Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått och kärat ner mig totalt i en mazda cx-3 men enligt mims hemsida så får inte min bur plats där i. :cry: Någon som har eller känner någon som klämt in en variocage dubbel i stl medium i en cx-3? :p

Har gått och kärat ner mig totalt i en mazda cx-3 men enligt mims hemsida så får inte min bur plats där i. :cry: Någon som har eller känner någon som klämt in en variocage dubbel i stl medium i en cx-3? :p
Jag har en "Variocage Single Compact Large" i min CX-3 och det är fasiken på gränsen djupmässigt. Den måste ställas in till den absolut minsta storleken i djup. Sajten rapporterar att XL-varianten (som alltså bara är bredare) också passar och det ser ut att stämma, men inte något större än så. Förstår dock inte hur man säkert ska montera en "Minimax"-modell som de också säger passar, eftersom den i så fall måste stå på något för att kunna öppnas (pga "tröskeln").

Fantastisk bil i övrigt dock, och så sjukt snygg! Förstår att du är kär. :D
6qwsr24.jpg

Jag har en "Variocage Single Compact Large" i min CX-3 och det är fasiken på gränsen djupmässigt. Den måste ställas in till den absolut minsta storleken i djup. Sajten rapporterar att XL-varianten (som alltså bara är bredare) också passar och det ser ut att stämma, men inte något större än så. Förstår dock inte hur man säkert ska montera en "Minimax"-modell som de också säger passar, eftersom den i så fall måste stå på något för att kunna öppnas (pga "tröskeln").

Fantastisk bil i övrigt dock, och så sjukt snygg! Förstår att du är kär. :D
6qwsr24.jpg
Ja den är helt otroligt snygg! (särskilt i vit:love:) Men det låter ju inget vidare. :( Du tror inte att det kan fungera ifall man fäller baksätena?

Tackar för tipsen om Aysus tass!
Jag har inte gjort något än, men tittade igen med ficklampa och tycker mig faktiskt se en sticka där... Ska ordna ett alsolspritbandage åt tassen och se om det kan hjälpa till lite.

Fan, fan, fan. Tiken snubblade till igår och slog i hakan. Blödde lite men jag mitt dumma spån trodde det var av skrubbsåret hon fick på läppen. Varit precis som vanligt efter det, kampat med hanen, busat, käkat godis. Ser nu att ena hörntanden är av och det verkar som att den ev. borrat in sig i underkäken. Hennes tandkött sitter liksom fast i något. Veterinär helt klart men kan man vänta på en akuttid imorgon eller bör jag åka in direkt?

Fan, fan, fan. Tiken snubblade till igår och slog i hakan. Blödde lite men jag mitt dumma spån trodde det var av skrubbsåret hon fick på läppen. Varit precis som vanligt efter det, kampat med hanen, busat, käkat godis. Ser nu att ena hörntanden är av och det verkar som att den ev. borrat in sig i underkäken. Hennes tandkött sitter liksom fast i något. Veterinär helt klart men kan man vänta på en akuttid imorgon eller bör jag åka in direkt?
Men vad fasen är det för otur bukehundarna har drabbats av på sistone egentligen? :(

Eftersom hon verkar vara som vanligt så hade jag satsat på en akuttid imorgon.

Men åh så kul att få en löptik på halsen när man har för många hundar hemma. Tror ni inte fodertiken drog i gång och började löpa idag :meh:
Nu får hennes ägare väldigt gärna komma hem!

Eftersom hon verkar vara som vanligt så hade jag satsat på en akuttid imorgon.
Tycker du resonerar sunt men eftersom jag är lätt hysteriskt med tanke på andra hunden och Blå Stjärnan envisades med att inte svara i telefon åkte jag dit och lät en sköterska kolla på det. :angel:
Hon tyckte inte det såg så illa ut som jag först befarat och vi fick en tid imorgon.

Senast ändrad:
Ja den är helt otroligt snygg! (särskilt i vit:love:) Men det låter ju inget vidare. :( Du tror inte att det kan fungera ifall man fäller baksätena?
Hm, det har jag iofs inte testat. Det blir relativt plant när man gör det, men takhöjden är ju inte speciellt väl tilltagen om man säger så. Det är en liten bil som bara råkar vara lite högre upp över vägen. :p

Tycker du resonerar sunt men eftersom jag är lätt hysteriskt med tanke på andra hunden och Blå Stjärnan envisades med att inte svara i telefon åkte jag dit och lät en sköterska kolla på det. :angel: Hon tyckte inte det såg så illa ut som jag först befarat och vi fick en tid imorgon.

:D Jag förstår dig precis!
/Överneurotisk hundägare

Här har kommit massa snö sen igår och hundarna är överlyckliga! :D Mindre lycklig blev Zeppe när husse gav honom en välbehövlig dusch och föning. Sedan hade vi "hårtapeter" i vårt badrum :rofl:
Jag fick nått trubbel med ena ögat igår, det har skavt, svidit och knappt gått att ha öppet så jag har typ legat i sängen i ett dygn. Hundarna är så goa och ligger i sängen med mig trots att de borde vara rätt uttråkade..men nu har de börjat busa på mig :rofl:

Hm, det har jag iofs inte testat. Det blir relativt plant när man gör det, men takhöjden är ju inte speciellt väl tilltagen om man säger så. Det är en liten bil som bara råkar vara lite högre upp över vägen. :p
Haha jaa :p Jag kanske får acceptera att cx-5 är ett bättre alternativ även om den är liiite stor egentligen. ;)

Haha jaa :p Jag kanske får acceptera att cx-5 är ett bättre alternativ även om den är liiite stor egentligen. ;)
Ibland kan jag svära över att vi inte valde en CX-5, speciellt om vi nu ska ha två hundar! :nailbiting: Men sen tänker jag på hur mycket bättre jag sitter i trean och hur megasnygg den är och då känns det okej igen. :D

Nästan en veckas vila, valp har börjat få riktiga kvällsryck igen. :banghead: Försöker göra maten mer utmanande, men hon vill ju springa av sig såklart.
Idag blev det mush "viltbollar" med oregano och morot. :up: Har även slängt ut en näve hundmat i farstun så hon får söka bland skor och kläder.

Ibland kan jag svära över att vi inte valde en CX-5, speciellt om vi nu ska ha två hundar! :nailbiting: Men sen tänker jag på hur mycket bättre jag sitter i trean och hur megasnygg den är och då känns det okej igen. :D
Åh vad är det som gör att du sitter bättre i trean? Jag har inte provat varken eller :o. Kan tänka mig det haha! Den nya femman är ändå ganska fin, men absolut inte på samma vis :love::love:

Åh vad är det som gör att du sitter bättre i trean? Jag har inte provat varken eller :o. Kan tänka mig det haha! Den nya femman är ändå ganska fin, men absolut inte på samma vis :love::love:
Det var nåt med nackstödet som inte gick att justera med femman. Det var som att min längd var precis fel. Hade jag varit kortare eller längre hade huvudet passat bättre mot stödet. Men det var inte den upphottade modellen vi testade, utan detta var när trean var helt ny. Sen var den lite svårare att komma upp i (jag har ett par fysiska funktionshinder att ta hänsyn till, det var därför jag behövde en snäppet högre bil till att börja med). I trean sitter jag mycket "mjukare" på nåt vis. Skulle dock aldrig komma in i baksätet på den! :D Jag är mycket förvånad över att lillebror på 186 cm över huvud taget får plats. Men som hans vän sa så är han ganska "hopvikbar". :D

-

Kanske borde prata hund i hunduppdateringstråden också! :p
En av bedlisägarna i stan går en hundfrisörutbildning och är i behov av "projekthundar". Hade tänkt fråga uppfödaren om hjälp med att klippa Sherlocks päls nu när det behövde fixas lite med den igen. Ni kanske sett att senast jag försökte klippa själv skämdes jag så mycket över resultatet att jag rakade av alltihop. :angel:
Men det blev ju ytterst passande att ägaren till en av de snyggast klippta bedlisarna jag sett behövde klippa lite random hundar!
Så jag lämnade femhundra kronor och den här fluffiga fejkbedlisen
NYSFotC.jpg

och fick den förvandlad till
Z8w67Mn.jpg

:love::heart

Det går inte riktigt att få till en äkta bedlisfrilla när det fortfarande är så kort päls på huvudet, men det duger ju utmärkt detta! :love:

Så nu kan han se igen! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar