Cocos
Trådstartare
Så tråkigt att det inte händer ngt nu när du hade fått upp hoppet!
Klart att du känner dig arg, besviken och ledsen men samtidigt så kan du ju inte göra så mycket mer nu. Jag har svårt att tro att det ger mer att höra av sig igen utan det låter som om du mår bäst av att försöka släppa detta, om hon nu hör av sig i framtiden så kanske det får bli en glad överraskning i så fall?
Jag tror inte din dotter lider av det här, hon kommer säkert ha gott om människor som tycker om henne under sitt liv.
Och du har ju vetat länge att du skulle bli ensam med henne, jag förstår att du säkert har haft hopp om att det ska bli annorlunda men ända sedan du bestämde dig för att bli ensamstående mamma så måste väl den här verkligheten varit självklar?
Släpp dem, du vinner inget på att gå och hoppas och vänta. Det är deras förlust!
Jag trodde aldrig att jag ens skulle prata med farmodern så visst har jag inte räknat med detta.. Men att folk säger en sak och gör en annan tycker jag faktiskt är fult och just nu är jag nog mest besviken på att hon inte bara kan skicka ett sms och säga att hon inte vill ha kontakt om det nu är det som gäller.
Fast jag tänker att TS alltid kommer att undra varför hon ändrade sig om de inte pratas vid en gång till? Hon kan ju gärna vänta en månad till eller så, men sedan. Om inte annat för att få klarhet i att farmor verkligen inte vill ha kontakt och sedan kunna gå vidare med den vetskapen i stället för ovisshet och något litet hopp. Visserligen sade ju TS till farmodern att hon inte tänkte höra av sig igen, men å andra sidan lovade (som jag tolkade det) farmodern att höra av sig... Så om farmor inte håller vad hon lovar tycker jag inte det är fel att TS gör ett försök till.
Jag har nog aldrig undrat så mycket som jag gör nu
Som du skriver så lovade hon, varför ska då jag inte kunna bryta mitt löfte
Jag kommer ju alltid undra om jag inte pratar med henne så jag tänker ringa henne igen, dock väntar jag nån månad.