Exakt.Men bara släpp det. Moderatorn har ju redan sagt till.
Jag tycker i likhet med många andra att diskussionen om mans- och kvinnoroller är jätteintressant men när nivån ligger på kastaskitpåvarandra så diskvalificerar den sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt.Men bara släpp det. Moderatorn har ju redan sagt till.
Jag TMI:ar dåliga sakerSaaaay whaaaat?
Vad var det där för knepig kille?Brukar det inte va omvänt att man ska plocka fram alla bra saker som intresserar osv?
![]()
Too much informationVad betyder TMI?
För mååånga år sedan var jag på dejt med en polis, som baserat på frågorna tycktes mer intresserad av om mina vänner gjorde något kriminelltDet var en polis så...
Jepp, jag har också upplevt det att män är övertygade att kvinnor bara kan välja och vraka på dejtingsidor. Fattar inte varifrån den uppfattningen kommer, och har samma upplevelse som du - få matcher på tinder och få meddelanden på hp...och de flesta av för gamla eller för unga.Såg att någon här skrev att kvinnor får mer uppmärksamhet än män på nätdejtingsidor och det har även män jag pratat med på sidorna påstått.
Var har de fått det ifrån?! Jag blir faktiskt lite arg. Det var t.ex. en som skrev "Jag måste vara det 270 mejlet du fått idag." Jag svarar: " Varför skulle det vara det?" Han: "För du är så vacker (eller nåt liknande)."
Jag kan säga såhär: det är FÅ som skriver till mig om ens någon (samma erfarenhet har mina kvinnliga vänner och bekanta). Och matcher har jag inte många. Och då är jag inte särskilt kräsen på tinder. På HP är det några fler som skriver, men det är ju för att vem som helst kan skriva till mig där även om de inte passar in på profilen jag söker (allt från folk som bor på andra sidan landet till de som är pensionärer).
Jag får också känslan av att männen inte tror på mig när jag säger att det inte stämmer.
Har ni andra också upplevt fenomenet? Vad tror ni det beror på?
@Myblackcat Ärligt talat så får jag skitmycket uppmärksamhet på alla former av dejtingsajter. Många av mina kompisar har samma erfarenhet. Några få undantag finns. Men så bor jag också i storstad, vilket sannolikt påverkar.
Tror du inte att det som efterfrågas påverkar hur mycket uppmärksamhet en får?@Myblackcat Ärligt talat så får jag skitmycket uppmärksamhet på alla former av dejtingsajter. Många av mina kompisar har samma erfarenhet. Några få undantag finns. Men så bor jag också i storstad, vilket sannolikt påverkar.
Jag bor också på en mindre ort.Jag bor i en mindre stad, men utökar ibland radien så jag även täcker en storstad. Jag kanske inte har utseendet som attraherar majoriteten. Inte vet jag.
Säkert. Fast på Tinder och liknande är det ju relativt sällan som folk läser presentationstexterna, och då blir det ju bara en fråga om bilder.Tror du inte att det som efterfrågas påverkar hur mycket uppmärksamhet en får?
Jag bor i en mindre stad, men utökar ibland radien så jag även täcker en storstad. Jag kanske inte har utseendet som attraherar majoriteten. Inte vet jag.
Min poäng är att det inte stämmer för många kvinnor men att män ändå påstår det.
Jag bor i en mindre stad, men utökar ibland radien så jag även täcker en storstad. Jag kanske inte har utseendet som attraherar majoriteten. Inte vet jag.
Min poäng är att det inte stämmer för många kvinnor men att män ändå påstår det.
Nej jag fick inte mkt uppmärksamhet. De som mailade var också 20 år äldre än jag sökte eller bodde i en annan del av landet.Jag bor i en mindre stad, men utökar ibland radien så jag även täcker en storstad. Jag kanske inte har utseendet som attraherar majoriteten. Inte vet jag.
Jag tror inte att det handlar så mycket om utseende som huruvida man hamnar i diverse sökningar, faktiskt. Många män sätter ju till exempel ett åldersspann som är betydligt yngre än äldre än vad de själva är.
Jag frågade flera om det.Det där fascinerar mig. Män som är 38 och har åldersspann på 20-30 år....
Samma här och då bor jag ändå mitt ute i bushen med skogen som närmaste granne@Myblackcat Ärligt talat så får jag skitmycket uppmärksamhet på alla former av dejtingsajter.