Det är ju svårt för oss utanför att veta vad som sagts bakom de stängda dörrarna, men jag undrar mer och mer om det ens var ett försök att förhandla. I de områden där hon gick ut och ställde sina krav - marknadshyror, turordningsregler t ex - så är det för mig totalt orimligt att förvänta sig att S ska lova att gå emot sin egen politik, för att sedan hävda att S inte vill förhandla. Samt ha kvar positionen att inte sitta i regering, och därmed inte själv behöva ta ansvar för det som sker de kommande 4 åren. Mer rimligt hade varit att antingen acceptera utredningar och överenskommelser om framtida beslut, eller att leta kompromisser inom områden där man inte står i helt olika ändar från början.
Jag trodde faktiskt att hon var seriös att vilja hitta någon möjlig lösning för att slippa behöva hamna i förhandling med SD, men efter att kravlistan blev känd och efterspelet nu känns det mer som ett spel för gallerierna för att kunna komma undan sina egna tidigare löften och peka finger åt de andra partierna. Jag hoppades mer och var snudd på att överväga C i framtida val, men nu är jag mycket besviken på hur det här har skötts utifrån det de har visat upp utåt

.