Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, går igenom matchningar på tinder och tar bort sånna som inte känns intressanta längre. Stötte då på denna presentationen:

"Sökes: Hängiven kvinna med ett extra gott öga för att ta hand om sin man!

Du erbjuds härmed att vara en del av det fantastiska som denne svensk/makedonska typiska man har att erbjuda.

Du kommer att få diska, städa, laga mat och allt som kan tänkas röra ett hushåll.

Kan du tänka dig att stanna hemma fredag och lördagkvällar för att ta hand om din man dagen efter?

Då kan du vara rätt kvinna!

Swipa höger och hoppas på en matchning!"

Hur kan jag ha matchat med denna person???? :wtf::yuck::down:

Någon som vill att jag förmedlar kontakt innan jag raderat honom?
Men blä! Han har säkert uppdaterat sin profil efter er matchning. Eller så gick du till 100% på utseende och läste inte ens texten :D

Hörni den där nya pilen på Tinder - vad betyder den? Vad har den för funktion?

Den lila blixten? Boostfunktion tydligen. Under 30 minuter visas man först (?) bland singlar i sitt område, och det ska leda till fler matchningar. Jag fick nåt om att jag fått en gratis boost, och bara för att testa så använde jag den. Grejen är att jag bor ju på landet, har ställt in snäv avståndsgräns och svept alla som finns i närområdet för länge sen. Så ville se vad som hände på min sida, för ska man få mer matchningar måste JAG ju också kunna svepa höger - hjälper ju inte bara visa mig först för andra som jag redan svept vänster på.

Det dök upp väldigt mkt nya profiler - de flesta +10 mil bort (utanför min satta gräns). Men det dök faktiskt upp några nya inom utsatt område med. Om det var slump eller boost vet jag inte. Inte heller hur det såg ut på deras sida skärmen.

Jag är mest trött på tinder, folk (män...) verkar samla på matchningar bara men inte vara intresserad av att prata, alls?

Den lila blixten? Boostfunktion tydligen. Under 30 minuter visas man först (?) bland singlar i sitt område, och det ska leda till fler matchningar. Jag fick nåt om att jag fått en gratis boost, och bara för att testa så använde jag den. Grejen är att jag bor ju på landet, har ställt in snäv avståndsgräns och svept alla som finns i närområdet för länge sen. Så ville se vad som hände på min sida, för ska man få mer matchningar måste JAG ju också kunna svepa höger - hjälper ju inte bara visa mig först för andra som jag redan svept vänster på.

Det dök upp väldigt mkt nya profiler - de flesta +10 mil bort (utanför min satta gräns). Men det dök faktiskt upp några nya inom utsatt område med. Om det var slump eller boost vet jag inte. Inte heller hur det såg ut på deras sida skärmen.

Jag är mest trött på tinder, folk (män...) verkar samla på matchningar bara men inte vara intresserad av att prata, alls?
Ja just den. Använde tydligen gratisversionen i misstag, fick en matchning...men inget svar på mitt meddelande.
Tinder är :turd:

Hundkillen är jätte trevli lättpratad men jag "känner " liksom ingenting har träffats två ggr promenerat och fikat, hur lång tid ska man ge det? Växer attraktion fram el är det kört? Har ju inte nätdejtat innan så tidigare har ju attraktionen funnits på en gång :o el är det strulet som spökar som jag träffade senast i onsdagsnatt men som jag vet att det inte kan bli något seriöst med?

Den första killen jag träffade under min första vända med nätdejting kände jag inget direkt "wow" med, och vi träffades 3-4 gånger för jag tänkte att jag hade varit singel så länge så jag nog var lite osäker och behövde tid, ovan vid nätdejting osv. Men när jag tillslut kände mig rätt ut obekväm när han rättade sig närmare mig i soffan så insåg jag att det aldrig skulle bli bättre, det fanns helt enkelt ingen attraktion.

De två jag dejtade efter honom kände jag direkt attraktion till, stor skillnad mot den första och skulle jag åter hamna i nätdejtande så kommer jag inte slösa tid på någon jag inte känner någonting för igen. :)

Chattade lite med en kille via tinder igår. Under 20 minuters Chattande, utöver det vi diskuterade, skrev han upprepade gånger på ungefär samma tema, att han var så glad att vi delade ett visst intresse.

Förstår hur absurt det låter att jag reagerar på detta, men känner bara att han redan var så engagerad i ett "oss" och att det var så positivt att jag gillade samma sak? Personligen kan jag tycka att det väl är positivt, men att det finns mycket annat som är viktigare.. Överreagerar jag som känner att det känns lite väl "på" innan en väl har träffats? Är bra att tänka för långt framåt, men att en redan är för (eller mer) engagerad känns inte positivt :p

Min finfina tinderdejt från i somras flyttade in hos mig i helgen :love:

Tänk så livet kan förändras på ett år. För ganska exakt ett år sedan gjorde jag slut med dåvarande och nu sitter jag här mitt i flyttkaoset med den finaste människan som finns :love:

Så himla härligt :love:

Även min youngster har ju i princip flyttat in, han har sovit en natt i sin lägenhet sedan början av augusti... :D

Chattade lite med en kille via tinder igår. Under 20 minuters Chattande, utöver det vi diskuterade, skrev han upprepade gånger på ungefär samma tema, att han var så glad att vi delade ett visst intresse.

Förstår hur absurt det låter att jag reagerar på detta, men känner bara att han redan var så engagerad i ett "oss" och att det var så positivt att jag gillade samma sak? Personligen kan jag tycka att det väl är positivt, men att det finns mycket annat som är viktigare.. Överreagerar jag som känner att det känns lite väl "på" innan en väl har träffats? Är bra att tänka för långt framåt, men att en redan är för (eller mer) engagerad känns inte positivt :p
Om det är till någon tröst så träffade jag en snubbe som var helt till sig över att vi hade tennisskor bägge två. Själv var jag minst sagt skeptisk :D

Om det är till någon tröst så träffade jag en snubbe som var helt till sig över att vi hade tennisskor bägge två. Själv var jag minst sagt skeptisk :D
Haha, det var lite tröst faktiskt! Hade du träffat honom om han utryckt det innan ni träffades? :D

Alltså vad trött jag blir på männen på hp utan bilder som sedan skriver till mig och bedömer mitt utseende. Som att jag inte bryr mig hur de ser ut utan bara ska falla som en fura av deras smicker.

Nu skrev en till mig utan bild. Jag brukar inte svara, men blev så provocerad. Han skriver: Vad söt du är.
Jag svarar: Du med.

Tror ni han fattar hinten?

Alltså vad trött jag blir på männen på hp utan bilder som sedan skriver till mig och bedömer mitt utseende. Som att jag inte bryr mig hur de ser ut utan bara ska falla som en fura av deras smicker.

Nu skrev en till mig utan bild. Jag brukar inte svara, men blev så provocerad. Han skriver: Vad söt du är.

Nej. :banghead:

Fast jag känner mig ovanligt bitter idag. Har fått ännu några mail där killarna inleder men att de gillar mulliga tjejer och jag hatar det, som att jag behöver deras OK-stämpel i baken. :yuck:

Den var bra men han tror säkert att du tycker att han var söt som skrev så.

Nej. :banghead:

Fast jag känner mig ovanligt bitter idag. Har fått ännu några mail där killarna inleder men att de gillar mulliga tjejer och jag hatar det, som att jag behöver deras OK-stämpel i baken. :yuck:

Fy fan!
Jag är också bitter idag. Mest för att två av mina killkompisar försöker få mig att ligga med dem. Jag borde nog ge upp det hela med nya bekantskaper/vänner av manligt kön som är singlar. Det slutar alltid på samma sätt. När jag tydligt visar att jag bara vill va vänner så hör de inte av sig längre.

Har ni andra varit med om att få bra kompisar av motsatt kön i vuxen ålder när ni båda är singlar utan att det till slut ska stötas på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 422
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka