Började nog vara mer aktiv vid -99 då hade vi flyttade in till en lägenhet med BREDBAND
. Derivata kom till 2001 kom inte ihåg om det var före eller efter kraschen, men våren 2001 läste jag in matten på komvux och tyckte att Derivata var nog jag. Så även jag har varit på forumet över halva mitt liv.
Var väldigt aktiv de första tio åren, buke var ett väldigt bra sällskap vid hemmaplugg. Sedan i takt med att det sociala livet utvecklade sig blev det allt mindre tid här. De senaste åren har jag mest läst, men i spåren av pandemin har jag börjat att bli lite mer aktiv igen.
Ett starkt minne är från bukefalos begynnelse. Det var då uppdelade forum på ungdom och äldre ungdom samt vuxen. Vi var ett gäng som föll för åldersstrecket för att inte passa in på vuxen som jag tror var från 23 eller 25? Vi hade en väldigt lång diskussionstråd om varför vi fortfarande skulle få hänga på vuxenavdelningen och inte förpassas till äldre ungdom. Av några av de äldre vuxna så var åsikten tydlig att åldersindelningen skulle hållas strikt. Tror den ebbade ut och vi halvtorra bakom öronen stannade kvar på vuxen som med ett falsklegg i krogkön ungefär.