Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det ett jäkla liv när jag bestämde mig för att behålla Aysu. Nu pratar pappa om att Aysu kan få stanna hos honom och sova i hans säng hela dagarna istället för att vara ute med mig i dåligt väder :p (och han frågar oftast hur det är med Aysu innan han frågar hur det är med mig när han ringer)

Tja min mamma blir gladare att hunden kommer hem än att jag kommer hem. Han som gäller i första taget ;) Men en hund räcker enligt henne haha.
 
Vi ska inte ens börja med vad min mor tycker om en eventuellt ny hund här och hon är väl ärligt talat inte så förtjust i de jag har nu heller. Men det är mitt beslut som jag tar utefter vad som blir bäst för mig, och för mina hundar.
 
Mina föräldrar tyckte jag var galen som skaffade en hund till. Varför liksom, när man redan har en?
Jag kontrade med att vi skaffade ett andra barn, fast vi redan hade ett. För att man vill, är det enkla svaret.

Bra kontring. :D
Tycker för övrigt att det är på tok för lite bilder på VALPH. Sköter inte @mandalaki sin uppgift som personlig bildassistent längre?!
 
Det är så intressant det här med föräldrars åsikter. Nu bor jag dock långt från mina föräldrar, så de påverkas inte direkt av mina val vad gäller hundköp, men ändå intressant med deras reaktioner.

Pappa svarade direkt ”Aja, du kommer ju låsa dig otroligt mycket och det är ju tråkigt att inte kunna göra något för att man har hund.” Men när jag förklarat för honom att så pass låst blir man ju faktiskt inte (vi har många som stöttar med passning) och sen föredrar jag exempelvis hundliv framför att resa stup i kvarten. Pappa fattade och svarade då ”Ja, men se i alla fall till att du hittar en seriös uppfödare. Finns så mycket skit där ute, leta efter friska och stabila hundar”. Jag blev helt paff, för mig har han varit en sån person som säkert skulle köpa första bästa blockethund, så jag blev glad över hans svar och svarade att såklart är jag noga (läs övernoga). :D

När jag berättade för mamma började hon gråta av lycka för mig. Hon visste att det var en dröm som funnits länge, men som jag under min uppväxt inte kunnat uppfylla då hon är väldigt allergisk. Hon sa att hon hatar att hon begränsat mig så men att hon var störtglad för att jag nu skulle ha hund. Jösses vad hon lipa :o:D
 
Är det nytt att SBK har statistik per ras och uppfödare över HD-röntgen och MH? Det var ju riktigt intressant läsning.

SBK kan jag inte svara för men Svenska Schäferhundklubben har haft det tillgängligt länge över Schäfer. Kanske fler rasklubbar har också haft det och SBK har gjort en sammanställning? :)
 
Angående föräldrar så har min mamma öht aldrig lagt sig i mitt vuxna liv efter att jag flyttat hemifrån. Fast jag kan ändå förstå er för makens familj har desto fler åsikter om hundar (varför ha nån alls?), barn (himla tjat om vi inte skulle skaffa fler barn från den stund hans syrra blev gravid med sin första), vårt bröllop (det var tydligen fel upplägg för hans släkts smak) m.m.. Mina släktingar har fullt upp med att leva sina liv så de har inget intresse av att lägga sig i vårat.
Å andra sidan vad ska min mamma säga? Vi har ju i princip växt upp i ett zoo, som mest hade vi väl 15 hundar hemma (12 valpar) ett gäng katter, en voljär med undulater och parakiter och ett gäng marsvin och en kanin. Jag tycker fortfarande jag är ganska restriktiv som "bara" kommer ha tre hundar :D.
 
SBK kan jag inte svara för men Svenska Schäferhundklubben har haft det tillgängligt länge över Schäfer. Kanske fler rasklubbar har också haft det och SBK har gjort en sammanställning? :)

Ja, det kan nog stämma. Boxerklubben har ju tidigare publicerat statistik för rasen, så klart, men har inte sett det uppdelat per uppfödare förut. Fortsatt nöjd med mitt val efter den läsningen. :)
 
Funderar på om man förtjänar en semla idag? Var ju ute med vovvarna i skogen i 1,5 timme imorse, det borde väl motsvara en semla :D.


Fick faktiskt nån bild på Nessie och Nike tillsammans:
27867707_10214090295645639_5171311668631748839_n.jpg


På nåt sätt så är det mycket lättare att få bilder på Nike som är bra :love:
27858032_10214090297045674_1536565999861027846_n.jpg
 
Bara min mamma och svärmor som undrar hur fan jag orkar med två stora hundar?? :rofl::rofl:
Det undrar min mor också. Hon tycker det är helt galet att ha två, och om jag berättar om någon som har tre eller fler så ser hon nästan ut som om hon ska svimma av chock. Ändå sitter hon och värmer Aysus tassar efter promenader, bäddar ner Aysu under filtar i soffan, försöker verkligen att klappa "på rätt sätt" (dvs, så som Aysu vill ha det just då), byter vatten åt dem lite då och då, vill alltid veta vad de får för mat och hur mycket (som för att försäkra sig om att de verkligen får tillräckligt :p ). På något vis inser hon väl att bara för att hon inte vill något så betyder det inte att andra inte vill. Det är skönt :)
 
Idag hade vi finbesök :D Långpromenad till tom hage och efter en stund sprang de faktiskt också, alla tre. Hem, äta lunch och sedan slappa lite i soffan. Nu är mina dårar SÅ galet trötta :p De blir så förvirrade när det plötsligt är en till hund hemma.
Jag gissar att ni känner igen vårt finbesök:
27879371_341581226358700_7592008935163297792_n.jpg
 
En som dock ofta har åsikter är min mammas sambo, kan bli riktigt trött på hans kommentarer med jämna mellanrum. Ett himla gnäll trots att han knappt har med hundarna att göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 269
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 959
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 573
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 482
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp