Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Machafuko har helt rätt!

:devil:

Problemet är att det inte finns så många bra bilder av valph. Det är mest ett tvåfärgat och ett trefärgat streck på alla bilder - dvs, kraftig rörelseoskärpa pga energisk lek. Men här är i alla fall en där han är stilla och visar upp sitt finaste porträttfejs.

Min favoritbild:love:

Men annars ser de ut såhär:

C926BA9A-C2B9-4E9C-BEE1-CB3FD830CE7A.webp

Nu har hundarna firat alla hjärtans dag på sitt sätt :p Rejäl långpromenad med massor(!) av lösspring i en tom hage. De var helt slutkörda efteråt båda två. När vi kom hem fick de lunch och bland de lungor jag tinat så hittade jag även ett hjärta :banana: Såå, det blev kycklingvinge, lite morot, lunga och hjärta till damerna.

Jättesmaskigt!
27982913_1000062526808794_859223872734974427_o.jpg

Varit iväg och agilitytränat vovvarna, Nike var faktiskt lite taggad så hon kanske är på G tillbaka ur zombie-tillståndet (skendräktighet).
Köpte in lever och kycklingmage för halva priset och jag har färs kvar sen förut (måste bara tinas upp) så hundmaten är tryggad en vecka framåt :D.

Också varit och tränat agility och insett hur mycket vi har kvar att träna på. Främst att jag ska kunna skicka iväg henne på hinder utan att behöva springa bredvid, hon kollar av mig väldigt mycket hela tiden. Vilket såklart är positivt men tyvärr är jag inte lika snabb så hon kommer måste kunna ta hinder mer självständigt framöver. Men tjejen vi hyrde hall med är duktig och kom med tips, så det var lärorikt och jag fick till och med "läxa" till nästa gång. :D

Också varit och tränat agility och insett hur mycket vi har kvar att träna på. Främst att jag ska kunna skicka iväg henne på hinder utan att behöva springa bredvid, hon kollar av mig väldigt mycket hela tiden. Vilket såklart är positivt men tyvärr är jag inte lika snabb så hon kommer måste kunna ta hinder mer självständigt framöver. Men tjejen vi hyrde hall med är duktig och kom med tips, så det var lärorikt och jag fick till och med "läxa" till nästa gång. :D

Jag är själv lite ringrostig så idag var det helt klart jag som var otydlig de gånger de var missar. Har ju varit sjuk i ett par veckor :yuck:. Med Nessie som är lite självständig så var jag alldeles för långsam med att säga vart hon skulle så hon hann bli tveksam. Nike som brukar sitta som en klisterlapp på en tog egna initiativ idag vilket jag inte riktigt var beredd på. Berömde massor iallafall för det är framsteg att hon springer iväg självständigt även om det kanske inte var riktigt så matte tänkt sig :D. Nessie är jätte-förlåtande att köra med och läser av och gör oftast rätt även om man själv inte är riktigt med. Nike är jätte-känslig och vill göra rätt och tappar helt fokus och självförtroende vid minsta antydan till att man inte vart nöjd där är det bara beröm beröm beröm.
Kul med träningskompis, körde själv idag anars brukar maken vara med och vi ger varandra feedback. Vi ligger på samma nivå och jag tror man har mycket nytta av att köra med någon som kommit en bit längre än en själv ibland :).

Fick oväntat besök på jobbet i dag utav en av Mamma Mu's söner :)
Så otroligt lik sin mor bortsett från färgen. Samma kvart-i-tvåöron :D

6ug4YME.jpg

ZzyIo6v.jpg

Mamma Mu har njutit av snön idag. Hon "badar" i snö. Äter snö. Snö är livet!
rGCzbzT.jpg

Ovm2nYE.jpg

Dirw4ah.jpg

Yrvädret Jarla har också haft snöbus. Nu är hon med husse och tränar. Hon och Criga leker heeeeeela tiden och det blir så skönt här hemma när en av den lämnar hemmet!
Tänker ni att ni ska placera ut Jarla hos någon eller sälja henne framöver?
Eller väntar ni mest på att Criga ska kunna åka hem igen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat