Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit och vet.bes 2 av valparna,jösses vilken vet :d:d och trevlig på det :up:
Men bäst av allt.
DSCN2168.webp

Nu har min lillasyster försvunnit med båda hundarna. Tur att jag är hos min kära mor så jag kan tänka på annat. Jag hatar att inte ha hund, det är SÅ tråkigt!

@machafuko och @Fisherling , ni kan gärna få bo hos mig en vecka. Just nu vill jag ha hundfritt en månad!!
Aldrig i havet att jag går med på en sån här flockkonstelation igen :arghh:

Jag promenerar fanimej ihjäl mig med tre flockar att rasta:turd:
Haha njaaaa jag hade nog inte pallat att behöva ta separata promenader. Men två vallhundar och en tokig labbe, det skulle jag klara :D

Då skulle jag dessutom inte bli utan hund om familjen vill sno Benji och Tinja :p

@machafuko och @Fisherling , ni kan gärna få bo hos mig en vecka. Just nu vill jag ha hundfritt en månad!!
Aldrig i havet att jag går med på en sån här flockkonstelation igen :arghh:

Jag promenerar fanimej ihjäl mig med tre flockar att rasta:turd:

Vad jobbigt det låter. Vilka är det som inte går ihop?

Tonto tycker ju inte om dom andra så mycket, men dom kan i alla fall sova tillsammans i sängen och gå på promenad/vara lösa ute ihop, det är lagom störigt det.

Senast ändrad:
Vad jobbigt det låter. Vilka är det som inte går ihop?

Tonto tycker ju inte om dom andra så mycket, men dom kan i alla fall sova tillsammans i sängen och gå på promenad/vara lösa ute ihop.

Fodertiken går inte ihop med någon just nu. Inte ens Skägget trots att det alltid funkat förr. Misstänker att det har med hans kastrering att göra. Mamma Mu funkar med Jarla och Skägget men vi utmanar inte ödet med Criga.
Jarla, Criga och skägget har inget agg mot någon :heart
Men foderiken rasar vi separat. Sen Mamma Mu och Jarla ihop och Criga och Skägget.
Rastar vi Criga och Jarla ihop har de inte ens tid att kissa :cautious:

4 månader gammal valp rök ihop med 14 år gammal tik över ett ben... och han gav sig inte. :cautious: Det är krut i den lille jäveln som jag fick dra dän i skinnet. Han låter som en trasig motor om även jag kommer i närheten om han har ett köttben, men det har jag inte gjort någon affär av utan bara gjort lite byteshandel, och så benet tillbaka.

Sambon blir lite oroad men jag tänker att det inte är så mycket att hetsa upp sig över. Eller? Tänker jag helt fel och kommer vi i framtiden ha en liten mördarcorgi som tar både armar och ben? :cool:

Fodertiken går inte ihop med någon just nu. Inte ens Skägget trots att det alltid funkat förr. Misstänker att det har med hans kastrering att göra. Mamma Mu funkar med Jarla och Skägget men vi utmanar inte ödet med Criga.
Jarla, Criga och skägget har inget agg mot någon :heart
Men foderiken rasar vi separat. Sen Mamma Mu och Jarla ihop och Criga och Skägget.
Rastar vi Criga och Jarla ihop har de inte ens tid att kissa :cautious:

Men fy vad trist. Är fodertiken så med alla hundar? :(

Skönt att Småtjejerna och skägget är snälla i alla fall. :love:

4 månader gammal valp rök ihop med 14 år gammal tik över ett ben... och han gav sig inte. :cautious: Det är krut i den lille jäveln som jag fick dra dän i skinnet. Han låter som en trasig motor om även jag kommer i närheten om han har ett köttben, men det har jag inte gjort någon affär av utan bara gjort lite byteshandel, och så benet tillbaka.

Sambon blir lite oroad men jag tänker att det inte är så mycket att hetsa upp sig över. Eller? Tänker jag helt fel och kommer vi i framtiden ha en liten mördarcorgi som tar både armar och ben? :cool:

Tonto hade också mycket resursförsvar redan som valp. Aldrig mot folk dock. Funderar på om han hade varit bättre nu om vi jobbat mer med det som valp.

Tonto hade också mycket resursförsvar redan som valp. Aldrig mot folk dock. Funderar på om han hade varit bättre nu om vi jobbat mer med det som valp.

Hm, ja, kanske. Hur hade ni/du i så fall valt att jobba med det?

Hm, ja, kanske. Hur hade ni/du i så fall valt att jobba med det?

Jag hade aldrig gett honom chansen att resursförsvara mot andra hundar, upplever att hans beteende eskalerade efter att han rök ihop med de andra hundarna då det blev "självbelönade"/stärkte honom så att han vill fortsätta med beteendet.

Nu får han inte, han har fått rejäl tillsägelse när han flygit på dom andra hundarna, så då händer det mycket mer sällan att han dummar sig. Idag råkade min man släppa in honom i huset när Rollo var i köket med något gott, och han for in dit och såg att det fanns något att mucka gräl om men valde då att titta på Rollo, börja spänna sig för att sedan springa till mig i stället. Så det går framåt i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar