Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut. De som är feta pga att de helt enkelt är såna oavsett vad de gör eller för att de äter för lite eller för oregelbundet eller har hypotyreos eller har hjärntumörer eller käkar medicin som gör de feta osv osv osv, de kan bara göra som du så blir de smala och fina. Absolut. You're the expert :up:

Jag har själv hypotyreos... Och i en annan tråd har du talat om att du vill gå ner i vikt.
Så vad hindrar dig ? Jag säger inte att det är enkelt, även jag tröstäter ibland - Men man måste ibland ta sig i kragen och göra något åt sina problem, vilket ofta kräver att man tar emot hjälp och stöd från andra.

Det jag har skrivit ÄR ju en reaktion på hans åsikter. (Som jag absolut inte försvarar!)

Jag tror bara inte att det kommer något gott ur att "ge tillbaks", eller raljera, utan att det ger mer att förklara för någon med skev verklighetsuppfattning att de är fel ute. Kanske får det någon att tänka till.
Fast vad som kommer gott ur bryr jag inte så mycket om. Han får själv ta ansvar för sitt uppförande. Det är en välvillig fostrarroll du tar på dig, för att hjälpa honom få framgång hos kvinnor.

Kvinnor som blir lojala med de tristaste männen. Jag blir inte klok på fenomenet. Det är långt ifrån första gången vi ser det.

Tror kvinnor verkligen att det åligger dem att göra folk av ohyfsade män?
Oj! Så nästa gång ska jag bara vara tyst? Jag förstår inte varför det är fel att säga emot någon med sakliga argument istället för att bara säga att du är en kvinnohatare med ruttna åsikter typ.

Jag tror bara inte att det kommer något gott ur att "ge tillbaks", eller raljera, utan att det ger mer att förklara för någon med skev verklighetsuppfattning att de är fel ute. Kanske får det någon att tänka till.

Håller helt med dig. Jag blir förbannat less på alla "manliga män" som beter sig tråkigt mot kvinnor. Ändå tror jag att det är mycket bra att peka på problemen, säga "Det du skriver här uppfattas såhär". Förhoppningsvis är inte alla människor obildbara och tex här på buke så är det ju många(!) som läser utan att själva skriva något. Kanske går det att nå fram till någon, få någon att tänka till lite? Huruvida det hjälper någon specifik person att lättare få tjejer är väl i det fallet ointressant, det blir väl i så fall en "positiv bieffekt" för någon, men desto bättre är det väl om det går att bidra till att folk är lite trevligare mot varandra.

För att jag tycker det är tråkigt med någon som skriver att han inte vill träffa någon som är sur och bitter, har tantfrisyr och bakdel som lagårdsdörr.
Ja, tydligen är det egenskaper han inte vill ha hos en partner
Vi har alla preferenser
Jag vill inte heller dejta någon sur och bitter, kortväxt med minisnopp går också bort för min del. Det betyder inte att jag föraktar eller hatar män :p :grin:

Jag har själv hypotyreos... Och i en annan tråd har du talat om att du vill gå ner i vikt.
Så vad hindrar dig ? Jag säger inte att det är enkelt, även jag tröstäter ibland - Men man måste ibland ta sig i kragen och göra något åt sina problem, vilket ofta kräver att man tar emot hjälp och stöd från andra.
Fast det vet nog @gul_zebra redan. Du behöver nog inte upplysa hen om det.

Jamen herregud
Nu får ni väl ge er
Utrycket "bak bred som en ladugårdsdörr" är väl ändå ganska harmlöst
Hur kan kan ni läsa in kvinnoförakt och kvinnohat i det?

Ibland är ni vara lite för mycket :laugh:
Det handlar inte så mycket om enskilda uttryck som hur en människa uttrycker sig totalt sett, vilken ton som är i inläggen osv. Det gäller att se nyanser, se helhetsbilder och ha ett tänk för vad som leder till att folk uttrycker sig på ett visst sätt.

Läser du verkligen att många blev upprörda? Det gör inte jag. Jag läser snarare att de flesta blev uppgivna alt fnissiga över att här kommer ännu en förhoppningsfull stackare som med sin dåligt maskerade "kontaktannons" skiter i det blå skåpet när han förklarar för kvinnorna här Hur Det Är.

Ehh, jag har hållit på med hästar merparten av mitt liv och har inga planer på att sluta med det - Vilket är skälet till att jag registrerade mig här igen.

Jag har idag mer tid för att hänga på nätet då jag för första gången på flera årtionden inte har egen häst utan bara har medryttarhästar eller hjälper andra som behöver lite stöd, råd, hjälp till självhjälp eller uppmuntran med sina hästar.

Så du kanske skulle fundera lite över din attityd ?

Det handlar inte så mycket om enskilda uttryck som hur en människa uttrycker sig totalt sett, vilken ton som är i inläggen osv. Det gäller att se nyanser, se helhetsbilder och ha ett tänk för vad som leder till att folk uttrycker sig på ett visst sätt.
Du vet inte ett skit om hur jag är som människa, du kanske skulle ta dig tid att undersöka det först innan du reagerar så starkt på lösryckta fragment ?

Och i en annan tråd har du talat om att du vill gå ner i vikt.
@ekra Sitter du verkligen och försvarar den här mansplainande snubben?

Oj! Så nästa gång ska jag bara vara tyst? Jag förstår inte varför det är fel att säga emot någon med sakliga argument istället för att bara säga att du är en kvinnohatare med ruttna åsikter typ.
Du gör som du vill, förstås.

Jag ser faktiskt inget skäl till att visa vare sig tålamod eller pedagogisk nit gentemot män som seglar in på det där karaktäristiska viset.

Det finns inget skäl att tro att de vill lära sig något. De vet vad de gör. Och bevisligen lönar det sig för dem. De bereds alltid utrymme i diskussionens centrum.

@ekra Sitter du verkligen och försvarar den här mansplainande snubben?

Du vet inte ett skit om mig, så varför reagerar du så starkt på detta ?
Hon har uttryckt att hon vill gå ner i vikt, samtidigt skäller hon på mig för att jag inte tänder på gravt överviktiga kvinnor och tycker att det är hemskt att jag tycker att alla kan gå ner i vikt om dom verkligen vill...

Du vet inte ett skit om mig, så varför reagerar du så starkt på detta ?
Hon har uttryckt att hon vill gå ner i vikt, samtidigt skäller hon på mig för att jag inte tänder på gravt överviktiga kvinnor och tycker att det är hemskt att jag tycker att alla kan gå ner i vikt om dom verkligen vill...
Ingen har kritiserat att du inte tänder på överviktiga kvinnor däremot säger många att du måste behandla alla med respekt

Jag tycker inte det behöver vara en fostrarroll att berätta varför man tycker någon är otrevlig.
Nej, men när man skriver t ex "Undvik att prata om människor i termer av fina och fula så framstår du som både mer sympatisk och empatisk" och beskriver hur någon ska kunna bliv"återintegrerad på buke" - då är det en väldigt hjälpsam fostrarroll man tar på sig.

Ehh, jag har hållit på med hästar merparten av mitt liv och har inga planer på att sluta med det - Vilket är skälet till att jag registrerade mig här igen.

Jag har idag mer tid för att hänga på nätet då jag för första gången på flera årtionden inte har egen häst utan bara har medryttarhästar eller hjälper andra som behöver lite stöd, råd, hjälp till självhjälp eller uppmuntran med sina hästar.

Så du kanske skulle fundera lite över din attityd ?
Var har jag skrivit en enda stavelse om din hästerfarenhet? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka