Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja att stressa barn är inte bra.Behöver slitsamt vara dåligt?
Av att vara riktigt sliten som liten tycker JAG att man ska slippa, eller i alla fall inte behöva vara fem dagar i veckan. Det får många vara resten av livet.Behöver slitsamt vara dåligt?
Specifik forskning på tex utbrändhet är jag intresserad av.Ja det är det ju också, i förlängningen.
Eftersom att det har visat sig att högre utbildning ger bättre hälsa.
Och färre rökare. Som ger bättre hälsa.
Ja att stressa barn är inte bra.
Men det kan man ju låta bli även om de går på förskola.
Problemet uppkommer när man inte förstår vad de val som man gör får för effekter och man tror att de är både frivilliga och positiva när de egentligen är både styrda och negativa.Skapa inte en struktur som dissar vissa val en kvinna kan göra som mer eller mindre "fina" och godkända.
Fråga någon annan.Specifik forskning på tex utbrändhet är jag intresserad av.
Jag frågade inte dig.Fråga någon annan.
Det är inte min påse.
Av att vara riktigt sliten som liten tycker JAG att man ska slippa, eller i alla fall inte behöva vara fem dagar i veckan. Det får många vara resten av livet.
Jag har tre barn.Jag är själv en produkt av >40 h förskolevecka och var inte särdeles stressad som barn.
Jag uppfattade inlägget som adresserat till mig då det var mitt inlägg som du svarade på.Jag frågade inte dig.
Jag har samma behov helt utan förskola.Mig har det inte gett några andra skador än möjligtvis behovet av ständig utmaning.
Jag har tre barn.
Två av dem är nästan omöjliga att stressa upp, de gick tidigt på så långa dagar i förskola som de orkade.
Dock aldrig längre.
En har lätt för att bli jättestressad och var hemma de första åren och hade sedan korta dagar p.g.a. syskon.
Jag tror inte att förskola v.s. inte förskola har haft någon som helst betydelse för detta utfall.
Det tycker jag också.Jag ifrågasätter inte det du skriver utan tycker bara det är ett intressant sammanträffande.
Frågan var inte adresserad till ngn ifrån början( bara att titta) Sen svarade du och då ställde jag frågan igen. Eftersom du svarade i steg 1.Jag uppfattade inlägget som adresserat till mig då det var mitt inlägg som du svarade på.
Ja men då kanske man ändå bidrar till jämlikhet genom andra saker.Jag förstår att du vill lära mig att olika livsstilar är okej. Och det håller jag med om. Samtidigt är det inte okej med den ojämställdhet som råder och livsstilar som förstärker de ojämlikheterna är av ondo. Då vill jag att man förstår det när gör sina val, att man bidrar till ojämställdheten. Om det ändå är rätt val är upp till varje individ, trots allt. Den friheten finns. Men man bör vara medveten om vad man bidrar till.
Föräldrar kan aldrig ersätta den positiva påverkan som en bra förskola har på barnen.
Forskningen är entydig vad gäller detta.
Och därför så har alla barn rätt till kostnadsfri förskola från 3 års ålder.
Att vilja vara hemma med sina barn är knappast samma sak som att vara rasist.
Jag tycker det är ett starkt sundhetstecken att föräldrar lägger stor vikt vid att vara hemma med sina barn så länge som möjligt (oavsett om det är mamma eller pappa som är föräldraledig) och självklart prioriterar de flesta sina egna barns välmående och trygghet mycket högre än ev. jämställdhet i mellan könen i samhället. Står valet mellan förskola för småbarnen för jämställdhetens skull eller att vara hemmamamma för barnens skull, så är det ju inget att diskutera - barnens liv är viktigare. Förskolan kan aldrig ersätta allt det positiva som barnen får från att spendera tid med sina föräldrar.
Ja men bara 15 h/v när barnen har fyllt 3, precis som hos er.Så det är inte för att föräldrarna ska kunna jobba, utan för att barnen ska bli berikade? Så intressant.
Det där är ju inte så bra på något vis alls.Barnen får man träffa på helgen. Föräldraledigheten är ju inte mycket att hurra för och arbetsgivaren förväntar sig att man är tillbaka mer eller mindre omgående. Vab, vad är det?! Där får man ta av semestern...