Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett mail av en snubbe med denna press.

"Hej alla "allvetande personer" som har förutfattade meningar på hur jag är, vad jag gillar o.s.v! Jag har skägg på bilden, men kan du verkligen svara om jag har skägg nu också?
Man ska fråga, inte anta, för du lär dej knappast något nytt genom enbart slänga in någon i ett passande fack som ett det-objekt. Skriver man enbart "hej" är det inget tecken på fantasibrist, utan snarare en prövning om den andre också har lärt sig säga "hej".
Det är egentligen först då du/hen har bevisat att vara mottaglig för andra och är värdig få bättre dialog.

Jag har svårt förstå vad folk har här att göra om man inte kan förstå detta? Jag kan i min tur välja att anta (vilket är absolut det lättaste), eller göra något jobbigare som att fråga (vilket jag lär mig mer av). Man blir inte automatisk smartare med åldern. Du får faktiskt kämpa för det. Jag söker helt enkelt nån som är öppensinnad."

För mig kändes den sjukt osympatisk och uppfostrande :yuck:
Alltså jag undrar vad han föreställer sig att responsen ska bli :rofl:

Jag fick mail av en som i sin presentation hade skrivit att han "hade ställt in sig på att dö ensam" och lite annat uppmuntrande. Det var inte en attraktiv presentation.

Inte heller en annan presentation jag stötte på, där personen "ville ha någon att chatta med på kvällar och nätter och som alltid svarade och inte undvek honom".

Jag fick mail av en som i sin presentation hade skrivit att han "hade ställt in sig på att dö ensam" och lite annat uppmuntrande. Det var inte en attraktiv presentation.

Inte heller en annan presentation jag stötte på, där personen "ville ha någon att chatta med på kvällar och nätter och som alltid svarade och inte undvek honom".

Alltså, den där sista är ju enbart otäck O_o

"WOW!!! Hej! jag gillar det jag ser kan jag tala om ;) Hoppas du vill höra av dig tillbaka och jag bits inte lovar. Lovar jag är mycket trevlig rak öppen av mig och ärlig…. Var för guds skull inte rädd att svara tillbaka det är tråkigt när inte folk kan svara tillbaka också oavsett svaret…. Kram Lasse"

Alltså, jag måste fråga er som kan med sociala regler och sådär - är komplimanger av den här sorten normalt förfarande eller? Själv tycker jag bara att sättet han uttrycker det på känns äckligt, sliskigt och objektifierande :yuck:
Blir inte bättre när det kommer från en snubbe gammal nog att vara min farsa heller, som uppenbart antingen skitit i att läsa profilen eller läst och skitit fullständigt i vad jag skrivit ang ålder (han 48, jag 29 och söker någon hyfsat jämnårig kring 25-40) :meh:

"WOW!!! Hej! jag gillar det jag ser kan jag tala om ;) Hoppas du vill höra av dig tillbaka och jag bits inte lovar. Lovar jag är mycket trevlig rak öppen av mig och ärlig…. Var för guds skull inte rädd att svara tillbaka det är tråkigt när inte folk kan svara tillbaka också oavsett svaret…. Kram Lasse"

Alltså, jag måste fråga er som kan med sociala regler och sådär - är komplimanger av den här sorten normalt förfarande eller? Själv tycker jag bara att sättet han uttrycker det på känns äckligt, sliskigt och objektifierande :yuck:
Blir inte bättre när det kommer från en snubbe gammal nog att vara min farsa heller, som uppenbart antingen skitit i att läsa profilen eller läst och skitit fullständigt i vad jag skrivit ang ålder (han 48, jag 29 och söker någon hyfsat jämnårig kring 25-40) :meh:
Jag förstår att han inte får många svar ... :crazy:

Jag har också fått det mailet.

Jag har inte fått det... nu känner jag mig utanför. Varför duger inte jag åt honom? :meh:
WOW!!! Hej! jag gillar det jag ser kan jag tala om ;) Hoppas du vill höra av dig tillbaka och jag bits inte lovar. Lovar jag är mycket trevlig rak öppen av mig och ärlig…. Var för guds skull inte rädd att svara tillbaka det är tråkigt när inte folk kan svara tillbaka också oavsett svaret…. Kram gul_zebra

(:p)

"Hej alla "allvetande personer" som har förutfattade meningar på hur jag är, vad jag gillar o.s.v! Jag har skägg på bilden, men kan du verkligen svara om jag har skägg nu också?
Man ska fråga, inte anta, för du lär dej knappast något nytt genom enbart slänga in någon i ett passande fack som ett det-objekt. Skriver man enbart "hej" är det inget tecken på fantasibrist, utan snarare en prövning om den andre också har lärt sig säga "hej".
Det är egentligen först då du/hen har bevisat att vara mottaglig för andra och är värdig få bättre dialog.

Jag har svårt förstå vad folk har här att göra om man inte kan förstå detta? Jag kan i min tur välja att anta (vilket är absolut det lättaste), eller göra något jobbigare som att fråga (vilket jag lär mig mer av). Man blir inte automatisk smartare med åldern. Du får faktiskt kämpa för det. Jag söker helt enkelt nån som är öppensinnad."

Gud så egocentriskt. Låter inte som om han intresserar sig för någon annan person än sig själv.

"Hejsan skönhet:) Hur mår du idag då? Du verkar vara en spännande och intressant tjej i min smak! När jag såg din profil så blev jag lite små nyfiken på vem du är. Kanske är jag den rätta killen för dig. Jag är en charmig, trevlig och mogen kille som skulle vilja lära känna dig. Hoppas på dig. kramar prinsen Robban"

PRINSEN! Vad i hela helvete får en mänska att skriva under med prinsen?! :rofl:
Det här är faktiskt en höjdare. PRINSEN! :rofl:

Tja, någon som läst på buke rentav! Som kontaktannons är den väl värdelös möjligtvis, men annars har den sina poänger och jämför man med tongångarna här så, fast det är klart, det var en karl som hade synpunkter på hur tjejer skriver.

:up: Han kanske söker karl, så det är karlar han råkat ut för, så så kan det vara för de fel han tar upp gör ju karlar - har jag förstått.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 714
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 015
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 426
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 314
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka