Jag tycker det går lite inflation här i att man inte får förvänta sig eller kräva saker av sin partner. Dessutom att man ska lämna lättvindigt så fort man inte tycker lika i en relation.
För det mesta krävs det kompromisser i livet. Inga människor vill exakt samma sak och tycker lika hela tiden. Varför är det ett mål, liksom?
Då menar jag inte detta som ett direkt svar på ditt inlägg utan mer som en allmän reflektion.
Om man nu ska vara halvreligiös, så kan jag tycka att om man gifter sig med sin partner då går man in för att "stötta varandra i nöd och lust".
Det är förvånansvärt vad lite dom orden betyder egentligen.
I det här fallet får vi bara Ts version av historien, så det kan vara rätt svårt att säga hur det egentligen ÄR, men man får väl utgå från det Ts skriver.
Och jag har ju blivit tillsagd att jag inte ska hitta på massa scenarion själv, så jag ska försöka undvika det.
Men går man in i äktenskapet (och det här har blivit väldigt urholkat) då lämnar man ju också livet med sin mor och far och går in i ett nytt liv med sin partner och ev fortsättning med egna barn.
Det innebär ju att man ska ta hand om sin egen familj i första hand.
Problemet med den här snubben är just det att han fortfarande är en son och ett barn som inte klippt navelsträngen och blivit en vuxen far/ make.
Jag tycker nog att det är en rimlig förväntan som man kan ha på sin partner.
Jag tycker också det är rimligt att man står upp för sin egna familj och inte låter sina föräldrar vara elaka/ frysa ut ens partner.
Om dom gör det så tycker jag att det är rimligt att den som har föräldrarna pratar med dom och talar om att man inte tycker det är ok.
Jag tycker det är orimligt att man som ingift vuxen ska behöva behöva leva som kvinnan gjort.
Jag tror inte heller att hon (eller han heller, för den delen) hade räknat med att det skulle vara såhär.
Det gick nog under kategorin omedvetna val. Den typen av val är oftast inte genomtänkta utan det hände nog bara.
Eller rättare sagt inget hände - han sitter ju fortfarande fast.
Hon gick nog väldigt ovetandes in i detta - tror jag.
Jag tror inte alls att det handlar om att hon visste hur han skulle vara och sen ville ändra på allt.
De flesta människor har lite mer självbevarelsedrift ändå.