Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det inte är särskilt tjejigt så sett. Men att prata om det, och gör man det som karl kallar grabbkompisarna en för "jävla kärring"!

Hör väl med till avdelningen korkade förutfattade meningar, eller kanske snarare onödiga förutfattade meningar.

Det blir nog bra, den där J kommer väl hem så småningom.
Tråkiga grabbkompisar :mad:

Jo, visst är det så. Jag bara hoppas (för min egen skull) att det inte kommer ta såå lång tid generellt om vi fortsätter dejta. Känns som upplagt för osäkerhet (iaf i början)...

Det förstår jag, jag hade känt likadant! Tycker det är jättesvårt med folk som är sega på att svara!

Vi har inte spikat dag än, eventuellt imorgon, beroende på hur sent jag kommer hem (ska iväg på dagen). Annars blir det till helgen :)

Tror det inte är särskilt tjejigt så sett. Men att prata om det, och gör man det som karl kallar grabbkompisarna en för "jävla kärring"!

Hör väl med till avdelningen korkade förutfattade meningar, eller kanske snarare onödiga förutfattade meningar.

Det blir nog bra, den där J kommer väl hem så småningom.
Nä jag vet att det inte är tjejigt egentligen, men kändes bara typiskt 14-årig tjej när jag vankade omkring här hemma med katastroftankar som "han tycker nog inte om mig egentligen :arghh:" bara för småsaker och att han är iväg så vi inte kunde prata face-to-face när jag blev ledsen.
OMG liksom. Get a grip girl :cautious::D

Blä, J är utomlands och jag har haft något slags breakdown här hemma :angel:
Det är fan asjobbigt att vara ifrån varandra såhär tidigt när man typ tror sig veta vart man står men ändå inte vet säkert eftersom man inte pratat om det :nailbiting:

Hej överanalyserande och typiskt tjejigt beteende :banghead:

Förstår dej precis!
Hur länge ska han va borta?

Ni har ju kommit bra mycket längre i er relation än vad "vi" har men jag kan ändå inte låta bli att fundera, massor! Försöker på nåt sätt distansera mej och inte dra iväg för mycket i planerandet för att slippa bli sårad men det går sådär :banghead:
Nu kommer vi troligtvis inte kunna ses på flera veckor heller och det känns ju sådär såhär tidigt. Det finns en liten teoretisk chans att vi skulle kunna träffas i helgen men då får nån av oss packa in hund/hundar i bilen och köra 35mil.. Och jag är nog tyvärr för feg/ rädd för att verka för påstridig, för att lägga fram förslaget.. HÄR snackar vi överanalyserande och "tjejigt" beteende! :angel::banghead:

Förstår dej precis!
Hur länge ska han va borta?

Ni har ju kommit bra mycket längre i er relation än vad "vi" har men jag kan ändå inte låta bli att fundera, massor! Försöker på nåt sätt distansera mej och inte dra iväg för mycket i planerandet för att slippa bli sårad men det går sådär :banghead:
Nu kommer vi troligtvis inte kunna ses på flera veckor heller och det känns ju sådär såhär tidigt. Det finns en liten teoretisk chans att vi skulle kunna träffas i helgen men då får nån av oss packa in hund/hundar i bilen och köra 35mil.. Och jag är nog tyvärr för feg/ rädd för att verka för påstridig, för att lägga fram förslaget.. HÄR snackar vi överanalyserande och "tjejigt" beteende! :angel::banghead:
Han kommer hem imorgon så det var ingen jättelång resa.. Men tillräckligt ;)

Usch, förstår dig! Jättejobbigt!

Jag är inte så aktiv på HP men loggar in nån gång ibland. Har alltid massa nya mejl från män som är 50+ trots att jag angett att jag söker man 25-45. Och är 29 själv. Flera har skrivit upprepade gånger trots att jag inte svarat :confused:. Ett par har frågat vad jag söker. jag svarade "som du kan se i min profil söker jag en man mellan 25-45".
:banghead:

Alltså, jag blir så osäker. Jag upplevde verkligen att det klickade med dejten, och han har utryckt att han "gärna träffas igen :)" samt föreslog dag. Men nu har han återigen inte svarat på ett dygn? Går jag på min upplevelse från dejten, och det han skrivit i sms sen dess (två sms på tre dagar) så vill han ju ses igen. Men tycker han borde svara samma dag åtminstone som jag skickat mitt?

