Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, så klart :)
Jag tänker bara att om det är en drömvalp är det ju jäkligt surt att tacka nej om det visar sig att man trots allt står hundlös om ett halvår.

En vän till mig valde att inte spara en valp efter sin hane från drömkombinationen eftersom hans hane bara var 5 år gammal. 3 veckor efter att valparna levererats fick hans hane ner ett barr i lungan under jakt och fick tas bort pga akut lunginflammation. Sjukt oväntat och förutom att det var väldigt tragiskt, var det så klart också frustrerande eftersom det dröjde nästan 2 år innan han hade en ny jakthund.

Vad är det @Migo brukar säga om att köpa valp?
Life is short, buy the puppy? :D
Precis så! :D

Ja, så klart :)
Jag tänker bara att om det är en drömvalp är det ju jäkligt surt att tacka nej om det visar sig att man trots allt står hundlös om ett halvår.

En vän till mig valde att inte spara en valp efter sin hane från drömkombinationen eftersom hans hane bara var 5 år gammal. 3 veckor efter att valparna levererats fick hans hane ner ett barr i lungan under jakt och fick tas bort pga akut lunginflammation. Sjukt oväntat och förutom att det var väldigt tragiskt, var det så klart också frustrerande eftersom det dröjde nästan 2 år innan han hade en ny jakthund.

Vad är det @Migo brukar säga om att köpa valp?
Life is short, buy the puppy? :D

Hade hundhållning och tid mäktat med så absolut. Men att ha ett par Schäfrar förmycket är inte lika enkelt som i en del andra raser. Ffa inte när inte alla håller sams :)

Kass matte idag. Har två barn med 38 resp 39 graders feber så just nu får hundarna nöja sig med två nävar godis utslängd på gräsmatta, i buskar och på grusparkering som aktivering. När gubben kommer hem får vi ta en promenad.

*sjukt jäkla tacksam över att ha 7000kvm trädgård som dem kan rasta av sig på själva! :D Och vattenpölar :meh:*

Bifogade filer

• B07A7D4B-BCC7-4574-8685-AECD752F5D22.webp
    B07A7D4B-BCC7-4574-8685-AECD752F5D22.webp
    449 KB · Visningar: 76
Kvällsrutinen tillbaka i normala banor igen :love:
27336741_10155458783873666_5386374534597048945_n.jpg

(Karla ligger på golvet vid fotändan, Daud har hela soffan för sig själv och kommer först när jag har somnat och Boss sover i en biabädd i hallen)

:love: Älskar när hundarna sover i sängen.

Jag gav dock som förslag till sambon att vi borde skaffa en extra 90 säng till vår 180 så att det inte ska bli så himla trångt när alla hundarna ska sova i sängen. :angel:

Det tar aldrig slut. Tidus bettkorrigering täcks ej av försäkringen. Kommer kosta 20.000:-.

Kag vill inte mer.

Om jag ska försöka skriva något positivt så var jag hos fysioterapeuten med tiken för en allmän koll. Vi har ju börjar träna Agility lite mer intensivt och jag ville bara checka att det inte satt sig några spänningar någonstans. Hunden har ju noll självbevarelsedrift. Lyckligtvis fick hon ett stort godkänd i rumpan med tillägget att hon är i utmärkt hull, bra och jämt musklad och känns jättefin i kroppen. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 669
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar