Jag brukar som sagt inte uppleva det utan tycker att det verkar lika naturligt att vilja dricka alkoholfria alternativ eller läsk som något med alkohol i när det har varit dags för sådana tillställningar eller liknande.
Men i den här tråden tycker jag ändå det verkar som om jag trampar på folks tår för att inte jag, precis som dem, uppskattar alkoholkänslan i kroppen. Att jag tycker den är obehagligt och onaturlig väcker reaktioner.
I en tråd där folk tycker att man visst måste visa respekt mot de som inte dricker alkohol och tjatande osv är bara trist och respektlöst.... mm, visst.
Jag tycker du har skrivit att du inte har problem med att andra dricker, så det borde väl vara fine så. Men jag har ändå kvar känslan av att du och andra i tråden liksom klistrar på en negativ etikett på effekten som alkohol har. Att blir man glad eller lugn av ett glas vin så är man ett problem. Jag förstår verkligen att det blir en påminnelse för er som har hemska barndomsminnen, att alkoholens påverkan då blir något negativt. Men för många andra så är det inte ett problem, och då är det trist att bli sedd som ett problem.