Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
5ls3wwz.jpg
Hon har så fint uttryck!

(Jag som är van vid fyrkantiga BCs kommer dock aldrig vänja mig vid schäfervinklar :rofl:)
 
Hon har så fint uttryck!

(Jag som är van vid fyrkantiga BCs kommer dock aldrig vänja mig vid schäfervinklar :rofl:)

Mycket beror på hur de står. Man lurar ögat mycket på när de står med en bakbenet bak sådär och knäar lite inför att sticka iväg. Hon är inte uppställd utan står och spanar in Jarla.

Hon kan se betydligt mer fyrkantig ut. Men mycket av E-aveln är ju tyvärr avlad som den är. Där skulle den här bilden ses som en ovinklad hund :meh:
 
Men vart bor alla som haft fint väder idag? :confused:
När vi var ute på långpromenad i förmiddags töade det, alltså plaskblött i den dm snö som ligger kvar i skogen, och toksnöade från sidan O_o Jätteäckligt enligt alla inblandade :meh:
 
Jag suger på agility :banghead:.
Husse snodde "min" agilityhund :p och jag har ju inte kört så mycket med Nike så jag visste inte riktigt hur jag skulle planera vägarna, Nessie vet jag ju att jag kan skicka lite hur som helst och hon löser det. Nike var ganska seg men lite bättre än sist men jag sprang fel och blev diskad ganska tidigt. I hopprundan var hon ännu segare och när vi diskade oss (för att jag inte klarar av att hålla banan i huvudet) så tog jag fram pipisen ur fickan och fick plötsligt bra fart in i mål.
Husse hade jätte-kul med Nessie men tyvärr diskade de sig också då Nessie hoppade tillbaka på ett hinder då husse råkade vara otydlig, annars jätte-fin runda. I hoppklassen fick de bara tidsfel då hon är långsam i slalom och husse sprang åt fel håll och stannade upp och såg förvirrad ut. Lite annan fart på Nessie än på Nike :D.
Överväger att kastrera Nike så småningom då hon blir så påverkad av sina löp, Nessie har jag inte märkt nån större skillnad på än.
 
Vi var ute och gick 8km idag och sedan blev det lydnadsträning för Floyd och för min träningskompis yngsta hund :) i morgon ska vi tävla :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Nöjda hundar hemma nu :D

Jag har även bestämt hane till Ladda och pratat med hanhundsägaren idag. I april så åker vi söderut :love:

Pssst @attheedge ;)
Så spännande :) Vill du så får du gärna PM:a vilken, så jag kan kika närmare.
Lycka till imorgon :up:
 
Är det någon som gått BH-prov med sin icke brukshund/IPO-hund?

Jag har varit lite sugen ett tag för att jag tycker det är så häftigt med ”ovanliga” hundar i olika sporter.
Nu håller min ena BK en BH-kurs med lite teori men mest praktik som ska förbereda inför BH-provet klubben ska hålla senare i vår. Det står tydligt att hundar av alla raser är välkomna vilket känns trevligt.
Jag har alltså dvärgschnauzer :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 271
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 960
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 574
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp