Cocos
Trådstartare
Stanna i den här tanken. Jag förstår att du vill veta varför, anledning m.m. Det är klart att du väntat så länge, och sen blir det inte som du tänkt och önskat. Det blev bara tystnad. Men tystnaden är en glasklar signal!!
Farmor vill inte ha kontakt nu. Det kan finnas massor av olika anledningar, men de är hennes ensak. (Hur konstigt jag än tycker det är).
NU är det så här. Men stäng inga dörrar framåt. Sätt inte ultimatum att "om hon inte ringer nu - så vill vi inte ha nån kontakt sen". Din dotter kommmer att leva ett helt liv, och vill pappa och farmor ha kontakt sen så måste det ju få finnas utrymme för det.
Kram!
Min dörr är ganska stängd redan.. Sen vad farmodern och dottern gör i framtiden det är upp till dom.
Jag tänker inte hindra någon men orkar inte engagera mig i den familjen mer faktiskt.
Ja jag vet ju bara vad jag har läst i tråden och där har du iallafall gjort intryck av att du valde att behålla barnet trots att han inte ville. Vet inte hur man ska tolka det på annat sätt än att du visste att du skulle bli ensam. Men jag kanske har fattat totalfel.
Du uttrycker dig ju väldigt tvärsäkert och blir väldigt upprörd när det inte går som du hoppats på, så nog låter det som att du tycker att de har skyldigheter.
Man ska vara försiktig med att göra antaganden baserade på intryck hämtade på ett internetforum..
Det är ca 3 personer förutom jag och kk som vet exakt allt som hänt och vad som sagts mellan oss.. Jag tänker inte skriva det här, utan skrev så enkelt som möjligt då det inte kändes superviktigt vid trådstarten.
Men som jag skrev i mitt förra inlägg till dig, nej jag va inte beredd på att vara ensam från början.
Jag är tvärsäker på vissa saker, och blir upprörd när folk sviker sin löften. Är det konstigt? Skyldigheter har dom inga och det har inte heller varit min mening att skriva det om jag nu gjort det.