Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag fattar inte det här med att folk känner sig yngre. Om jag någon gång tycker att jag känner mig yngre än jag är så är det snarast för att jag märker att jag reagerar... eh... omoget på något.:o Annars känner jag väl mig som jag. Nu är jag snart 50, men så stor skillnad på vad jag gör och vad som intresserar mig mot när jag var 30 är det inte.

Som sagt - jag känner mig som jag!
Ibland känner jag mig likadan som när jag var 6 år, många tankar och känslor är faktiskt desamma. Är jag jätteattraktiv då eller är jag bara jag liksom?

Ja särskilt som vi varit så aktiva deltagare! :p

Det som känns lite jobbigt bara är att vi väl hamnar i Knivsta om vi ska kompromissa om bopålarna och där är det väl bara @Inte_Ung som tycker att det känns bra att bo... :crazy:

:D
Det är heeelt lugnt. Jag jobbar ju på Östermalm och är trött på att pendla. Jag är sådär... flyttbar [extremt attraktiv egenskap?] vettu. Hmmm, så du har ett boende i Stockholm? Det här blir bättre och bättre!

För X antal år sedan såg jag en intervju med Viveka Lindfors, hon tillfrågades om livet o ungdomen. Svaret var att aldrig i livet att hon skulle vilja vara ung igen, ungdomen var de värsta åren i livet. Hon var vacker, väldigt vacker o ju fler rynkor hon fick desto vackrare blev hon. Hon hade en aura o en närvaro som är få förunnat. Hon var tidlös i sin skönhet.

Angående ålder så undrar jag också vad som får en 45-årig man att tro att det är något positivt när han skriver att han är och beter sig som 20 år yngre dvs 25.
Jag vill inte träffa någon som vill vara 25 utan någon som är runt 40. Sen kan man ju alltid vara olika som 40-åring också..

Ja särskilt som vi varit så aktiva deltagare! :p

Det som känns lite jobbigt bara är att vi väl hamnar i Knivsta om vi ska kompromissa om bopålarna och där är det väl bara @Inte_Ung som tycker att det känns bra att bo... :crazy:

:D
Nej inte ens jag bor där längre.
Jag har hyrt ut alla bostäder på min gård så det är andra som tycker att det känns bra att bo där.

Alltså...Varför svarar Så många män så.. eller kvinnor kanske också gör det?
Varför har de sån lust att glamorisera ungdom och säga att de är så mkt yngre än de är?
Har funderat på samma. Varför kan inte en 50-åring inse att han är en "normal", glad, frisk, pigg välbehållen man? "Normala" 50-åringar idag ÄR inte gamla, men många vill ändå låtsas att de är 35. Mycket oattraktivt tycker jag.

Har också haft "jag-känner-mig-yngre"-diskussionen med män på dejtingsiter. När jag reggade mig på HP var jag 39 år gammal, då var merparten av de som kontaktade mig max 45. Men...när jag fyllde 40....då var det väl helt plötsligt legitimt för karlar 50+ att kontakta mig (jag hade hela tiden samma åldersspann på 35-45). Många med just argumentet jag känner mig/ser ut/får ofta hör att jag ser/upplevs som yngre än vad jag är. Till slut kontrade jag med frågan "Men om jag också känner mig som tio år yngre då? Var hamnar vi då? Tillbaka på samma åldersskillnad?". Fick faktiskt mest vettiga svar på den reflektionen, kanske hade de inte ens tänkt så :p

Sicken charmknutte som hittat åt mig :up:ska jag inte slå till och haffa det här fyndet?
128743646155239065.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V