Jag kanske är jätteviktig!
Alla är ju lika viktiga. ..
Du vet att samma ord kan ha olika betydelser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske är jätteviktig!
Men alla väger inte lika mycketJag kanske är jätteviktig!
Nej det var något helt nyttDu vet att samma ord kan ha olika betydelser?
Fiskpinnar i brödrosten, är inte det en skröna?
Normalviktig är egentligen ett dumt ord.
Överlag att man i svenska språket har ett likhetstecken mellan kg och hur viktig man är?
Äh- JAG tycker det är en rolig tanke. Just språkligt.
Om man alltid översätter alla ord sådär bokstavligt så måste vardagen bli..lätt jobbig..
Underviktig = för smal, på gräns till mager. Dvs inte tillräckligt med fett på kroppen
Normalviktig = lagom mängd fett och muskler
Överviktig = för mycket fett på kroppen
Sen är är det ju så att det är stora spann på de där kategorierna pga kroppsbyggnad i övrigt, hur muskler och fett är fördelat på kroppen osv.
Så i din värld är då alltså underviktiga värda mindre, normalviktiga värda mer och överviktiga värda mest?Äh- JAG tycker det är en rolig tanke. Just språkligt.
Min kropp är schysst och håller sig i hyfsat samma form oavsett vad jag gör
En vanlig dag:
07: kaffe med mjölk på tåget/i bilen
09: frukost på jobbet, två knäckebröd med ost och oftast ett kokt ägg
ca 12: lunch, ibland matlåda, ibland utemat. Oftast husmanskost/sushi, så gott som alltid "lagad" mat
ca 15: fika på jobbet, oftast någon kaka
ca 17.30: Ofta en banan, ibland inget
ca 21: kvällsmat, i regel lagad sådan.
Stillasittande jobb på kontor, men rör mig en del efter jobb. Jag bor på gård och har två hundar, så får en del vardagsmotion Dricker mycket kaffe dock, 7-10 koppar/dag, så en himla tur att det inte är mängder med kalorier i det
Äter du inget när du fastar eller har du bra en låg kaloridag?Nej, jag ligger rätt stabilt på den vikten. Min uppfattning är också att jag äter ganska spartanskt och nyttig jämfört med t.ex. kollegor, men jag vet ju inte heller vad de äter efter jobb och på helger. Uppenbarligen behöver jag inte mer energi, även om det händer att jag går hungrig då och då (speciellt på den dagen jag fastar )
Jag äter ingenting. Egentligen är det inte en dag utan ett dygn, i mitt fall äter jag middag t.ex söndag kväll och sen ingenting förrän middag måndag kväll. En variant av periodisk fasta.Äter du inget när du fastar eller har du bra en låg kaloridag?
Nej.Så i din värld är då alltså underviktiga värda mindre, normalviktiga värda mer och överviktiga värda mest?
Var är det roliga i den tanken?
Ens värde definieras i af i min värld inte av vikt.
Jag tyckte det såg ut som att du äter väldigt lite. Du hoppar ju tex över lunchen?För lite nyttigt, för lite grönsaker, dricker för lite vatten osv.
Är uppväxt med väldigt "bra" mat. Ekologiskt, hemmaodlat, "smalmat", mkt grönt o fisk. Sällan sötsaker, läsk och sånt. Första gången jag åt på Donken el liknande var när jag flyttat hemifrån. Hade aldrig gjort sånt innan
Äter väl egentligen varken för lite el för mkt men äter fel saker känner jag.
Nja, jag tycker inte att jag äter mer än "normalt". Men jag är väl en liten person av naturen och när jag äter enligt mina hungers- och mättnadskänslor blir det såhär. Som det ska vara.Oj, du måste ha hög grundförbränning, så liten och äter ändå så mycket. Bara att tacka och ta emot gissar jag
Men va? Det är ju jättelänge utan mat!Jag äter ingenting. Egentligen är det inte en dag utan ett dygn, i mitt fall äter jag middag t.ex söndag kväll och sen ingenting förrän middag måndag kväll. En variant av periodisk fasta.
Jag tyckte det såg ut som att du äter väldigt lite. Du hoppar ju tex över lunchen?
Men va? Det är ju jättelänge utan mat!
Kan omöjligt vara hälsosamt..
Oj, du måste ha hög grundförbränning, så liten och äter ändå så mycket. Bara att tacka och ta emot gissar jag