Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra kontring. :D
Tycker för övrigt att det är på tok för lite bilder på VALPH. Sköter inte @mandalaki sin uppgift som personlig bildassistent längre?!


Men nu finns ju den nya funktionen som gör det enklare att ladda upp. Då tycker jag allt vi kan kräva lite mer valpbilder från dig ;)

Machafuko har helt rätt!

:devil:

Problemet är att det inte finns så många bra bilder av valph. Det är mest ett tvåfärgat och ett trefärgat streck på alla bilder - dvs, kraftig rörelseoskärpa pga energisk lek. Men här är i alla fall en där han är stilla och visar upp sitt finaste porträttfejs.
 

Bifogade filer

  • valph.jpg
    valph.jpg
    214 KB · Visningar: 158
Machafuko har helt rätt!

:devil:

Problemet är att det inte finns så många bra bilder av valph. Det är mest ett tvåfärgat och ett trefärgat streck på alla bilder - dvs, kraftig rörelseoskärpa pga energisk lek. Men här är i alla fall en där han är stilla och visar upp sitt finaste porträttfejs.

Med andra ord, step up your kamera-game @Hyacinth !
 
Facebook påminde mig om att det är 3 år sedan Frodo fick så mycket stryk av en arg tacka att han fick hjärnskakning på jobbet. Hon gav sig på honom med full kraft och han stod pall tills hon gav sig och gick dit hon skulle. Så här såg han ut när vi kom hem :eek:
10959344_10152821463358666_6983142363430393270_n.jpg


Såna där veka border collies...
 
Apropå omplaceringsgrupper - följer ett par stycken - så verkar det vara påfallande många med amstaffblandningar som får "ändrade förhållanden"?
 
Apropå omplaceringsgrupper - följer ett par stycken - så verkar det vara påfallande många med amstaffblandningar som får "ändrade förhållanden"?

I min omplaceringsgrupp tycker jag inte vi har så himla mycket amstaffs faktiskt, de som läggs upp är ofta mer eller mindre problemhundar dock, och jag får känslan av att man köpt den för att det är lättast att få tag på och sen insett att en hund behöver ju motion :eek::grin: ibland kallar man nog den insikten för ändrade förhållanden... :rofl:
 
I min omplaceringsgrupp tycker jag inte vi har så himla mycket amstaffs faktiskt, de som läggs upp är ofta mer eller mindre problemhundar dock, och jag får känslan av att man köpt den för att det är lättast att få tag på och sen insett att en hund behöver ju motion :eek::grin: ibland kallar man nog den insikten för ändrade förhållanden... :rofl:
Ja, det är mest i en annan grupp jag sett dem. Och jag tänker som du. Hoppsan, vi fick en hund som var HUND, bäst vi kallar det ändrade förhållanden för allergi tror väl ingen på längre ...
 
Ja, det är mest i en annan grupp jag sett dem. Och jag tänker som du. Hoppsan, vi fick en hund som var HUND, bäst vi kallar det ändrade förhållanden för allergi tror väl ingen på längre ...

Vi rensar ju rätt friskt bland annonser jämfört med andra grupper så det kan ju vara därför. Även om jag personligen såklart inte är ansvarig för hundar som omplaceras så har jag ingen lust att lägga ut annonser med hundar som har bitit folk eller är uppenbart aggresiva i en grupp där de flesta inte har kunskapen till sådant. I början va folk ganska sura över våra regler men nu flera år senare så verkar det som att dom som är med tycker det är rätt skönt med en lugnare grupp
 
Sitter och ritar lite beställningar och nya raser för albumet. Kan konstatera att om man kokar ner hundar till bara siluetter så ser de alla ut som skeva muppar. :cautious:

Tur att jag har rätt fria tyglar som konstnär :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 269
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 959
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 572
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 482
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp