Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer inte bli något med killen jag träffade idag, kändes hel fel och kände mig inte alls bekväm i hans sällskap, men kan tänka mig va vän men inget mer än det.

.....:eek:..... jag blev mållös nu.....

"Hej hej :) Allt bra? Vad för intressen har du?
Såg att du ville ha barn i framtiden, vill jag också såklart, såg också att vi inte bodde så långt ifrån varandra så varför inte t ex sjunga duett med disneylåtar i duschen tillsammans."

.....:eek: det står ingenstans i min profil att jag VILL ha barn, står bara att jag inte har några barn idag, samt att alla mina intressen står i profilen på första sidan... :eek:
Tack men nej tack...
Jag svarade aldrig på mailet utan tog bort det. Nu ser jag att han skickat ett svar:

"?"

Var det enda som stod.... :meh:

Jag bor i en stor stad, jag får inte våldsamt mycket meddelanden eller besök på profilen.

Jag blev medlem för drygt två månader sedan och har blivit kontaktad av ett 30-tal personer (enligt historiken i min inbox).

Personen jag var på dejt med igår hörde av sig och ville ses igen, jag sa som det var och avböjde. (Alltså typ att jag upplevde att vi är för olika)

Såg att någon här skrev att kvinnor får mer uppmärksamhet än män på nätdejtingsidor och det har även män jag pratat med på sidorna påstått.

Var har de fått det ifrån?! Jag blir faktiskt lite arg. Det var t.ex. en som skrev "Jag måste vara det 270 mejlet du fått idag." Jag svarar: " Varför skulle det vara det?" Han: "För du är så vacker (eller nåt liknande)."

Jag kan säga såhär: det är FÅ som skriver till mig om ens någon (samma erfarenhet har mina kvinnliga vänner och bekanta). Och matcher har jag inte många. Och då är jag inte särskilt kräsen på tinder. På HP är det några fler som skriver, men det är ju för att vem som helst kan skriva till mig där även om de inte passar in på profilen jag söker (allt från folk som bor på andra sidan landet till de som är pensionärer).

Jag får också känslan av att männen inte tror på mig när jag säger att det inte stämmer.

Har ni andra också upplevt fenomenet? Vad tror ni det beror på?
Jag är av det kvinnliga könet och jag kan helt klart säga att jag är mer populär pga mitt kön än vad mina manliga vänner är.

Jag får mail periodvis mest. Ibland är det stendött och sen bara rasslar det till och det dimper in typ 10 mail på några minuter typ.
Dock mestadels från snubbar som är lastgamla, bor långt bort eller är högerextremister så det är ytterst sällan det faktiskt dimper in någon jag ens vill skicka ett svar till. När någon väl verkar vettig och vi börjar prata så är han i slutändan en skittråkig ja-sägare istället :meh:

Det där fascinerar mig. Män som är 38 och har åldersspann på 20-30 år....
Åldern är bara en siffra vet du! ;)

För mååånga år sedan var jag på dejt med en polis, som baserat på frågorna tycktes mer intresserad av om mina vänner gjorde något kriminellt O_o än av mig. Blev ingen fler dejt med den ;)
Minns när du skrev om den i en annan tråd :p Denna var nog inte av samma kaliber. Han verkade rätt trött på sitt jobb...

Det där fascinerar mig. Män som är 38 och har åldersspann på 20-30 år....
Jag, som tjej, har ett åldersspann på 23-40 :p
Jag tänker att det beror på vad man ska ha dem till. 23-30 Funkar ju som kk, 25-40 är mer förhållandematerial. Ibland vill man ju ha kaka och ibland vill man ha tårta. Ålderspannet omfattar ju allt man kan bli sugen på. Jag förstår mig och andra sidan inte på de killar som letar "äldre kvinnor" och börjar leta bland kvinnor som är några år yngre än dem själva och slutar typ inte så långt mycket äldre än de själva är...? :confused:

Tjaba
Jaha, hur raggar man här då?
Blåbäret
128743646155239065.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2