Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan!
Jag är också bitter idag. Mest för att två av mina killkompisar försöker få mig att ligga med dem. Jag borde nog ge upp det hela med nya bekantskaper/vänner av manligt kön som är singlar. Det slutar alltid på samma sätt. När jag tydligt visar att jag bara vill va vänner så hör de inte av sig längre.

Har ni andra varit med om att få bra kompisar av motsatt kön i vuxen ålder när ni båda är singlar utan att det till slut ska stötas på?
Jag bestämde mig för ganska länge sedan att (om möjligt) bara vara vän med män som redan var i stabila, monogama relationer... Just för att jag var trött på män som förr eller senare alltid kom med någon idé om att vi borde vara något mer än bara "vanliga vänner". Alltid.

Alltså. Det är en man som ett flertal gånger försökt få kontakt i hopp om att lyckas charma mig. Vi har pratat lite allmänt om allt möjligt och visst är han helt ok att småprata lite med. Meen han är absolut inte intressant mer än så och jag ser dessutom vissa saker som är rent oattraktiva hos honom. Vad han gör när jag försöker förklara att jag inte är intresserad? Jo, börjar babbla om att han också har hund!

Att han har hund skulle alltså plötsligt vara så underbart att jag plötsligt attraherades av honom, bara för att jag själv har hundar... :grin: Skulle tippa på att han kan vara en av de där männen som tänker "åh, hon log när vi sa hej idag, hon vill garanterat ligga med mig!".

Och jag känner mig tokdissad. Förra veckan sa vi att vi skulle ses den här veckan.
Jag: "Hej har du lust att ses till helgen"
Han: "Jag ska städa men vad hade du tänkt dig"
Jag ska städa :meh: jamen tack då...
Jag: "Om du vill komma hit och dricka te och se en film eller nått"
Han: "Ja vi får se :)"

Några övriga ord växlades också men just nu känner jag bara mäh, mäh och mäh! :meh:
Kan man inte bara säja: nej jag ångrade mig?

Alltså. Det är en man som ett flertal gånger försökt få kontakt i hopp om att lyckas charma mig. Vi har pratat lite allmänt om allt möjligt och visst är han helt ok att småprata lite med. Meen han är absolut inte intressant mer än så och jag ser dessutom vissa saker som är rent oattraktiva hos honom. Vad han gör när jag försöker förklara att jag inte är intresserad? Jo, börjar babbla om att han också har hund!

Att han har hund skulle alltså plötsligt vara så underbart att jag plötsligt attraherades av honom, bara för att jag själv har hundar... :grin: Skulle tippa på att han kan vara en av de där männen som tänker "åh, hon log när vi sa hej idag, hon vill garanterat ligga med mig!".
:banghead:
Lite som han i Bonde söker fru som tror han har halva inne för att han också har häst.
Varför skulle en sån sak vara det minsta avgörande?

:banghead:
Lite som han i Bonde söker fru som tror han har halva inne för att han också har häst.
Varför skulle en sån sak vara det minsta avgörande?
Det har ju dykt upp någon/några här i tråden som absolut letar efter en hästägande partner. Kanske tänker de att "alla" är likadana och därmed ser sådant som ett stort plus?

Och jag känner mig tokdissad. Förra veckan sa vi att vi skulle ses den här veckan.
Jag: "Hej har du lust att ses till helgen"
Han: "Jag ska städa men vad hade du tänkt dig"
Jag ska städa :meh: jamen tack då...
Jag: "Om du vill komma hit och dricka te och se en film eller nått"
Han: "Ja vi får se :)"

Några övriga ord växlades också men just nu känner jag bara mäh, mäh och mäh! :meh:
Kan man inte bara säja: nej jag ångrade mig?
Ouch, det där var verkligen ingen snäll diss :( Efter inläggen här det senaste har jag blivit Synisk och tänker att han kanske vill hålla möjligheterna uppe för ett bootycall :meh: Försök lämna honom bakom dig är nog mitt råd :banana:

Ouch, det där var verkligen ingen snäll diss :( Efter inläggen här det senaste har jag blivit Synisk och tänker att han kanske vill hålla möjligheterna uppe för ett bootycall :meh: Försök lämna honom bakom dig är nog mitt råd :banana:
Eller hur. Ouch var precis vad jag tänkte.
Det må ju vara om det var så, bara man är ärlig kan jag tycka. Från början var det han som pratade förhållande medan jag bara ville ligga lite. Sen fick jag för mig att han var en toppen kille och tanken på något mer blev intressant. Men det var han tydligen inte.
Jag orkar inte med tjafs och jidder, ärlighet tack.

Eller hur. Ouch var precis vad jag tänkte.
Det må ju vara om det var så, bara man är ärlig kan jag tycka. Från början var det han som pratade förhållande medan jag bara ville ligga lite. Sen fick jag för mig att han var en toppen kille och tanken på något mer blev intressant. Men det var han tydligen inte.
Jag orkar inte med tjafs och jidder, ärlighet tack.
Trist! Vill inte vara så synisk att jag tänker "typiskt killar" för det blir så stereotypt.. men ibland slinker det ut ändå :angel:

Tyvärr säger erfarenheten det men man hoppas ju att det ska vara annorlunda. Speciellt som personen ifråga säger det rent ut.
Det förstår jag verkligen. Tyvärr verkar han inte våga säga det rakt ut, men försök du att gå vidare ändå :)
Några andra dejter på g?

Åh, men ni har ju ett gemensamt intresse:up: han kör ju hundtricket, du är bara en tråkig tjej som inte fattar att ni är bästa paret ever.

Har träffat hundkillen igen två ggr. Fick en puss på morgonpromenaden imorse då pirrade det lite, kanske ett gott tecken? Meeen så har vi strulet också är så jäkla kluven men måste ju välja snart? Hur länge är det ok att datea och ha en kk? Knäpp fråga jag vet men får typ lite samvetskval redan nu fast jag inte har ngn relation till någon och vet ju inte hur många hundkillen träffar parallellt heller? Själva nätdejting grejen gör det väl upplagt för att träffa/ prata med fler samtidigt vad jag förstår men det finns säkert " oskrivna regler" som kanske någon m mer erfarenhet har koll på? :o

Har träffat hundkillen igen två ggr. Fick en puss på morgonpromenaden imorse då pirrade det lite, kanske ett gott tecken? Meeen så har vi strulet också är så jäkla kluven men måste ju välja snart? Hur länge är det ok att datea och ha en kk? Knäpp fråga jag vet men får typ lite samvetskval redan nu fast jag inte har ngn relation till någon och vet ju inte hur många hundkillen träffar parallellt heller? Själva nätdejting grejen gör det väl upplagt för att träffa/ prata med fler samtidigt vad jag förstår men det finns säkert " oskrivna regler" som kanske någon m mer erfarenhet har koll på? :o
Tycker inte du har några moraliska skyldigheter att sluta ned kk innan ni börjat prata "exklusivitet" eller så, men för din egen skull kanske du ändå skulle pausa med strulet? Ge dig och hundmannen en ärlig chans. Säger det endast för att jag uppfattat det som att strulet ändå tar lite kraft ifrån dig, och att det kanske kan vara en bra ursäkt till att släppa det ett tag? Men vill du göra på annat sätt så förstår jag det med :)

@SkorpSmulan Klaga på du bara! :D

Jag tror alla gör olika. För egen del slutar jag träffa kk när jag börjar ha sex med den jag dejtar.

Blev en träff nummer två i veckan och den var trevligt den med!

Jag känner inte WOW men har liksom inga definitiva grejer jag inte gillar eller stör mig massa på, vilket faktiskt är bra - så länge jag är relativt likgiltigt inställd till personen så är det positivt :D

(jag är svårflirtad med människor över lag ;))

Hundkillen är jätte trevli lättpratad men jag "känner " liksom ingenting har träffats två ggr promenerat och fikat, hur lång tid ska man ge det? Växer attraktion fram el är det kört? Har ju inte nätdejtat innan så tidigare har ju attraktionen funnits på en gång :o el är det strulet som spökar som jag träffade senast i onsdagsnatt men som jag vet att det inte kan bli något seriöst med?
Nu har det ju gått flera dagar sedan du skrev det här men jag tycker ändå att det är värt att hoppa med.

Det här ganska otrevliga inlägget skrev jag i dåvarande dejtingtråden för lite över två år sedan:
Ikväll var jag på min tredje förstadejt sedan HP-joinandet! Vi gick en lagom lång promenad och drack sedan exakt en öl, innan vi tog en tunnelbana som jag behövde hoppa av före honom ocheeeh därför var det "inte läge" för testhångel. (VAD I... Det är en förbannelse.)

I alla fall. Det här var en trevlig person om än lite slätstruken. Eller mycket slätstruken, för att inte säga "lite halvtrist". Det kan ha berott på blyghet, för efter halva ölen tyckte i alla fall jag att det blev bättre (men det kanske var mina krav som sänktes?) och det tycker jag är helt okej så länge det är övergående. Samtidigt så har jag lyxproblemet att min mejlkorg för tillfället är ganska full av lämpliga kandidater, och båda personerna som jag träffat tidigare vill jag ju träffa igen, och skulle jag lägga ytterligare en kväll på dagens man så förbrukas ju den.

Såeeeh... Exakt hur korkat är det att jag funderar på att träffa honom igen och testa honom ganska hårt (typ faktiskt köra anställningsintervjuvarianten på riktigt, eventuellt inklusive praktiskt prov) baserat endast på att han är helt sjukt snygg och inte alls verkar veta om det?:sneaky::o
Där fanns det uppenbarligen inte så mycket attraktion men jag kunde se att dejten skulle hamna över medel på någon slags objektiv skala för folk som borde vara lämpliga på ett eller annat sätt även om jag inte kände mig så intresserad. Efter lite pepp i tråden så bokade jag in en ny dejt där det klickade lite mer men det tog ganska många omgångar innan jag var otvivelaktigt såld.

Till saken hör, trots att jag inte tog upp det i tråden då, att jag hade fått hjärtat slutgiltigt stampat på av en långvarig on and off-dejt bara fyra dagar före första gången jag träffade den här personen. Att jag hade börjat nätdejta berodde delvis på att jag hade förstått att jag faktiskt ville ha en relation och det förmodligen inte skulle hända med honom, men i ärlighetens namn var det också ett sista töntigt försök att göra honom svartsjuk. (Naturligtvis fungerade det inte.:grin:)

Så här i efterhand är jag otroligt tacksam över att jag blev uppmuntrad att ge nätdejten ovan fler försök. En gång till var tillräckligt för att jag skulle märka att det fanns någonting litet att bygga på, och ju mer jag sen träffade honom desto mer uppenbart blev det att han var värd att mjukna för. Han var väldigt opushig och även om jag satsade ganska mycket på effektivitet i dejtandet och försökte få in en jämn ström av förstadejter så tog det inte så jättelång tid innan jag slutade att fylla på det löpande bandet. En kväll med någon annan innebar ju att jag inte hann träffa honom. För en månad sedan gifte oss och nu planerar vi att leva lyckliga i alla våra dar. :D

Baserat på min egen erfarenhet skulle jag vilja ge rådet att - om du vill ha ett förhållande - avsluta strulrelationen en gång för alla och låt det jobbiga fasas ut. Sen blir det lättare att bedöma nya dejten och eventuella kommande kandidater på ett rättvist sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 416
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 562
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden