hur lång tid ska man ge det? Växer attraktion fram el är det kört? Har ju inte nätdejtat innan så tidigare har ju attraktionen funnits på en gång :o el är det strulet som spökar som jag träffade senast i onsdagsnatt men som jag vet att det inte kan bli något seriöst med?

Jag brukar ge det tre dejter. Men det är mest för att jag vet att jag sällan sådär pang poff tycker "åh!" Samt den hårda vägen lärt mig att om jag inte känner nåt alls efter tre så gör jag det inte efter trehundra.

Det där verkar vara väldigt olika. För vissa växer attraktionen fram, medan för andra (mig själv inkluderad) så är den antingen där från början eller inte alls.

@Meggan Två gånger är ju inte så många. För mig har det oftare kommit efter att jag lärt känna personen lite mer än boom direkt, även om det också har hänt. Sen är jag jättekänslig för beröring och sättet personen tar på mig, bara en enkel gest som en hand på axeln eller armen kan väcka känslor om det är rätt person.

Kanske att ni redan är där att ni tar på varandra, men annars kan det ju vara det som saknas för att du ska börja känna något?

Yes. Vi lämnar det.
Jag är helt övertygad om att attraktion sitter i hjärnan, men det betyder inte att det är enkelt att ändra sig. Jag är dock helt övertygad om att det inte är medfött eller "naturgivet" vad vi attraheras av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 310
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka