Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han har 6 mm överbett, som fanns redan vid besiktningen. Båda hörntänderna i underkäken ska dras ut, annars kommer han få extremt ont.Usch! Vad är det för bettfel och vad händer om det inte åtgärdas?
Det förstår jag. Hoppas allting går smidigt och att du slipper mer skit framöver.Han har 6 mm överbett, som fanns redan vid besiktningen. Båda hörntänderna i underkäken ska dras ut, annars kommer han få extremt ont.
Men jag har bokat operation åt honom. Man blir inte rik av att föda upp hundar, men fan heller att jag avlivar en i övrigt frisk och supertrevlig hund för att han har en kort operation och okomplicerad rehab i 7 dagar...
Han har 6 mm överbett, som fanns redan vid besiktningen. Båda hörntänderna i underkäken ska dras ut, annars kommer han få extremt ont.
Men jag har bokat operation åt honom. Man blir inte rik av att föda upp hundar, men fan heller att jag avlivar en i övrigt frisk och supertrevlig hund för att han har en kort operation och okomplicerad rehab i 7 dagar...
Nej, just bettfel går inte försäkra sig mot, tydligen...Åh nej, trodde att det var som men hästar där man kan försäkra ett foster och då ha dolda fel försäkring som täcker sådant, men det fungerar alltså inte så på hundar? Fan vilken otur du har just nu.
Åh nej, trodde att det var som men hästar där man kan försäkra ett foster och då ha dolda fel försäkring som täcker sådant, men det fungerar alltså inte så på hundar? Fan vilken otur du har just nu.
Precis.Det är ju inget dolt fel när det syns på besiktningen.
Det är ju inget dolt fel när det syns på besiktningen.
@Migo Ska det göras nåt mer vid op än att ”bara” dra ut de tänderna?
Reagerade över kostnaden..
Nej, men det är hörntänder i underkäken, så inte ett jätteenkelt ingrepp, speciellt inte eftersom de precis har tittat upp.
Skicka hit honom så fixar vi det på jobbet, så får du tillbaka honom sen....kanskeDet tar aldrig slut. Tidus bettkorrigering täcks ej av försäkringen. Kommer kosta 20.000:-.
Kag vill inte mer.
Jo det förstod jag men är ändå överraskad över kostnaden.. Har mycket svårt att tro att ”vi” skulle komma upp i den summan på det ingreppet. Men visst, det faktum att mycket stor del av tanden är i käken fortfarande försvårar det en hel del.
Hur har diskussionen gått innan de permanenta tänderna kom upp? Aldrig varit på tal att dra mjölktänderna för att optimera chansen för ett mer korrekt bett senare?
Frågar mest för att jag är nyfiken, inte för att ”ställa mot väggen”
Hahaha, jag sa lite skämtsamt till min vet att hon får honom extra billigt just idag och det kom allt en liten längtansfull gnista i blickenSkicka hit honom så fixar vi det på jobbet, så får du tillbaka honom sen....kanske
Min veterinär är säkert inte billigast, men jag har stort förtroende för henne och hon har sett honom sen han var liten.
Han är regelbundet kollad sen han var 8 veckor, och ända fram till i torsdags så har mjölktänderna suttit så att trycket har blivit "åt rätt håll" utan att det har sett trångt ut.
Det hade gått att testa med tandställning, men jag backar på det iom att det innebär att han ska ha tratt och hållas från syskonen i många veckor och slutresultatet är svårt att förutsäga.
Ta två hörntänder är ingen kort operationHan har 6 mm överbett, som fanns redan vid besiktningen. Båda hörntänderna i underkäken ska dras ut, annars kommer han få extremt ont.
Nä, men jämfört med kraken jag nyss haft hängande på gränsen mellan liv och död efter en flera timmar lång och komplicerad bukoperation känns det som piss i havet och definitivt kort jämfört med att sätta in tandställning eller slipa/sätta kronor/rotfylla osv...Ta två hörntänder är ingen kort operation
Däremot brukar det gå utan problem.