Avskyr att låta så här neurotisk, men tänker att det är skönt att ventilera lite. Hade någon annan varit i denna sitsen hade jag helt klart rått dem att hålla huvudet kallt. Det tänker jag med försöka göra ;) Har han inte svarat tills dess skickar jag nått imorgon eftermiddag och frågar om han fortfarande vill ses på torsdag. Hellre få ett nej då än att bara gå och vänta. Tycker ni jah resonerar ok? Hade ni gjort annorlunda?

Jag är inte så aktiv på HP men loggar in nån gång ibland. Har alltid massa nya mejl från män som är 50+ trots att jag angett att jag söker man 25-45. Och är 29 själv. Flera har skrivit upprepade gånger trots att jag inte svarat :confused:. Ett par har frågat vad jag söker. jag svarade "som du kan se i min profil söker jag en man mellan 25-45".
:banghead:

Mycket därför jag har så svårt för nätdejting... Okej om du är ett år ifrån åldersgränsen, men jag förstår inte varför någon som är 50+ ens behöver gå in på en 29-årings sida och kolla?

Jag har fått mail från män som bor hur långt bort som helst, och som är långt utanför de åldrarna jag satt. Tar bort dem direkt...

Alltså, jag blir så osäker. Jag upplevde verkligen att det klickade med dejten, och han har utryckt att han "gärna träffas igen :)" samt föreslog dag. Men nu har han återigen inte svarat på ett dygn? Går jag på min upplevelse från dejten, och det han skrivit i sms sen dess (två sms på tre dagar) så vill han ju ses igen. Men tycker han borde svara samma dag åtminstone som jag skickat mitt?

Avskyr att låta så här neurotisk, men tänker att det är skönt att ventilera lite. Hade någon annan varit i denna sitsen hade jag helt klart rått dem att hålla huvudet kallt. Det tänker jag med försöka göra ;) Har han inte svarat tills dess skickar jag nått imorgon eftermiddag och frågar om han fortfarande vill ses på torsdag. Hellre få ett nej då än att bara gå och vänta. Tycker ni jah resonerar ok? Hade ni gjort annorlunda?

Jag tycker att du resonerar OK! Jag är ju typ bokstavligt talat livrädd för att bli sårad så jag hade ställt in om jag inte hade fått mer respons än du fått. Men mina vänner säger att man inte ska göra så haha...

Jag tycker att du resonerar OK! Jag är ju typ bokstavligt talat livrädd för att bli sårad så jag hade ställt in om jag inte hade fått mer respons än du fått. Men mina vänner säger att man inte ska göra så haha...
Jag har haft liknande diskussioner om en väns dejtande. Och får hon dålig respons skickar hon ett "har du tappat intresset"-sms. Alla gånger hon har skickat det har hon fått luddiga svar, men inga mer träffar. Jag avskyr uttrycket, men tror ändå man riskerar att "skrämma bort" folk genom att göra så.

Nej, ska nog försöka följa mitt eget råd (om inte annat för att se hur bra det är ;) ) och lita på att han faktiskt vill ses, och sen får jag se hur det går. Det är inte som att jag kommer bli förkrossad om det inte blir av, lite besviken säkert, men sen får jag gå vidare ;)

Jag har haft liknande diskussioner om en väns dejtande. Och får hon dålig respons skickar hon ett "har du tappat intresset"-sms. Alla gånger hon har skickat det har hon fått luddiga svar, men inga mer träffar. Jag avskyr uttrycket, men tror ändå man riskerar att "skrämma bort" folk genom att göra så.

