Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du gör som du vill, förstås.

Jag ser faktiskt inget skäl till att visa vare sig tålamod eller pedagogisk nit gentemot män som seglar in på det där karaktäristiska viset.

Det finns inget skäl att tro att de vill lära sig något. De vet vad de gör. Och bevisligen lönar det sig för dem. De bereds alltid utrymme i diskussionens centrum.

Ja jäsiken vad jag känner mig "belönad" :crazy:

Jag fick intrycket att du insinuerade att jag var här för att ragga... Vilket inte alls är fallet.
Naturligtvis inte. Det är inte därför du nämner vilket åldersspann du söker, vilket utseende och andra egenskaper hon inte får ha, att du är en hästvan kille som vill dela ditt liv med en kvinna och många hästar och att du är den där genomschysta snubben som gillar spontankramar och inte vill ha sex utan känslor (till skillnad från alla bad guys). Det är naturligtvis inte för att ragga som du nämner det där.

Naturligtvis inte. Det är inte därför du nämner vilket åldersspann du söker, vilket utseende och andra egenskaper hon inte får ha, att du är en hästvan kille som vill dela ditt liv med en kvinna och många hästar och att du är den där genomschysta snubben som gillar spontankramar och inte vill ha sex utan känslor (till skillnad från alla bad guys). Det är naturligtvis inte för att ragga som du nämner det där.

Har du tänkt tanken att det faktiskt ÄR så ? Att jag är just den som du beskriver där... Och att jag just den här jävla helgen inte vill ragga då jag istället vill försöka plugga och bearbeta en del känslor från ett tidigare förhållande - Som jag trodde att jag fullständigt hade kommit över tills jag fick reda på en massa nya saker ?

Så jag upprepar, du kanske borde se över din attityd lite...

Senast ändrad:
Det handlar inte så mycket om enskilda uttryck som hur en människa uttrycker sig totalt sett, vilken ton som är i inläggen osv. Det gäller att se nyanser, se helhetsbilder och ha ett tänk för vad som leder till att folk uttrycker sig på ett visst sätt.
Jag, tycker vi ofta ser en mästrande ton i inläggen här på detta forumet
Det är vissa som tar på sig en polisroll och ska fostra andra
Ofta med en raljerande ton. Lite "troll" är det allt över dom inläggen
Det räcker att rapportera inlägget så kan moderatorn radera om det inte följer reglerna för forumet

Alltså den här tråden....

Är det klubben för inbördes beundran eller är det en tråd där vi skriver om nätdejting (och annan dejting)

Tjejer skriver inlägg efter inlägg hur dåliga killar är på att skriva, att man bara får dåliga svar osv...
Sen svarar en kille att han också är less på dessa bitar.. DÅ får han skit för det ?

På riktigt ... många i tråden (flera dessutom redan upptagna) har ju så ful syn på andra att de borde skämmas... Men så är det ju inte ... Nej nej ... Deras syn på hur man skriver är såklart den rätta...
Skulle någon hålla med men skriva att det gäller tjejer så tar de hus i helvetet....

Sorgligt att läsa mobbningen i den här tråden... och då redan innan Ming uttalat sej.

Tråden va rolig ett tag, men nu ? Nä .... Håller man inte med, håller sej inom "rätta ramar" så är man inte vatten värd... Men som tur e kan jag göra som jag vill... dvs sluta läsa tråden... men lite tråkigt då den ändå varit intressant...

Det är fler som skriver i dejtingtråden vad dom söker i en partner. Varför skulle @Ming inte kunna gör det samma

Vad har du med att göra om hen nu skulle få kontakt med en hästtjej och dom blir vänner, det finns ju många annonseringar om bukestäffa på forumet

Är det klubben för inbördes beundran eller är det en tråd där vi skriver om nätdejting (och annan dejting)

Tjejer skriver inlägg efter inlägg hur dåliga killar är på att skriva, att man bara får dåliga svar osv...
Sen svarar en kille att han också är less på dessa bitar.. DÅ får han skit för det ?

På riktigt ... många i tråden (flera dessutom redan upptagna) har ju så ful syn på andra att de borde skämmas... Men så är det ju inte ... Nej nej ... Deras syn på hur man skriver är såklart den rätta...
Skulle någon hålla med men skriva att det gäller tjejer så tar de hus i helvetet....

Sorgligt att läsa mobbningen i den här tråden... och då redan innan Ming uttalat sej.

Tråden va rolig ett tag, men nu ? Nä .... Håller man inte med, håller sej inom "rätta ramar" så är man inte vatten värd... Men som tur e kan jag göra som jag vill... dvs sluta läsa tråden... men lite tråkigt då den ändå varit intressant...
En del på detta forumet verkar också tro att det som skrivs här är åsikter som representerar majoriteten av åsikter i Sverige

Jag skulle vilja påstå att ett forum fungerar lite som en sil

Om du tar en spade och en sil till stranden, du häller i några skopor sand, sen börjar du sila. Det som sen blir kvar och som syns i silen, lite fin sand ligger längs kanterna men det mesta som syns det är skit
Precis som i ett forum där vissa deltagare tar på sig en polisroll och vill bestämma och sätta andra på plats, så syns skiten

Det är fler som skriver i dejtingtråden vad dom söker i en partner. Varför skulle @Ming inte kunna gör det samma

Vad har du med att göra om hen nu skulle få kontakt med en hästtjej och dom blir vänner, det finns ju många annonseringar om bukestäffa på forumet

Jag tror att folk reagerar mer på offerkoftan och den sunkiga kvinnosynen.
Det är ju inte vilka inlägg som helst som får det här bemötandet, det är snarare "buhu stackars mig för ingen fattar hur bra jag egentligen är.."

Jag tror att folk reagerar mer på offerkoftan och den sunkiga kvinnosynen.
Det är ju inte vilka inlägg som helst som får det här bemötandet, det är snarare "buhu stackars mig för ingen fattar hur bra jag egentligen är.."
Buhu, stackars mig, är ju knappast något nytt på detta forumet
Hur många sådana trådar ser vi inte här?
Lättkränktheten på forumet är också ENORM
Om någon använder ordet "tjock" inågot sammanhang kan relatera i en banning på flera veckor. Efter att "poliserna" har fått säga sitt :p :cool:

Är väl för mycket begärt att träffa en hyffsat vettig hästintresserad tjej nånstans mellan 25 och 55 som inte är sur och bitter, inte har tantfrisyr och kanske inte har bakdel som en lagårdsvägg... Nä, nån gång ska man väl träffa nån.
Med tanke på hur du uttalar dig om människor så har jag svårt att tro att nån med självrespekt är så intresserad av att dejta dig. Se över din kvinnosyn lite kanske?

Med tanke på hur du uttalar dig om människor så har jag svårt att tro att nån med självrespekt är så intresserad av att dejta dig. Se över din kvinnosyn lite kanske?
Då bara måste jag fråga dig
Vad har du för syn på män, är din syn på män bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka