Nu har vi debuterat! Det gick sådär
Först var han lite ofokuserad och ville bara till vår träningskompis (som han lekte med massor igår och som precis löpt klart), men sedan tyckte jag att jag hade med mig honom fint på uppvärmningen. Snygga, snabba sättanden, bra ingångar och fin följsamhet.
Vi tappade det lite inne på banan
Han var så off! Jag fick ge dubbelkommando på nästan alla moment, framförallt sättandena, han var typ 70cm ifrån mig i följsamheten och "ingångarna" var katastrof
Men jag är jättenöjd med att han inte nosade i följsamheten - som han gjorde sist - och ändå var hyfsat med mig där, även om han var alldeles för långt ifrån. Är även nöjd med att jag kan belöna honom mycket mellan momenten och att han ändå samlar ihop sig fint efteråt, att han hade fin stadga, och att han har en fin attityd med viftande svans. Med lite rutin och bättre kriterier i träningen kan det nog bli bra så småningom!
Vi nollade fjärren (han lade sig på typ femte kommandot, efter att han slickat lite på snoppen
) och vi nollade hoppet för att jag flyttade mina fötter
Följsamhet: 6
Inkallning: 7
Sitt under marsch: 7
Apportering: 7
Fjärr: 0
Hopp: 0
Helhetsintryck: 7,5
Ikväll har vi första tillfället på lydnadsträningen, och instruktören var med och såg vår start idag, så jag hoppas på massvis med bra tips!
Och eftersom jag tycker att man gott kan visa film när det inte går så bra också, så kommer film här: