det är inte alltid lätt att formulera en frågeställning korrekt, så om vi nu väljer att formulera om frågan enligt ditt citat, vad vore då ditt svar? Går det att få en man med seg navelsträng att vilja kapa av den för att leva mer med den fru han faktiskt valt själv?.
Det är just detta som jag tror jag skaver hos mig att du vill förmedla. För din inställning här är sååå provocerande! Så mycket norm liksom i ditt tänk! Ja han har valt frun själv. Jag tror ingen tror något annat. Men DU ser det som självklart hur det ska vara och allt annat är fel.
Du vet va att relationer kan se olika ut? Man måste tex inte leva ihop eller bo ihop för att man är gifta. ELler se det som självklart att partnern ska gå om päronen i inflytande i ens liv om man gifter sig. Eller att päronen ska tvingas acceptera frun?! Aldrig att jag skulle acceptera någon som min son valde som hade denna beskäftiga inställning till hur det är att vara människa. Jag gillar bara dem jag gillar på riktigt.
Dina uttryck som navelsträng och dräng stinker! Han kanske mycket hellre är pappas dräng än fruns dräng tex. Om du absolut måste kränka honom och kalla honom dräng öht?!