Nej, ska nog försöka följa mitt eget råd (om inte annat för att se hur bra det är ;) ) och lita på att han faktiskt vill ses, och sen får jag se hur det går. Det är inte som att jag kommer bli förkrossad om det inte blir av, lite besviken säkert, men sen får jag gå vidare ;)
Alltså, jag tror inte det finns någon poäng med ett sånt meddelande (har du tappat intresset?) men däremot skulle nog mitt egna intresse minska. Men gå på den där andra träffen och så kan du ju fråga hur det kommer sig att han svarar så sällan!
Jag menar, kommer du palla att nätdejta m en kille som är så seg på svaren? Det blir ju liksom inga samtal mellan träffarna och det hade nog inte funkat för mig iaf..

Jag har så svårt att förstå att man kan va så seg på att svara. Att det händer nån gång absolut, men inte som regel.
Jag ser ingen mening med att "tjata", är personen inte mer intresserad av att snacka så då kan det va.
Jag skulle absolut fråga om det på nästa dejt, och som MiniLi skriver, rannsaka dej själv, kommer du orka med väntandet i längden?

@MiniLi @TantAgda tacl för svaren! Alltså, på ett sätt vill jag ju fråga honom, om dejten blir av. Men är inte det lite tidigt att göra det på andra dejten? Visst för min egen sinnesfrids skull hade det ju varit skönt, men blir det inte risk att det upplevs som ett "krav att förändras" för honom? Känns inte ok att be en människa ändra sig efter två dejter ;)

Nu har han svarat iaf. Han hade visst råkat dubbelboka sig på torsdag, så vi försöker ses till helgen istället. Smset kändes innerligt och han bad om ursäkt två gånger för att han inte kunde på torsdag. Känns fortfarande som han vill ses, men ja, det är rätt jobbigt/trist att inte kunna små messa/chatta emellan dejterna..

@MiniLi @TantAgda tacl för svaren! Alltså, på ett sätt vill jag ju fråga honom, om dejten blir av. Men är inte det lite tidigt att göra det på andra dejten? Visst för min egen sinnesfrids skull hade det ju varit skönt, men blir det inte risk att det upplevs som ett "krav att förändras" för honom? Känns inte ok att be en människa ändra sig efter två dejter ;)

Fast jag tycker inte du behöver be honom ändra sig. Och bara för att du frågar om det så innebär det ju inte att du vill att han ändras.

Fråga hur det kommer sig att det tar tid innan han svarar. Om han har en bra förklaring eller om det är sådan han är så får du ta det därifrån. Rannsaka dej själv, kan du fortsätta dejta honom under dom premisserna eller inte?

Nu har han svarat iaf. Han hade visst råkat dubbelboka sig på torsdag, så vi försöker ses till helgen istället. Smset kändes innerligt och han bad om ursäkt två gånger för att han inte kunde på torsdag. Känns fortfarande som han vill ses, men ja, det är rätt jobbigt/trist att inte kunna små messa/chatta emellan dejterna..

Jag tänker att det kan också vara så att han tycker det är svårt med messande innan han känner personen lite bättre? Jag vet inte såklart, men vet folk som är såna. Jag har även en kompis som är skitseg på att svara på sms, det har hon alltid varit, det är jobbigt!

@Ceta min ex-fästman var oerhört seg med att svara på sms men det berodde på att han inte kunde svara när han jobbade. Eller närmare bestämt när han satt i maskinen. Det kan ju vara något sånt också, att han faktiskt inte kan svara just på en gång.

Eller så gillar han inte att SMS:a fram och tillbaka. Oavsett anledningen så märker man ju om det fortsätter och i såna fall får man ju ta ställning till om det är något man är okej med.

Nä men jag menade inte att du ska ställa krav eller be honom ändra sig, bara rätt upp och ner fråga hur det kommer sig att det tar sån tid innan han svarar. Kan ju göras lite lättsamt :)
Mest för att du ska få veta om det typ beror på jobb eller liknande, eller om han bara är sån som tar hundra år på sig innan han svarar, eller om han inte gillar att messa. Då är det nog lättare för dig att avgöra om det kommer bli ett problem eller inte :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 900
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 317
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka