Bara min mamma och svärmor som undrar hur fan jag orkar med två stora hundar??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Föräldrar alltsåOch mina föräldrar ringer och säger att jag måste ta med mig valparna dit på fika så de får gosa med dem Det gjorde de även när jag hade alla nio monsterungar hemma...
Här blev det ett jäkla liv när jag bestämde mig för att behålla Aysu. Nu pratar pappa om att Aysu kan få stanna hos honom och sova i hans säng hela dagarna istället för att vara ute med mig i dåligt väder (och han frågar oftast hur det är med Aysu innan han frågar hur det är med mig när han ringer)
Mina föräldrar tyckte jag var galen som skaffade en hund till. Varför liksom, när man redan har en?
Jag kontrade med att vi skaffade ett andra barn, fast vi redan hade ett. För att man vill, är det enkla svaret.
Bra kontring.
Tycker för övrigt att det är på tok för lite bilder på VALPH. Sköter inte @mandalaki sin uppgift som personlig bildassistent längre?!
Är det nytt att SBK har statistik per ras och uppfödare över HD-röntgen och MH? Det var ju riktigt intressant läsning.
Och mina föräldrar ringer och säger att jag måste ta med mig valparna dit på fika så de får gosa med dem Det gjorde de även när jag hade alla nio monsterungar hemma...
SBK kan jag inte svara för men Svenska Schäferhundklubben har haft det tillgängligt länge över Schäfer. Kanske fler rasklubbar har också haft det och SBK har gjort en sammanställning?
Det undrar min mor också. Hon tycker det är helt galet att ha två, och om jag berättar om någon som har tre eller fler så ser hon nästan ut som om hon ska svimma av chock. Ändå sitter hon och värmer Aysus tassar efter promenader, bäddar ner Aysu under filtar i soffan, försöker verkligen att klappa "på rätt sätt" (dvs, så som Aysu vill ha det just då), byter vatten åt dem lite då och då, vill alltid veta vad de får för mat och hur mycket (som för att försäkra sig om att de verkligen får tillräckligt ). På något vis inser hon väl att bara för att hon inte vill något så betyder det inte att andra inte vill. Det är sköntBara min mamma och svärmor som undrar hur fan jag orkar med två stora hundar??