Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
4 månader gammal valp rök ihop med 14 år gammal tik över ett ben... och han gav sig inte. :cautious: Det är krut i den lille jäveln som jag fick dra dän i skinnet. Han låter som en trasig motor om även jag kommer i närheten om han har ett köttben, men det har jag inte gjort någon affär av utan bara gjort lite byteshandel, och så benet tillbaka.

Sambon blir lite oroad men jag tänker att det inte är så mycket att hetsa upp sig över. Eller? Tänker jag helt fel och kommer vi i framtiden ha en liten mördarcorgi som tar både armar och ben? :cool:

Spännande. Hur funkar han med Lasse?

Vår lilla låter som ett ilsket marsvin. LäskigtO_o:angel:

Labben kräktes häromdagen hos mamma. Han har känts lite dämpad sen dess.
Idag när jag hämtade honom från daghusse rapporterades att han kräkts upp nåt konstigt och efter det varit mycket piggare. Det är så det varit de gånger han förut ätit strumpor :angel:, nåt illamående och sen har det kommit upp ett par dagar senare. Nu saknar jag inga strumpor vad jag vet, men men. Huvudsaken han mår bra!

Jag hade aldrig gett honom chansen att resursförsvara mot andra hundar, upplever att hans beteende eskalerade efter att han rök ihop med de andra hundarna då det blev "självbelönade"/stärkte honom så att han vill fortsätta med beteendet.

Nu får han inte, han har fått rejäl tillsägelse när han flygit på dom andra hundarna, så då händer det mycket mer sällan att han dummar sig. Idag råkade min man släppa in honom i huset när Rollo var i köket med något gott, och han for in dit och såg att det fanns något att mucka gräl om men valde då att titta på Rollo, börja spänna sig för att sedan springa till mig i stället. Så det går framåt i alla fall!

Nu var ju detta första gången, och det gick ju inte särskilt "blodigt" till - de munhöggs mest och tanten vråla. Men det kan ju kanske vara något att ha koll på. Alla hundar hos oss har resursförsvar, mer eller mindre, Lasse har varit dum nog att lämna över skålen när Gibbs har färdiginhalerat sin mat, men det sätter jag stopp för med tillsägelser nu som han förstår, så han går undan när jag jag tar till ett "öpp, öpp" om jag ser att han är på väg mot skålen. Men både tant och Lasse försvarar sin mat, och Gibbs också. Likadant med båda frallorna, där kan man få sig en redig dänga. Just matmässigt tänker jag att var och en får rå över sin egen skål, men man går inte och aktivt "snor" av varandra. Det är förbjudet.

Nu var ju detta första gången, och det gick ju inte särskilt "blodigt" till - de munhöggs mest och tanten vråla. Men det kan ju kanske vara något att ha koll på. Alla hundar hos oss har resursförsvar, mer eller mindre, Lasse har varit dum nog att lämna över skålen när Gibbs har färdiginhalerat sin mat, men det sätter jag stopp för med tillsägelser nu som han förstår, så han går undan när jag jag tar till ett "öpp, öpp" om jag ser att han är på väg mot skålen. Men både tant och Lasse försvarar sin mat, och Gibbs också. Likadant med båda frallorna, där kan man få sig en redig dänga. Just matmässigt tänker jag att var och en får rå över sin egen skål, men man går inte och aktivt "snor" av varandra. Det är förbjudet.

Ja, jag skulle inte oroa mig, mer hålla koll på det! Med Tonto så var det bara maten och det tyckte jag var helt ok, men det eskalerade, blev det platser i huset, ibland någon leksak, typ han kunde bli svinförbannad om någon låg på "fel plats" enligt honom. Jävla hund. :meh: :angel:

Spännande. Hur funkar han med Lasse?

Vår lilla låter som ett ilsket marsvin. LäskigtO_o:angel:

De funkar fint ihop alla tre, bara den valphatande tanten får sin "space". Lasse är väldigt dumsnäll i vissa lägen, desto hårdare i andra. Tanten är mest... hård. :D Och Gibbs ser sig gärna som älskad av allt och alla, vilket också inkluderar företräde i all typ av verksamhet, tydligen. :cool:

Ja, jag skulle inte oroa mig, mer hålla koll på det! Med Tonto så var det bara maten och det tyckte jag var helt ok, men det eskalerade, blev det platser i huset, ibland någon leksak, typ han kunde bli svinförbannad om någon låg på "fel plats" enligt honom. Jävla hund. :meh: :angel:

Ja, boxertiken visade ju en del resursförsvar mot min gamla hane jag hade då, men det eskalerade egentligen aldrig till några problem. Tills den kvällen jag och hon låg i sängen, sambon skulle lägga sig och hon ger ifrån sig ett dovt morr... :angel:

Ja, boxertiken visade ju en del resursförsvar mot min gamla hane jag hade då, men det eskalerade egentligen aldrig till några problem. Tills den kvällen jag och hon låg i sängen, sambon skulle lägga sig och hon ger ifrån sig ett dovt morr... :angel:

Alltså hundar. :rofl:

Våra andra är ju så jävla dumsnälla att det blir en sådan kontrast med en som är superskarp, så det är nog därför skillnaden är så stor. Floki har inget resursförsvar alls, (han morrar bara när han är glad :rofl:) och vill gärna dela sin mat med andra, han lägger sina tuggben/ben hos Rollo och vill gärna gosa med Rollo när de äter. Rollo är väldigt kompetent och kan säga åt alldeles lagom när han vill ha saker för sig själv, men kan också dela mat om han känner för det. Tonto har två lägen "vi är bästisar" eller "du ska dö din jävel". :meh:

Åh, tar han möss?
Isf kan jag gärna låna honom för vår feta katt Fetto-Knut är helt värdelös. Enda sättet han kan ha ihjäl en mus på är om han faller på den och krossar den :meh:
Näää, jag hade önskat att han gjorde det :angel: Han jagar dom bara, speciellt efter ljuden i väggarna :meh:

Åh, tar han möss?
Isf kan jag gärna låna honom för vår feta katt Fetto-Knut är helt värdelös. Enda sättet han kan ha ihjäl en mus på är om han faller på den och krossar den :meh:

Du kan låna min katt. Tar hon två möss om dagen så är det en dålig dag :up: hon brukar gå med oss på promenad ibland och en gång skuttade hon av stigen, typ 2 steg in i skogen och dök sedan upp med en mus :rofl: försöker dock lära henne att INTE ge mössen i present till hunden :wtf:

Alltså hundar. :rofl:

Våra andra är ju så jävla dumsnälla att det blir en sådan kontrast med en som är superskarp, så det är nog därför skillnaden är så stor. Floki har inget resursförsvar alls, (han morrar bara när han är glad :rofl:) och vill gärna dela sin mat med andra, han lägger sina tuggben/ben hos Rollo och vill gärna gosa med Rollo när de äter. Rollo är väldigt kompetent och kan säga åt alldeles lagom när han vill ha saker för sig själv, men kan också dela mat om han känner för det. Tonto har två lägen "vi är bästisar" eller "du ska dö din jävel". :meh:

Alltså Otis och Tonto. Sådana kopior :D match not made in heaven :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar