Jag har då aldrig fått ett sockerpåslag av en snickers, så pass att mitt beteende förändrats.
Receptfria läkemedel, hur menar du att de ger effekter så att de förändrar en på samma vis som alkohol och droger? Snarare tar de bort tex huvudvärk för mig så att jag blir mitt jag igen eftersom med huvudvärk är jag dämpad och låg av smärta.
Jag dricker inte alkohol för egen del, föredrar att mina söner över 18 år inte gör det, men kan inte tvinga dem att låta bli, men vi pratar om vikten av att vara medveten om vilka gener vi faktiskt har och vad de för med sig. Droger är inte ok alls.
Trampar jag på en öm tå för att jag inte uppskattar alkohol och ur det påverkar mig? Hur jag upplever det? Känslan det för med sig?
Ni vet det där med "vit jul", föräldrar ska inte dricka alkohol till jul, det är barnens högtid, barn ska slippa se sina föräldrar påverkade osv, barn märker minsta lilla förändring med mera. Det är så. Varför är det så viktigt, även här på buke har jag sett, när alkohol är hur naturligt som helst?
Jag svär vid Gud att när jag var barn så föredrog jag min pappa som spiknykter framför lätt påverkad även om han bara var glad och avslappnad vid tillfället. Detta var innan alkoholen gjorde honom våldsam och argsint, till en hustrumisshandlare. Min pappas naturliga jag var en man med humor, som kunde sin musik och bilar, som läste böcker och läste för mig, som pratade om väderfenomen och om planeter. Som lätt påverkad var han glad och avslappnad som alla andra typ, men humorn var löjligare, samtalen gränsade till ointressanta och oigenomtänkta. Han var inte sitt vanliga tänkande jag. Pappa var en person som tänkte mycket, hade funderingar osv, den biten tonades bort med alkohol i kroppen.
Ni får gärna gilla alkohol och dricka det precis som ni vill, låt mig ha min åsikt om det bara.