Hur stor risk?

Sv: Hur stor risk?

Iom att du prickat in själva ägglossningen så är nog risken rätt stor ja... men å andra sidan finns det ju många par som prickar in ägglossning efter ägglossning och aldrig blir gravid, eller att det tar väldigt lång tid, så det är ju inte säkert att det tagit sig. Hur stor % risk det är vet jag inte?

När hade du sex då? Om det inte gått mer än 72 timmar, dvs 3 dygn, så ta ett dagen efter piller för säkerthetskull. Finns att köpa receptfritt på apoteket.

Även om man träffar ägglosningen EXAKT är de ändå bara 26% chans att man faktiskt blir gravid.
 
Sv: Hur stor risk?

Jag menar att alla vet ju riskerna som finns. Om man inte vill ha könssjukdom eller bli gravid så varför ha oskyddat sex. Vad tänker man på när det händer egentligen..
Hoppas att du inte blev gravid nu, men hoppas du lärde dig en läxa.
Har en kompis som har oskyddat sex och sen så ringer hon och har varit rädd att ha blivit gravid eller fått något annat. Förstår inte riktigt det där..

Mvh
 
Sv: Hur stor risk?

men hoppas du lärde dig en läxa.

Men vem är du att döma andra människor? Hur kan det ens vara din business? Det kan jag inte begripa. Det är inte brottsligt att ha oskyddat sex! Så länge man till fullo tar konsekvenserna av sina handlingar tycker inte jag att någon annan har rätt att kasta första stenen.
 
Sv: Hur stor risk?

Det är mycket man inte förstår... Jag förstår t.ex. inte vad moralpredikningar gör för nytta.

Åk ner till dom sväldrabbade länderna i afrika ist och förklara för dom vad som händer om man har oskyddat sex, dels om alla sjukdommar och dels om hur deras barn sedan svälter ihjäl eller dör av förorenat vatten, ändå har dom sex... konstigt va? att dom aldrig lär sig... (obs. ironi) :smirk:
 
Sv: Hur stor risk?

Det är mycket man inte förstår... Jag förstår t.ex. inte vad moralpredikningar gör för nytta.

Nej, inte jag heller. I dessa lägen känns Buke plötsligt som en avknoppning till påveland. Det är helt okej att beskylla folk för både det ena och det andra i sann katolsk anda. :smirk:
 
Sv: Hur stor risk?

Jag tycker inte alls det är vars och ens business att ha oskyddat sex. Jag ser det som ett samhällsproblem, i synnerhet för unga människor. Något tycks verkligen ha hänt eftersom t ex HIV ökar bland unga människor som knappt startat sina liv ännu. Jag tycker verkligen att det ska prioriteras åtgärder så att barn får vara barn så länge de kan (=utan att känna tvånget att ha sex för att alla andra har det) och att man skyddar sig vid samlag. Sorry TS, för kapning. Hoppas du inte blev gravid eller fick någon sjukdom.
 
Sv: Hur stor risk?

Jag tycker inte alls det är vars och ens business att ha oskyddat sex. Jag ser det som ett samhällsproblem, i synnerhet för unga människor. Något tycks verkligen ha hänt eftersom t ex HIV ökar bland unga människor som knappt startat sina liv ännu. Jag tycker verkligen att det ska prioriteras åtgärder så att barn får vara barn så länge de kan (=utan att känna tvånget att ha sex för att alla andra har det) och att man skyddar sig vid samlag. Sorry TS, för kapning. Hoppas du inte blev gravid eller fick någon sjukdom.

Vem har talat om BARN som har sex? Sexuellt smittsamma sjukdomar sprids ganska friskt även i högre åldrar och HIV är fortfarande mycket ovanligt. Och det är inte enbart negativt med tonårsgraviditeter heller, ur ett samhällsperspektiv. Det håller befolkningen ung och genererar skattebetalare. Jag ser det som ett större framtida samhällsproblem att folk är så rädda att slänga kondomen att de inte skaffar barn medan de är fertila, vilket a) ger färre skattebetalare i framtiden som ska bekosta din pension, b) ger ökade kostnader för vården när det gäller IVF-behandlingar och dylikt. Sorry, off topic igen.
 
Sv: Hur stor risk?

Det är klart att man ska jobba med förbyggande åtgärder mot t.ex. HIV etc, men det hjälper inte att sitta på Buke och spy ur sig predikningar när "skadan" redan är skedd. TS vet nog mycket väl vad som kan hända om man har oskyddat sex, hon behöver inte få det stoppat ner i halsen.
 
Sv: Hur stor risk?

Det är klart att man ska jobba med förbyggande åtgärder mot t.ex. HIV etc, men det hjälper inte att sitta på Buke och spy ur sig predikningar när "skadan" redan är skedd. TS vet nog mycket väl vad som kan hända om man har oskyddat sex, hon behöver inte få det stoppat ner i halsen.

:bow: Tack säger jag bara! jag var visserligen beredd på moralpredikningar (det är ju trots allt buke :angel:) så jag blev inte särskilt förvånad.

Och jag ju tillägga att allt det här var ett misstag som bara har hänt en gång..
 
Sv: Hur stor risk?

Samma hände mig....

Men jag blev sån tur var inte gravid heller och vi är lite mer försiktigare nu...
 
Sv: Hur stor risk?

Jag är så sjukt nojjig över att jag kanske är gravid och kanske sitter och letar tecken.

Men nu de senaste två dagarna så har jag knappt orkat hålla ögonen öppna. Direkt då jag sätter mig ner så tvärslocknar jag. Jag får kämpa utav sjutton för att ha en chans att hålla mig vaken men somnar oftast ändå om jag inte kliver upp och rör på mig.

Jag har visserligen haft ett par jobbiga dagar men så här brukar jag inte vara. Jag brukar kunna gå flera dagar utan någon ordentlig sömn så det här är något helt nytt för mig :crazy:

Upplevde ni någon ökad trötthet då ni var gravid? och hur tidigt kom den isåfall?
 
Sv: Hur stor risk?

Jag var jättetrött i början av graviditeten.
Kommer inte ihåg exakt när, men det var i början.
 
Sv: Hur stor risk?

Jag är så sjukt nojjig över att jag kanske är gravid och kanske sitter och letar tecken.

Men nu de senaste två dagarna så har jag knappt orkat hålla ögonen öppna. Direkt då jag sätter mig ner så tvärslocknar jag. Jag får kämpa utav sjutton för att ha en chans att hålla mig vaken men somnar oftast ändå om jag inte kliver upp och rör på mig.

Jag har visserligen haft ett par jobbiga dagar men så här brukar jag inte vara. Jag brukar kunna gå flera dagar utan någon ordentlig sömn så det här är något helt nytt för mig :crazy:

Upplevde ni någon ökad trötthet då ni var gravid? och hur tidigt kom den isåfall?

Det är förmodlligen energikrävande att leta tecken... :smirk:
 
Sv: Hur stor risk?

Jag spyr inte ut predikningar, jag menar inte TS personligen, utan jag menar att det är ett samhällsproblem att HIV ökar bland unga människor. Det är ett faktum som iaf jag bekymrar mig mycket för. Bara häromdagen hörde jag att min brorssons kompis hade poserat naken och lagt ut det på internet, och hon är 13 år!
Jag menar precis det jag skriver; barn (= alla under 18 år) ska inte känna sig pressade att ha sex. Jag tycker att samhällsutvecklingen är farlig, barn blir betraktade som sexobjekt, i synnerhet unga flickor, på ett helt annat sätt än när jag växte upp på 70-80-talet. Magtröjor och stringtrosor för flickor är exempel på detta. Kanske finns det ett samband mellan att sexuella övergrepp mot barn också ökar (fast det är inte något som forskare är riktigt säkra på, det kan vara så att anmälningsplikten också ökat så man vet inte riktigt om övergreppen ökat generellt). Och återigen, jag menar inte TS personligen som helt verkar ha insett sitt misstag, och tar ansvar för det. Och misstag kan alla göra, men jag pratar om samhällsnormer och värderingar som bidrar till att den här typen av misstag blir lättare att begå. Sorry TS nu ska jag inte kapa mer av din tråd.
 
Sv: Hur stor risk?

Ingen fara med trådkapningen. Jag bara funderar på ämnet, hur kunde min tråd leda till en diskussion om att barn känner sig pressad till att ha sex?:confused:
 
Sv: Hur stor risk?

Jag spyr inte ut predikningar, jag menar inte TS personligen, utan jag menar att det är ett samhällsproblem att HIV ökar bland unga människor. Det är ett faktum som iaf jag bekymrar mig mycket för. Bara häromdagen hörde jag att min brorssons kompis hade poserat naken och lagt ut det på internet, och hon är 13 år!

Men vaddå, utgår du i från att TS är ett barn?

Om jag hade skrivit tråden som är 30 bast, hade det gjort någon skillnad i fördömande från andra?
 
Sv: Hur stor risk?

Nu vet jag inte om du gjorde den kopplingen men i ditt inlägg så ser det ut som att du tror att jag är ett barn (=under 18). Men bara för att jag råkade göra det misstaget så betyder det inte att jag är det.

Men även fast jag är vuxen så skulle inte ett barn passa in just nu pga universitetsstudier och det faktum att jag är singel. Det är därför jag är sjukt nervös för att jag skulle råka vara gravid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 704
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 160
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp