Det är 22april 1
MEN
Har du provat den alkoholfria snapsen som systemet saluförde för några år sedan och den alkoholfria GT de hade för ett tag sedan?
Det gjorde nämligen jag.
Och blev väldigt besviken. Snapsen var i stort sett menlös och GTn inte mycket bättre.
Den dag de uppfinner en god whisky och rom med lite hetta i kommer få vara gladare än jag.
Men tills blir det äkta vara
Alkoholfr Öl har blivit väldigt mycket bättre de senaste åren som tur ärFast det stämmer ju inte. Hade folk enbart varit ute efter smaken hade de flesta druckit alkoholfritt. Vågar påstå att extremt få som dricker lite/måttligt fixar ett blindtest med alkoholhaltig och alkoholfri öl (folk fixar ju inte ens blindtest med rött och vitt vin…). Redan låga nivåer av alkohol ger ju en lugnande/avslappnande effekt, långt innan man får nåt rus/fylla, och den uppskattas nog av många som även bara tar nåt glas emellanåt och är långt ifrån nåt riskbruk. Samma typ av effekt kan man få av exempelvis cannabis, så det är inte alls nödvändigtvis ett rus alla är ute efter.
MEN
Har du provat den alkoholfria snapsen som systemet saluförde för några år sedan och den alkoholfria GT de hade för ett tag sedan?
Det gjorde nämligen jag.
Och blev väldigt besviken. Snapsen var i stort sett menlös och GTn inte mycket bättre.
Den dag de uppfinner en god whisky och rom med lite hetta i kommer få vara gladare än jag.
Men tills blir det äkta vara