Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har ni så jobbiga hundar för? :D Jag som har den där rasen som är ökänd för att vara vidrig när de är unghundar och liknas med naturkatastrofer :D

Floki är också sådär lättsam. Men man märker att det finns ett litet fanskap där inne när det blivit för lite motion och aktivitet ett par dagar, på grund av sjuk matte, då jobbar han hårt för att hålla sig i skinnet. :angel:
 
Om vi nu låtsas att folk faktiskt läser lite om hundar innan de köper någon, då måste verkligen "män under medelålder boendes i förort" vara den absolut tråkigaste och mest förutsägbara grupp personer som finns. ALLA verkar ju passa bäst ihop med amstaff och amstaffkorsningar. Varenda en!

Nu mötte jag och Ebrah en liten valp när vi skulle ut, en grannes bror har köpt sig en som är 4 månader gammal. Skitsöt var den och den fick hälsa på Ebrah. De var jättefina med varandra, hälsade lugnt och valpen var verkligen typiskt "duktig valp" i hela kroppspråket. Hoppas nu på att vi får möta dem mycket, så att valpen kommer ihåg att åtminstone salukis är trevliga även när den blir äldre.
 
Ni med hanhundar i hundgård, har ni installerat någon slags piss-stolpe eller får hunden hålla sig med att kissa på hundhuset/gallret?
 
Avslutning på Lydnadskursen. Mycket roligare än jag trodde faktiskt och mupphunden skötte sig exemplarisk (okej, jag är möjligen helt galet partiskt), han tycker att det är så roligt att få göra saker och han är så jäkla pigg, ännu piggare än vanligt faktiskt. Det är så svårt att fatta.
 
Det är inte lätt att bryta sig ur sängen en tidig måndagmorgon när man har det här gosiga gänget i sängen :love:
cor3aKF.jpg
 
Varför har ni så jobbiga hundar för? :D Jag som har den där rasen som är ökänd för att vara vidrig när de är unghundar och liknas med naturkatastrofer :D
:rofl::rofl::rofl:

Tror det är lättare med större ytor att röra sig på ;) Hade jag bott på landet (eller haft en riktigt rejäl trädgård att rejsa järnet på) så hade jag kunnat tänka mig ha två valpar kanske samtidigt.......men inte som jag bor nu :D
 
:rofl::rofl::rofl:

Tror det är lättare med större ytor att röra sig på ;) Hade jag bott på landet (eller haft en riktigt rejäl trädgård att rejsa järnet på) så hade jag kunnat tänka mig ha två valpar kanske samtidigt.......men inte som jag bor nu :D
Nej självklart är det så. Genom att de kan välja att gå ut när de vill så har de ju blivit rumsrena på bara några veckor, kan busa av sig en massa överskottsenergi och får utlopp för alla destruktiva infall utomhus.

Inne får jag bara lera, fisar och trötta hundar :D
 
Så roligt vi har kommit igång att vandra nästan varje helg och denna helg var vi ute båda dagarna, iof väldigt kort på lördagen för vi hade med barn - så det blev mer grillning än vandring. gick väl i ca 40-45min. Söndagen fick jag sällskap av en annan vän med hennes nya omplacering, äldre schäferblanding och den och min hund gick bra ihop. gick ca 1,5h i kuperad terräng. Ska bli så skönt när det blir ljusare lite längre så man hinner gå lite längre även på helgerna och ändå hinna med annat hemma på gården. och nu har tragglandet att hon ska hålla sig inom synhåll och komma tillbaka när hon kommer för långt och även kunna gå "fot" på stigarna.
 
Tror väl kanske att det inte är så himla bra mentalitet generellt? @GardenAngel hade väl en miniatyr?
Är sent på bollen nu men svarar ändå. Alice har 50 mas och 50 sheltie. Och hon var ju ingen genetisk höjdare direkt (men högst älskad ändå!). Har en bekant som har en ren MAS som är super mentalt och tävlar både lydnad och agility på hög nivå. Men har man avlat fram en ras på utseende är det väl mer regel än undantag att mentaliteten hamnat på efterkälken i avelsarbetet.. Förhoppningsvis satsar uppfödarna på mentalitet nu när rasen är godkänd.
 
Är sent på bollen nu men svarar ändå. Alice har 50 mas och 50 sheltie. Och hon var ju ingen genetisk höjdare direkt (men högst älskad ändå!). Har en bekant som har en ren MAS som är super mentalt och tävlar både lydnad och agility på hög nivå. Men har man avlat fram en ras på utseende är det väl mer regel än undantag att mentaliteten hamnat på efterkälken i avelsarbetet.. Förhoppningsvis satsar uppfödarna på mentalitet nu när rasen är godkänd.
Rally Alice :heartheart:heartheart
 
Idag har vår valp vet.besiktigats u.a. med slutkommentaren "Mycket trevlig och sund valp!" från veterinären. :banana:

Synd att det så lång bort annars hade jag åkt och hämtat hem henne på en gång men jag inte nån ungdom längre.. Min bil inte heller nån ungdom så jag vill helst inte åka med den men det känns ju så låångt tills på lördag.
 
Oj vad vi har varit ute. Först en hel timme på golfbanan, vi var ensamma så jag körde lite övningar med Tinja. Jag är urdålig på att träna på avstånd, men hon verkar ju kunna det ändå :rofl:
Benji är dock en avundsjuk liten sak som snodde Tinjas belöning :p
Hon stod jättefint med alert buret huvud ändå tills jag tog fram mobilen, som vanligt :mad: Aja. Hon står ju rätt fint iallafall. :heart
27658103_10210330893816779_1961859688327673425_n.jpg

Sen vilade vi en timme innan vi blev utbjudna på en till promenad, så då blev det en timme i skogen med två hundkompisar. Nu är båda vovvarna här hemma helt utslagna :love:
 
För ett tag sedan var det en som kontaktade mig för att hon funderade på att köpa saluki. Hon hade hälsat på en uppfödare och gillade vad hon såg, men ville ha mer tips kring vad hon skulle tänka på inför köp, veta mer om rasen osv. Nu fick jag veta att hon troligen köper valp från den kull som i mina ögon verkar allra bäst av de som planeras i år :D Hoppas verkligen att det blir bra nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 269
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 960
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 574
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 482
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp