Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
7DB3717E-FCB1-45D0-A5CF-1D4E81A25989.webp

Vi har fått snö. Massor! Och mer kommer det hela tiden.
Precis kommit in efter en 8km:are med bara snöpulsande. Hundarna snusar gott redan! :love:

TACK för tipsen om alsolspritsbandage. Äntligen har jag fått ut eländet ur Aysus tass! :bow:
Hon fick ha ett litet bandage i kanske en timme, sedan stack jag ner en nål i själva sprickan i trampdynan och drog sedan med fingret försiktigt från "botten" på trampdynan upp mot sprickan. Ut kom en liten tagg som jag kunde nypa tag i och dra ut.

Snacka om att en liten grej kan orsaka mycket problem!
27581922_2087391241278281_603118957179699200_n.jpg

Nu ska hon få gå med sko ute ytterligare någon dag, så att sprickan verkligen läker ihop också. Det vore ju dumt om det kom in något nytt elände där. Men ja, nu kan vi nog ta långpromenader igen och sedan blir det springa av :D

TACK för tipsen om alsolspritsbandage. Äntligen har jag fått ut eländet ur Aysus tass! :bow:
Hon fick ha ett litet bandage i kanske en timme, sedan stack jag ner en nål i själva sprickan i trampdynan och drog sedan med fingret försiktigt från "botten" på trampdynan upp mot sprickan. Ut kom en liten tagg som jag kunde nypa tag i och dra ut.

Snacka om att en liten grej kan orsaka mycket problem!
27581922_2087391241278281_603118957179699200_n.jpg

Nu ska hon få gå med sko ute ytterligare någon dag, så att sprickan verkligen läker ihop också. Det vore ju dumt om det kom in något nytt elände där. Men ja, nu kan vi nog ta långpromenader igen och sedan blir det springa av :D

Alsolsprit är bra saker!

Visa bifogad fil 10888

Vi har fått snö. Massor! Och mer kommer det hela tiden.
Precis kommit in efter en 8km:are med bara snöpulsande. Hundarna snusar gott redan! :love:
Jag orkade bara 3 km i förmiddags. Men då fick jag koppla slyngel halvvägs då idag tydligen är en sån dag då hon glömmer vad inkallning är. Det är mycket jobbigare att gå i snön med pigg unghund i koppel än lös. Speciellt som hon också glömt hur man går i koppel och jag inte tänkte på att ta med linan. Får ta en sväng till om en liten stund.

Aldrig någonsin varit så glad att februari är kort. Ju färre dagar det är tills tiken löper i slutet av mars-april desto bättre!

Bring on the löp, parning och massa valpar. Helst massa tikar. :D
Själv har man ju ingen aning om när tiken beräknas löpa, för hon var två månader tidig förra året och löper en gång per år.. Så kan vara allt från Augusti till November :eek: Jag lär inte få hem valp förrän 2019!

Själv har man ju ingen aning om när tiken beräknas löpa, för hon var två månader tidig förra året och löper en gång per år.. Så kan vara allt från Augusti till November :eek: Jag lär inte få hem valp förrän 2019!

Men oj!! Är det att du bestämt dig för en specifik, eller är det så dåligt med bra aussieuppfödare? :eek:

Det är en specifik kombo som jag tror på jättemycket, så det är den jag väntar på :D Väntar gärna i evigheter på en valp från dem!

Jag förstår! :D

Har du någon back up-plan då i fall det skiter sig? Jag har ju haft några, men nu börjar mina back up-planer att ta slut. Så nu bara mååste något hända. :o

Jag orkade bara 3 km i förmiddags. Men då fick jag koppla slyngel halvvägs då idag tydligen är en sån dag då hon glömmer vad inkallning är. Det är mycket jobbigare att gå i snön med pigg unghund i koppel än lös. Speciellt som hon också glömt hur man går i koppel och jag inte tänkte på att ta med linan. Får ta en sväng till om en liten stund.

Herr jakthund går förstås kopplad men sen jag började använda midjebältet med resår i går det så mycket bättre! Idag fick han som synes dubbel koppellängd att röra sig på så han var lite lycklig iaf! Skönt med lite draghjälp för mej också! :p

Jag förstår! :D

Har du någon back up-plan då i fall det skiter sig? Jag har ju haft några, men nu börjar mina back up-planer att ta slut. Så nu bara mååste något hända. :o
Jo det har jag, finns en kull som planeras 2019 som jag har ögonen på och också tror på och anmält intresse till.

Men jag hoppas verkligen på denna kullen, för då får jag hem en väldigt nära släkting till Tinja :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar