Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej,
Ursäkta mej då,,
Hmm googla på häst dejt sida,,
Då kom den här upp
Alltså dejt sida med häst intressen,
Alla andra dejt sidor har ju bara kvinns shopping som fritids intresse
Ok. Fast detta är ingen dejtingsida utan ett diskussionsforum.
Däremot kan du diskutera olika ämnen med folk och kanske lära känna nya människor

Mannen jag var på dejt med i lördags var nog en bra bit yngre på sin profilbild gentemot verkligheten. Han hade rätt många bilder på sig själv i albumet, men det var inte många som tagits i modern tid tror jag.

Han hade ju sagt att han brukade uppfattas som ung för sin ålder både till utseende och personlighet. Men som sagt verkade han inte yngre än andra 45åringar jag känner. (jag känner ett par 50+ are som verkar yngre )

På eget initiativ tog han upp att han föredrar yngre tjejer (typ 35...) eftersom han tycker att äldre är lite tråkigare (eller vad han nu sa... det var andemeningen iallafall) jag kontrade med något diplomatiskt om att det ju inte går att generalisera så, det är ju är väldigt individuellt.

Efteråt när vi skiljts åt tänkte jag att jag borde ha hållit med och sagt att jag känner samma sak. 35 är en fin ålder...

Mannen jag var på dejt med i lördags var nog en bra bit yngre på sin profilbild gentemot verkligheten. Han hade rätt många bilder på sig själv i albumet, men det var inte många som tagits i modern tid tror jag.

Han hade ju sagt att han brukade uppfattas som ung för sin ålder både till utseende och personlighet. Men som sagt verkade han inte yngre än andra 45åringar jag känner. (jag känner ett par 50+ are som verkar yngre )

På eget initiativ tog han upp att han föredrar yngre tjejer (typ 35...) eftersom han tycker att äldre är lite tråkigare (eller vad han nu sa... det var andemeningen iallafall) jag kontrade med något diplomatiskt om att det ju inte går att generalisera så, det är ju är väldigt individuellt.

Efteråt när vi skiljts åt tänkte jag att jag borde ha hållit med och sagt att jag känner samma sak. 35 är en fin ålder...
Det är väl en utmärkt motkommentar till de där som å ena sidan vill ha det till att ålder "bara är en siffra" å andra sidan uppenbarligen tycker att ålder är väldigt viktigt genom att inbilla sig att de verkar yngre än de är.

Säg typ: Vilket sammanträffande, jag föredrar också 35-åringar! :D

Var med om liknande med en kille som skrev till mig på hp idag. Han skriver i sin profil att åldern bara är en siffra, samtidigt söker han en kvinna 25-35år och han är 40! WTF!

Jag blir irriterad så jag frågar honom hur han tänker när han säger emot sig själv.
Då svarar han att han känner sig mycket yngre än vad han är.

BLOCKAD

Var med om liknande med en kille som skrev till mig på hp idag. Han skriver i sin profil att åldern bara är en siffra, samtidigt söker han en kvinna 25-35år och han är 40! WTF!

Jag blir irriterad så jag frågar honom hur han tänker när han säger emot sig själv.
Då svarar han att han känner sig mycket yngre än vad han är.

BLOCKAD
Alltså...Varför svarar Så många män så.. eller kvinnor kanske också gör det?
Varför har de sån lust att glamorisera ungdom och säga att de är så mkt yngre än de är?

Jag vet inte om jag känner mig yngre än vad jag är men jag känner mig likadan som när jag var 30 ungefär (är 44) - jag upplever väl inte att man förändrar sig så mycket under de "medelålders" åren, speciellt inte om man inte har barn vilket jag inte har.
Jag inbillar mig att det är så för de flesta och tycker därför att det verkar tramsigt att känna sig yngre för det kanske jag inte alls gör, jag kanske kände mig som 44 när jag var 30? :angel:

Jag vet inte om jag känner mig yngre än vad jag är men jag känner mig likadan som när jag var 30 ungefär (är 44) - jag upplever väl inte att man förändrar sig så mycket under de "medelålders" åren, speciellt inte om man inte har barn vilket jag inte har.
Jag inbillar mig att det är så för de flesta och tycker därför att det verkar tramsigt att känna sig yngre för det kanske jag inte alls gör, jag kanske kände mig som 44 när jag var 30? :angel:
Ja precis
Hur är det att känna sig som en viss ålder?
Jag är 40 år- hur ska jag känna då?

Nej, jag fattar inte det här med att folk känner sig yngre. Om jag någon gång tycker att jag känner mig yngre än jag är så är det snarast för att jag märker att jag reagerar... eh... omoget på något.:o Annars känner jag väl mig som jag. Nu är jag snart 50, men så stor skillnad på vad jag gör och vad som intresserar mig mot när jag var 30 är det inte.

Som sagt - jag känner mig som jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V