Fel tråd?
Vi var visst två
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fel tråd?
För mig är det fel redan i trådstarten. Frågan är inte om man kan tvinga någon att ändra sig/klippa navelsträngen.
Frågan är väl om man kan få någon att VILJA klippa navelsträngen?
det är inte alltid lätt att formulera en frågeställning korrekt, så om vi nu väljer att formulera om frågan enligt ditt citat, vad vore då ditt svar? Går det att få en man med seg navelsträng att vilja kapa av den för att leva mer med den fru han faktiskt valt själv?I de fallen hade jag velat diskutera varför han VILL att situationen ska se ut så här, alternativt hur göra för att situationen ska se annorlunda ut.
Men jag hade absolut utgått från att det är hans val som tagit honom till den situation han har. Allt annat hade varit så avtändande för mig att jag av flera skäl sett relationen som omöjligt, jag kan inte ha ett förhållande med någon som inte kan forma en åsikt och stå för den och handla utifrån sin egen vilja.
Jag ser hur du menar. Och mycket är, som sagt, utelämnat i tråden.Jag undrar om att flytta hem till sitt föräldrahem är att anse som "klippa navelsträngen"?
det är inte alltid lätt att formulera en frågeställning korrekt, så om vi nu väljer att formulera om frågan enligt ditt citat, vad vore då ditt svar? Går det att få en man med seg navelsträng att vilja kapa av den för att leva mer med den fru han faktiskt valt själv?.
Går det att få en man med seg navelsträng att vilja kapa av den för att leva mer med den fru han faktiskt valt själv?
Sen är det ju uppenbarligen så att min vän vill leva med honom
Det alternativet är troligen inte ett alternativ.I detta fallet finns trejde alternativet, att han sätter när foten och markerar för föräldrarna att de måste acceptera frun. Det vore det bästa alternativet, men det har han ju inte gjort hittills och det är därför frun till sist flyttat.
Jag önskar bara få veta om det finns någon som har erfarenhet av en man som har liknande stark relation till sina föräldrar, där han har ändrat på det till förmån till sin fru?
Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?Men inte är det väl så strikt enligt mall? Jag tror för varje person i en väldigt liknande situation så är det ändå en totalt unik lösning. En del flyttar, en del stannar, en del ballar ur. Typ.
Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?
Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?
Inte som jag känner till. Inte heller vet jag av något förhållande som blev (vad jag skulle kalla) "lyckligt" efter att en part ställt ultimatum av något slag - av de få som alls höll för det.
Om det beror på att ultimatum ställts eller på att de var i ett läge där ultimatum upplevdes som en bra väg för någon vet jag inte. För mig ser det ut som hönan/ägget, oavsett är det obra skulle väl jag säga.
De enda gånger jag sett att det lyckats är den dag när bägge föräldrarna faktiskt dött.Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?
Frågan är alltså om någon i en relation har förändrat sig mycket för den andra personen? Har denne förändrat sig för att passa in i den andra personens liv och efter Hur partnern vill att denne ska vara?Självklart. Men frågar kvarstår, finns det någon som lyckats, där det till sist blev ett slut som gjorde alla glada?
Tolkar ickesvaret som att hon var fullt medveten om hur landet låg och av någon anledning trodde att det skulle förändras pga henne och barnet.Som sagt, det är många detaljer som jag medvetet låter bli att nämna här. Jag fortsätter undvika det
Jag vet en som lyckats. Han slängde ut frun och blev lycklig
Utöver att ge dem tips om rådgivning tycker jag att du ska släppa detta och sluta spekulera i andras förhållanden på öppna forum.