Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter flera dagars övervägande och funderande så skapade jag mej ett konto på tinder.. Men alltså va?! Inte ett enda swipe på rätt håll än!!:confused::confused:
Finns det bara guys som är fula eller har en spännisbild framför badrumsspegeln O_o

Ni som är lite mer erfarna där inne, vad betyder knapparna?
Det röda krysset fattar jag (det är välanvänt) och jag antar att det gröna hjärtat är tvärtom -alltså en "like"? Eller..?
Men den gula tillbakaknappen då? Och den blåa stjärnan?
Känner mej vansinnigt korkad och precis lika rädd för att göra fel..
Haha jag tyckte också att alla verkade fula eller korkade i början ;)
Sen dök det upp snyggingar också!

Jag använder inte knapparna utan drar bilderna åt höger, vänster eller uppåt. Höger = like, vänster = nej, uppåt = superlike (som syns av personen även om den inte gillar dig).

Haha jag tyckte också att alla verkade fula eller korkade i början ;)
Sen dök det upp snyggingar också!

Jag använder inte knapparna utan drar bilderna åt höger, vänster eller uppåt. Höger = like, vänster = nej, uppåt = superlike (som syns av personen även om den inte gillar dig).

Jag vågade prova dra bilderna idag! :p

Livrädd för att göra fel.. Tänk om man råkar superlikea ett slemmo liksom.. :wtf:

Kategorin konstiga mail:
"Gillar också Winnerbäck. Vi borde ta en promenad nån dag. :)"
(Min presentation börjar med ett Winnerbäck-citat)

Han har ingen presentation så det enda jag vet om honom är att han också gillar Winnerbäck. Känns inte som anledning nog kanske. :)

Kategorin konstiga mail:
"Gillar också Winnerbäck. Vi borde ta en promenad nån dag. :)"
(Min presentation börjar med ett Winnerbäck-citat)

Han har ingen presentation så det enda jag vet om honom är att han också gillar Winnerbäck. Känns inte som anledning nog kanske. :)
Kanske anledning nog att ta reda på mer om honom :)

Då får han ju se till att säga nånting om sig själv, jag kan ju inte träffa honom enbart pga hans musiksmak. :)
Jo visst det vill jag också veta. Och jag vill maila lite innan man ses. Och det hade varit bra om han berättade lite mer om sig själv
Men jag tänker att alla Kanske inte vet vad de ska skriva eller tycker det är svårt att hitta på något. Och första mailet kan ju leda till att man berättar mer.

Kom hem sent igår kväll från min helgdejt. Känns lika bra efter ett par dagar hemma hos honom som när han hade varit hos mig. :) och vi har redan bestämt när vi ska ses nästa gång :D Tyvärr bor vi 25 mil ifrån varandra så det kommer bli lite glest mellan träffarna.

Fascinerande ändå, apropå alla urvalsdiskusisoner vi har haft. Den här killen är 5 år yngre än mig (brukar inte fastna för yngre killar), bor 25 mil ifrån mig (jag har ratat ganska många p.g.a. avstånd) och jag hade nog inte fastnat för hans profilbild när jag tittade runt på HP. Som tur var så skrev han till mig, och jag svarade (vilket inte heller hade varit självklart). Men jag tror faktiskt att det här kan bli riktigt bra :)

Fick ett mail av en snubbe med denna press.

"Hej alla "allvetande personer" som har förutfattade meningar på hur jag är, vad jag gillar o.s.v! Jag har skägg på bilden, men kan du verkligen svara om jag har skägg nu också?
Man ska fråga, inte anta, för du lär dej knappast något nytt genom enbart slänga in någon i ett passande fack som ett det-objekt. Skriver man enbart "hej" är det inget tecken på fantasibrist, utan snarare en prövning om den andre också har lärt sig säga "hej".
Det är egentligen först då du/hen har bevisat att vara mottaglig för andra och är värdig få bättre dialog.

Jag har svårt förstå vad folk har här att göra om man inte kan förstå detta? Jag kan i min tur välja att anta (vilket är absolut det lättaste), eller göra något jobbigare som att fråga (vilket jag lär mig mer av). Man blir inte automatisk smartare med åldern. Du får faktiskt kämpa för det. Jag söker helt enkelt nån som är öppensinnad."

För mig kändes den sjukt osympatisk och uppfostrande :yuck:

"Hej alla "allvetande personer" som har förutfattade meningar på hur jag är, vad jag gillar o.s.v! Jag har skägg på bilden, men kan du verkligen svara om jag har skägg nu också?
Man ska fråga, inte anta, för du lär dej knappast något nytt genom enbart slänga in någon i ett passande fack som ett det-objekt. Skriver man enbart "hej" är det inget tecken på fantasibrist, utan snarare en prövning om den andre också har lärt sig säga "hej".
Det är egentligen först då du/hen har bevisat att vara mottaglig för andra och är värdig få bättre dialog.

Jag har svårt förstå vad folk har här att göra om man inte kan förstå detta? Jag kan i min tur välja att anta (vilket är absolut det lättaste), eller göra något jobbigare som att fråga (vilket jag lär mig mer av). Man blir inte automatisk smartare med åldern. Du får faktiskt kämpa för det. Jag söker helt enkelt nån som är öppensinnad."

Så aggressiv. ..
Så skriver han att han söker någon som är öppebsinnad. .
Jag tycker du ska svara ochär fråga varför han är så arg...
Och så skriver han att man får kämpa för det. För att han ska berätta om sig själv? Var här ska jag kämpa för det?

Usch! Tycker det finns en del såna där bittra presentationer på nätet. Fattar inte hur de tror att man ska bli intresserad då det börjar med att skälla.
Har dock aldrig fått ett sånt mail, men antar att han snubben tagit som sin uppgift att uppfostra damerna. Blä :turd: Osympatiskt och icke-attraktivt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 714
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 015
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 426
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 314
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka