Om det inte är några stora kostnader det rör sig om, har jag svårt att förstå varför TS inte själv vill stå för de kostnaderna.
Det var väl ingen kostnadsfråga egentligen utan hur man klarar sig utan egen el.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det inte är några stora kostnader det rör sig om, har jag svårt att förstå varför TS inte själv vill stå för de kostnaderna.
Utifrån trådstarten håller jag med dig.Det var väl ingen kostnadsfråga egentligen utan hur man klarar sig utan egen el.
Men jo, om alla anställda skulle göra så som TS funderar på: ha flertalet batterier att ladda på jobbet för att kunna använda mobiltelefon och dator i hemmet, och att rutinmässigt utnyttja jobbets faciliteter för dusch, så skulle det bli ganska stora kostnader.
Vill man se till miljöaspekten är det inte speciellt miljövänligt att köra ett elverk (går på bensin eller diesel) när man vill tvätta osv.
Sant, men å andra sidan är ju el inte helt miljövänlig i sig heller.
Nej men tro mig, det är STOR skillnad i miljöpåverkan mellan en kWh från hålen i väggen och en kWh från ett elverk! Det är dessutom rätt dyrt att köra elverken. Jag har rätt mycket erfarenhet av elverk från jobbet.
Vad kostar det att driva ett elverk 2 h/v då?
Beror helt och hållet på vilket elverk det är. Ska man se till miljöpåverkan måste man dessutom ta med livscykelanalysen för elverket också. Bra elverk är dyra i inköp (och skräpet vill man inte ha, de som jobbade för mig gick igenom FEM! billiga elverk a la Jula på två månader).
Hittat elverk för runt 10. Dåligt?
Vet faktiskt inte, ser ut som en vanlig dusch.Intressant! Hur löser dom t.ex dusch? Sett att det finns duschar som inte behöver el, har dom en sån?
De lagar överskottet själva.Är det helt off-grid eller levererar de el till nätet vid överskott för att sedan köpa tillbaka vid underskott? Eller lagrar de överskottet själva?
De lagar överskottet själva.
Fråga mej inte hur för mitt kunnande om el är nästan obefintligt
Du blir ju inte av med fasta kostnader om du kör på sånt som kräver pellets och/eller disel du byter ju bara en fast kostnad mot en annan.