Mtp hur många som lider av övervikt och fetma i Sverige (världen) så tror jag att det är många som inte kan låta bli att stoppa i munnen.Vi glider liksom iväg från grundfrågan som skapade det här spåret. Det finns många som kan hålla reda på hur mycket mat de stoppar i sig, och en förklaring som jag anfört är att man helt enkelt äter vid väldigt få tillfällen jämfört med de 37 som nämnts. Kanske så få som 3 tillfällen per dygn.
Då anför du att det förmodligen beror på att man inte tänker på hur mycket man äter, att det är vanligt att man inte klarar av att hålla sig ifrån att stoppa saker i munnen.
Du översätter allt till kontexten att det är "vanligt", fast det rör något tiotal procent. Jag kan hålla med om att det i och för sig är "vanligt" förekommande, det är ju miljoner svenskar! Men det är inte det "vanliga" i bemärkelsen majoriteten. Istället kan nog väldigt många också, som jag, låta bli att stoppa saker i munnen och hålla sig till ett par måltider om dygnet.
Om det inte är ett problem med småätande, så är det väl inte?
Det är väl ingen som har värderat småätandet som automatiskt dåligt, annat än i kontexten att det är svårare att hålla reda på hur mycket mat man äter?
av någon/olika anledning