Jag tycker att den här tråden är jätteintressant. Mest fascinerad är jag att så många faktiskt kan återge vad de äter... Jag kan återge frukost,lunch och middag-men de där andra typ 37 gångerna per dag jag stoppar något i munnen är svårare.. Mina matvanor är bra( äter egenlagad lunch och middag varje dag, lagar med bra råvaror etc) men mitt skåpätande är en katastrof. Saken är den att jag helst skulle vilja gå ner tre kilon som jag har lyckats lägga på mig. De stör mig inte enormt-men det stör mig att jag äter på ett sätt så att kilona ökar. Om jag visste att det stannar såhär är det ok men jag tror snarare att det kan öka. Så hur gör man??? Jag har aldrig gått ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Tillbringade 10år av mitt liv med att svälta mig och trots att jag är normalviktig sedan 20år så är hjärnspökena kvar. Jag ägnar enormt mycket tid till att tänka på mat och vikt. Eftersom jag numer älskar mat, goda viner och mörk choklad så önskar jag att jag kunde äta massor men inte gå upp i vikt. Det fungerade när jag var 25-men inte nu vid 45.
Jag har ingen aning om hur mycket jag äter eller hur mycket jag borde äta och egentligen vill jag inte ta reda på det eftersom jag är rädd att det kommer att trigga ätstörningar( eller snarare svält-ätstörd är jag ju eftersom mina tankar sjukligt ofta kretsar kring mat och vikt), men jag vill tappa 3 kg för att hamna där jag trivs bäst med mig själv. Inte mer än 3 kg.
Jag är 172cm, väger 63 kg. Tränar 4 pass i veckan ( 2 pass löpning a'10km, ett "Bootcamp"=löpning+intervall+styrka och ett TRX=styrka).
Hur gör ni som kan vara disciplinerade och äta bra? Jag vill ju helst äta mycket-men bra. Nu vet jag inte ens när jag är hungrig eftersom det är ett evigt småätande hela tiden( oftast hyfsat nyttiga saker-men för ofta)
.