Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lhasa apsofröken här hemma avskyr verkligen snö och kyla och vill helst stanna inne för jämnan. Hon är inte jättenöjd över täcket heller, det är dock nödvändigt för att hon inte ska bli snöboll :D

Bifogade filer

• 20180117_134923.webp
    20180117_134923.webp
    98,3 KB · Visningar: 29
Ascot har sen i fredags varit sitt vanliga glada jag!. Då vi inte vågar riskera att vi missar att han äter ngt så har han fått ha på sig munkorg ute (med tanke på att cykelhandtag är ätbart så känns det som det mesta går att äta :cautious:). Blev lite förvånad hur väl han accepterade munkorgen, trodde jag skulle behöva träna lite igen. Han har inte haft på sig munkorg sen han var 7-8 månader (blir 3 år i mars) då han efter en ordentlig maginfluensa bestämde sig för att äta ALLT bajs som han kom åt (för att sen kräkas upp det). Måste ha betingat munkorgen bra då för han stoppade direkt in nosen när jag tog fram munkorgen :). Sen tycker han visserligen att han ska ha ”godis” (foder kulor) var fjärde metet för att han är så duktig men men :p.

551DE060-2B13-46A5-9652-8FDCEF5B4291.webp

Har även noterat att INGEN vill hälsa nu när han har munkorg på sig :rofl:. Förståligt förstås, ni ser ju hur farlig min lurvboll ser ut :D.

Bajs alltså :turd:
Det har i dagarna fötts en kull valpar efter en kombo jag finner sååååå intressat på alla plan:nailbiting: Linjer, mentalitet, index, exteriört.
Jag har inte tid.
Jag har inte råd.
Vi har inte plats. Eller nja...allt är relativt :angel:
Vi har inte tid.
Jag har ingen plan inför en ny hund.
Det är vaninne att köpa in en valp till aveln.
Vi har inte tid.
Vi har inte råd.
Jag har ingen plan.

Faaaaaan. Och dessutom är det en uppfödarkollega som bara bor 15 min bort som har kullen :arghh:

Kullpappans kullbror har vi själva funderat på att använda. För oss helt nya och mycket intressanta linjer.
Tikens pappa har vi försökt använda men parningen blev skit så vi gick miste om de linjera. Ovanliga linjer i sverige pga import.
Tikens morfar har vi i själva parat med och det blev vår bästa kull.

Vi har inte tid.
Vi har inte råd.
Jag har ingen plan med en valp i nuläget.

Kunde människan inte gjort den här kombon om 2-3 år:confused:

Det har i dagarna fötts en kull valpar efter en kombo jag finner sååååå intressat på alla plan:nailbiting: Linjer, mentalitet, index, exteriört.
Jag har inte tid.
Jag har inte råd.
Vi har inte tid.
Vi har inte tid.
Vi har inte råd.
Jag har ingen plan.

Faaaaaan. Och dessutom är det en uppfödarkollega som bara bor 15 min bort som har kullen :arghh:

Kullpappans kullbror har vi själva funderat på att använda. För oss helt nya och mycket intressanta linjer.
Tikens pappa har vi försökt använda men parningen blev skit så vi gick miste om de linjera. Ovanliga linjer i sverige pga import.

Vi har inte tid.
Vi har inte råd.

Bara ge upp o köp en valp.. Lämna ut den på foder sen ;)

Jag har inte tid.
Jag har inte råd.
Vi har inte tid.
Vi har inte tid.
Vi har inte råd.
Jag har ingen plan.

Vi har inte tid.
Vi har inte råd.

Och jag förstår inget alls............klart du ska ha :D

Sa hon som sitter här med 6 valpar mellan drygt 4 mån och snart 6 mån :crazy::banghead::arghh::nailbiting:

Jag har inte tid.
Jag har inte råd.
Vi har inte tid.
Vi har inte tid.
Vi har inte råd.
Jag har ingen plan.

Vi har inte tid.
Vi har inte råd.

Tänkte precis som @Wingates. Kan ni inte köpa och slänga ut på foder eller liknande?

Bara ge upp o köp en valp.. Lämna ut den på foder sen ;)
Foder= 2 kullar....ren förlust om en kull får mindre än genomsnittet, och ännu värre, om det blir en ledanmärkning! :( Vi ligger redan ENORMT mycket minus. Inte för att avel handlar om pengar men någon form av ekonomiskt ansvar måste man ha när man har barn och lån.
Och jag är ju hundlös sen Calibra åkte. Skägget räknar jag som soffkudde typ :meh:
Men ingen ny hund in så länge Mamma Mu är så pass allert som hon är.
I år har vi bokat in en parning i April, en långweekend i Prag med kompispar i maj, en resa till sardinien med ungarna i juni, valpkull (förhoppningsvis) i Juli med leverans i september och takomläggning i detta :nailbiting:

Nä...vi har inte tid och råd!

Och på tal om valpar så började en uppfödare prata lite med mig idag om en kull som eventuellt blir av om något år. Det var lite småknepigt med hur allt skulle gå ihop bara, även sett till vilken hanhund som skulle användas osv. Jag kom med ett litet tips som uppskattades och blir det något av den kullen... alltså. Jag kommer hugga huvudet av mig (eller åtminstone begrava mig i sängen och dränka mig i te) om jag inte får valp då :p

Nu är jag valpsugen :mad:

Ascot har sen i fredags varit sitt vanliga glada jag!. Då vi inte vågar riskera att vi missar att han äter ngt så har han fått ha på sig munkorg ute (med tanke på att cykelhandtag är ätbart så känns det som det mesta går att äta :cautious:). Blev lite förvånad hur väl han accepterade munkorgen, trodde jag skulle behöva träna lite igen. Han har inte haft på sig munkorg sen han var 7-8 månader (blir 3 år i mars) då han efter en ordentlig maginfluensa bestämde sig för att äta ALLT bajs som han kom åt (för att sen kräkas upp det). Måste ha betingat munkorgen bra då för han stoppade direkt in nosen när jag tog fram munkorgen :). Sen tycker han visserligen att han ska ha ”godis” (foder kulor) var fjärde metet för att han är så duktig men men :p.

Visa bifogad fil 10803

Har även noterat att INGEN vill hälsa nu när han har munkorg på sig :rofl:. Förståligt förstås, ni ser ju hur farlig min lurvboll ser ut :D.

Vad är det för ras på herrn?

Foder= 2 kullar....ren förlust om en kull får mindre än genomsnittet, och ännu värre, om det blir en ledanmärkning! :( Vi ligger redan ENORMT mycket minus. Inte för att avel handlar om pengar men någon form av ekonomiskt ansvar måste man ha när man har barn och lån.
Och jag är ju hundlös sen Calibra åkte. Skägget räknar jag som soffkudde typ :meh:
Men ingen ny hund in så länge Mamma Mu är så pass allert som hon är.
I år har vi bokat in en parning i April, en långweekend i Prag med kompispar i maj, en resa till sardinien med ungarna i juni, valpkull (förhoppningsvis) i Juli med leverans i september och takomläggning i detta :nailbiting:

Nä...vi har inte tid och råd!

En tanke är ju att Mamma Mu kanske inte är så allert jättelänge till. Hon är väl 10 år nu?

En tanke är ju att Mamma Mu kanske inte är så allert jättelänge till. Hon är väl 10 år nu?

Ja hon blev 10 nu i januari. Men är riktigt fräsch och har inte dragit ned på farten mer än lite åldersbekvämlighet. Hon kan hänga med i några år till om inget plötsligt händer. Har många bekanta med Schäfrar på 13-14 år.
Så man får ju kalkylera med att hon är kvar ett bra tag till. Hennes far blev rätt gammal.

Ska träna agility med vovvarna ikväll, på söndag blir det inoff. agilitytävling (fast maken får springa med bägge då jag kommer ha jobbat natt). Har anmält mig och terroristen till kurs i startklass lydnad och maken med lilla grå till fortsättningskurs i agility i vår. Sen så ska maken på föreläsning i agility grundträning och banuppbyggnad om nån vecka själv ska jag på banträning. Sen är vi anmälda på "agilityhelg" på klubben. Dessutom två helger till med tävling i februari som ska betalas för att inte tala om hallavgifter..

Undrar vad vi gör av med alla pengar på nu när vi inte har häst längre??:angel:

Dessutom suktar vi efter en valp men har troligen en DSG omplacering på ingång som behöver hem typ igår :banghead:. Jag behöver mer tid och pengar *hjälp!* :rofl:

Ja hon blev 10 nu i januari. Men är riktigt fräsch och har inte dragit ned på farten mer än lite åldersbekvämlighet. Hon kan hänga med i några år till om inget plötsligt händer. Har många bekanta med Schäfrar på 13-14 år.
Så man får ju kalkylera med att hon är kvar ett bra tag till. Hennes far blev rätt gammal.

Ja, så klart :)
Jag tänker bara att om det är en drömvalp är det ju jäkligt surt att tacka nej om det visar sig att man trots allt står hundlös om ett halvår.

En vän till mig valde att inte spara en valp efter sin hane från drömkombinationen eftersom hans hane bara var 5 år gammal. 3 veckor efter att valparna levererats fick hans hane ner ett barr i lungan under jakt och fick tas bort pga akut lunginflammation. Sjukt oväntat och förutom att det var väldigt tragiskt, var det så klart också frustrerande eftersom det dröjde nästan 2 år innan han hade en ny jakthund.

Vad är det @Migo brukar säga om att köpa valp?
Life is short, buy the puppy? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar