Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade vi lite genomgång innan rallyträningen skulle börja. Supertråkigt tyckte slyngel och hann på fem minuter med ett stort antal överslagshandlingar; klia öra, klia rumpa, bita koppel, rulla sig, bita tag i svansen och slå kullerbytta för att till slut bara ligga och blänga.

Sedan gick själva träningen faktiskt ganska bra, men krävde lite extra godis.

Och lite skönt att den där andra unghunden som alltid varit så duktig och lyssnat perfekt blivit könsmogen och är superkär i min tik. Det känns lite bättre när man inte är ensam med slyngel. :p
 
Fluffvarg:devil: fick fin middag idag:mad: Han snodde åt sig 4 kotletter och en 1,2 kg skinkstek som låg i vasken på upptining :rage::meh: Smått tveksam att han delade med sig mer än rester och smulor till Bobber. Så han är inte bara mattjuv han är en jävligt snål och egoistisk sådan också :cautious:
 
Fluffvarg:devil: fick fin middag idag:mad: Han snodde åt sig 4 kotletter och en 1,2 kg skinkstek som låg i vasken på upptining :rage::meh: Smått tveksam att han delade med sig mer än rester och smulor till Bobber. Så han är inte bara mattjuv han är en jävligt snål och egoistisk sådan också :cautious:

Lägger aldrig något framme för att tinas utan gömmer det i mocron eller ugnen.
Numera. Har lärt mig läxan genom att få gå hungrig :meh:
 
I dag blev lilla yrvädret Jarla 1 år :)
Pga snöovädret blev träningen inställd så vi åkte till hundbutiken istället och provianterade färskfoder. Sen fick Jarla testa deras nya löpband som de hade som visningsex. (Nej, det står inte visningssex :cool:)
På tredje försöket hade poletten trillat ner och hon kunde sköta farten fint:)
Efter det så gick hon bananas bland bollar och hyllor. Hon snor allt hon hinner nå :cautious:
Sen fick hon och Criga en 8 km fysrunda i kramsnön av sambon.

bflm1Lz.jpg
 
Okej fick alltså nys om en drömkombination där det dessutom finns två lediga tikvalpar kvar :nailbiting:

Har ju två bonusgrabbar som jag tränar med (importer från samma kennel) och valparna är släkt med dessa två, som jag gillar skarpt både mentalt och till utseende. Mamman till valparna är ena hanens syster och pappan till valparna är även pappa till den andra hanen jag har.

Behöver jag säga att jag är lite sugen på en:idea::love:
 
Okej fick alltså nys om en drömkombination där det dessutom finns två lediga tikvalpar kvar :nailbiting:

Har ju två bonusgrabbar som jag tränar med (importer från samma kennel) och valparna är släkt med dessa två, som jag gillar skarpt både mentalt och till utseende. Mamman till valparna är ena hanens syster och pappan till valparna är även pappa till den andra hanen jag har.

Behöver jag säga att jag är lite sugen på en:idea::love:
Vad hindrar dig? :D
 
Vad hindrar dig? :D

Jobb- och boendesituation :grin: Jobbet går visserligen att lösa, då jag kan ha med mig hundarna till största del. Bor inneboende hos en kompis nu, som visserligen tjatar att jag ska ta en (hundmänniska hon med). Men blir nog inte så poppis hos mina föräldrar om jag säger att jag ska köpa en valp :nailbiting::rofl:
 
Jobb- och boendesituation :grin: Jobbet går visserligen att lösa, då jag kan ha med mig hundarna till största del. Bor inneboende hos en kompis nu, som visserligen tjatar att jag ska ta en (hundmänniska hon med). Men blir nog inte så poppis hos mina föräldrar om jag säger att jag ska köpa en valp :nailbiting::rofl:
Brukar dina föräldrar agera hundvakt ofta? Annars spelar det väl ingen roll om köper hund eller inte. Det är ju till dig, inte dem, som du köper hunden.
 
Brukar dina föräldrar agera hundvakt ofta? Annars spelar det väl ingen roll om köper hund eller inte. Det är ju till dig, inte dem, som du köper hunden.

Det är väldigt sant, men de är bra på att tycka och tänka åt en. De älskar min nuvarande hund, men tycker att det gott och väl räcker med en. Honom passar de gärna, inte för att de måste utan för att de vill.
 
Spinner vidare på temat mat-tjuviga hundar. Skrället är en förbannad liten tjuv. Fantastisk hund som ger superfin kontakt sen dag ett. Men matsituationer :banghead: När vi äter kan han få tunnelseende och blir döv samtidigt. Han har inte dragit sig inte från att hoppa upp och försöka ta mackan ut handen på en om vi sitter i soffan, samt rädat matbord och diskbänk när han fått chansen. Vi har såklart blivit noga med att städa undan mat för att inte erbjuda tillfällen. Men i helgen lämnades en lite skål på diskbänken. När vi kom hem var den tom. Han hade alltså sörplat i sig en skål med kinesisk soya och chiliflakes :yuck: :nailbiting: Måste alltså gömma både möjliga pch omöjliga saker from nu. Hundskrälle...
 
Det är väldigt sant, men de är bra på att tycka och tänka åt en. De älskar min nuvarande hund, men tycker att det gott och väl räcker med en. Honom passar de gärna, inte för att de måste utan för att de vill.
Min pappa har sagt så angående de senaste två hundarna. Vi hade Milla, det räckte väl? Sen när vi väl hade Benji kunde han inte tänka sig familjen utan honom. Sen hade vi ju Benji, det räckte väl? Sen kom Tinja och han älskar henne :p

Föräldrar säger en massa saker. Det gäller att sålla bort en del :rofl:
 
Det är väldigt sant, men de är bra på att tycka och tänka åt en. De älskar min nuvarande hund, men tycker att det gott och väl räcker med en. Honom passar de gärna, inte för att de måste utan för att de vill.
Det har mina också sagt. Varje gång jag köpt hund, inkl den allra första, så har de stretat emot. Nu på slutet har de resignerat lite, och för närvarande är det de som ser mest plågade ut när jag pratar om att sälja valpar :D
 
Min pappa har sagt så angående de senaste två hundarna. Vi hade Milla, det räckte väl? Sen när vi väl hade Benji kunde han inte tänka sig familjen utan honom. Sen hade vi ju Benji, det räckte väl? Sen kom Tinja och han älskar henne :p

Föräldrar säger en massa saker. Det gäller att sålla bort en del :rofl:
Här blev det ett jäkla liv när jag bestämde mig för att behålla Aysu. Nu pratar pappa om att Aysu kan få stanna hos honom och sova i hans säng hela dagarna istället för att vara ute med mig i dåligt väder :p (och han frågar oftast hur det är med Aysu innan han frågar hur det är med mig när han ringer)
 
Är det nytt att SBK har statistik per ras och uppfödare över HD-röntgen och MH? Det var ju riktigt intressant läsning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 271
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 960
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 574
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp